Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
4
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1966 T-1 Ruby Red - SOLGT
|
på: august 04, 2017, 16:44:12 pm
|
Hei, Boble satt til lagring våren 2010 da jeg skulle flytte til utlandet og har stått dønn stille siden den gang. Før jeg satt den vekk demonterte jeg interiør for å slipe ned rust i gulvet, men ble aldri ferdig med dette prosjektet og fikk aldri tatt det opp igjen dessverre. Det må nok slipes vekk og sveises noe rust i gulv, men tror ikke det skal være nødvendig å bytte gulvplater, dog er jeg ingen ekspert på slikt. Bilen var i teknisk grei stand når den ble satt vekk, men motor, bremser etc bør nok gås over. Det trengs også et nytt teppesett og vindussveivere. - Motoren er original 1300 motor med effektanlegg uten varmepotter - Bygget om til 12 volt av forrige eier og blinklys er flyttet til frontlykteene. - Puma senke-forstilling (står i vognkort) - Stabstag for senket bil Bilen er ikke EU-Godkjent, men står fortsatt med skilter da jeg aldri har somla meg til å levere inn disse Følger med: - Originale fangere, girspak og ratt. - Originale hjul og hjulkapsler (trenger litt kjærlighet) - Originale seter trukket med beige TMI Vinyl sett samt ny padding i sin tid (i bra stand) - Nye tennstifter og kabler - Nye torsjonsdekseler og foringer - Ekstra sett med EMPI hjulbolter På står det i dag et sett med EMPI 5 med 135 dekk framme og 185/65 dekk bak. Bilen er ikke kjørbar og må hentes på henger 
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :)
|
på: september 28, 2013, 00:05:14 am
|
Når det gjelder pris vs effekt, vil det ikke lønne seg å bruke penger på annet enn en oppgradering til 1641 gitt at stempel og sylinder er i bra form? Vil 3% økning i slagvolum gi noe merkbar effekt?
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Sv: Service på boble, hvilke plugger, oljer osv.
|
på: september 08, 2013, 19:59:40 pm
|
Takker for hjelpen! Hvor mye og hvilken olje skal være på girkasse? Hvor ofte skal denne skiftes?
2,5 liter 80W-90, fås sikkert hos hotshop, hvorvidt du skal ha gl-4 eller 5 diskutere jo, men gl-5 er vel å foretrekke? bytte hver 50000 ca?
|
|
|
13
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Tilbakemeldinger på forumet?
|
på: september 06, 2013, 21:22:55 pm
|
Hva er egentlig problemet til søkefunksjonen eller pcn min? får opp akkurat de samme 40 sidene med resultater uavhengig av hva jeg søker på og hvilke underkategorier jeg huker av.... ligger feilen i leseren min? (chrome) hadde også vært kjekt å ha mulighet til å søke kun i overskrifter ellers er det jo veldig bra da 
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300
|
på: september 06, 2013, 16:51:38 pm
|
Fantastisk funn du har gjort her, 66 er jo og den beste modellen  Om du er opptatt av å ha original bil ville jeg beholdt så mye av originallakk så mulig og beholdt 6 volt selv om 12 volt kan ha enkelte fordeler hva er planen videre?
|
|
|
16
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Empi, bakre drivakselmansjetter
|
på: mai 10, 2011, 18:49:10 pm
|
Generelt, det meste er bedre enn repro EMPI, nesten alt av EMPI har dårlig passform/kvalitet basert på min erfaring. I noen tilfeller duger det til sitt bruk, men får du ikke tak i OEM drivakselmansjetter hos de fleste forhandlere her i landet? Kan umulig koste mye mer og mest sannsynlig verdt det.
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bilder av lave bobler
|
på: mai 03, 2011, 12:55:12 pm
|
Kan hende topp posisjon på din puma/senkeforstilling er lavere enn originalt, er vel to forskjellige høyder på pumaen som leveres, ellers har du vel ca 12cm justeringsmulighet med puma om jeg ikke husker feil. Senkespindlene senker normalt 2,5" og puma i bunnposisjon er helt forferdelig å kjøre med. Ta heller av pumaen som nevnt om senkernes utgangsposisjon er for lav.
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senking
|
på: september 02, 2008, 11:23:59 am
|
Min puma er helt lik og den er kjøpt hos hotshop, trodde den her var etter boka, punktet fast og greier, er vel bare jeg som har et dårlig trent øye 
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959mod ratlooker
|
på: september 01, 2008, 22:10:54 pm
|
Hadde 165/45 forran på min, alt for lavt synes nå jeg. Forstillinga lå omtrent på bakken mens det fortsatt var god plass mellom skjerm og dekk, kommer kanskje litt ann på modell osv, ligger balljoint lenger ned en linkpin foresten?
|
|
|
21
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stabilisatorstag
|
på: september 01, 2008, 13:47:39 pm
|
Om det var orginalt på din bil (noe jeg regner med det var) kan de vel henge seg opp i det, desuten når du først har staget ser jeg ingen god grunn til å ikke sette det på, tar 15 min
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hammerite et anbefalt produkt?
|
på: august 27, 2008, 18:23:12 pm
|
Rustbullet husker jeg hvertfall det var en på tuju som importerte/solgte. På diverse andre fora så vet jeg det er mange som snakker om por15, er interessert i vite litt om dette selv da jeg skal ta bunnen snart.
|
|
|
|