Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1 1969. full restaurering.
|
på: mars 14, 2012, 23:53:55 pm
|
Ja, siden er så dårlig at den er ikke noe mye å spare på. tru jeg velger din måte ja, så litt mørkt på å bore opp alle punktene for legge ut innlegg om dette senere når jeg har bilder  takker for tipset Tistlo 
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1 1969. full restaurering.
|
på: mars 14, 2012, 18:39:07 pm
|
Da er bunnplaten strippet og lagt inn i garasjen  , men skal fjerne høyre side noe som jeg aldri har gjort før. har kjøpt punkt bor. men er det noen som har tips før jeg begynner? takker på forhånd  kanskje noen som vet om en tråd der jeg kan se bilder av dette 
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1 1969. full restaurering.
|
på: mars 11, 2012, 23:54:26 pm
|
Ja det høres ut som det er verdt å fikse dette, svært lett når alt er plukket ned  har ikke sett inn i tunnelen enda, men har min mistanke om det finnes mye rart der  kan prøve å finne ut en måte for å få rengjort inni. legg ut en tråd her inne slik at vi andre kan følge med hadde truffet jackpot hvis jeg hadde funnet ei rustfri boble ja : ) men rust hører jo med takker, og lykke til videre begge to 
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1 1969. full restaurering.
|
på: mars 11, 2012, 19:41:43 pm
|
takker, håper jeg ikke møter på stor hindringer. Jeg kjøpte bilen ifjor sent på året. bilen var hel, ingen deler som manglet, setene foran var to gamle golf seter :/ men ellers bra  Rust fulgte med på alle typiske steder... men takgrind og skistativ fulgte med :DDD Mekanisk var girkassen og motoren kjempe bra, men bremsene var ikke mye å skryte av. Bremsene blir jo totalt overhalt uansett, mens 1300 motor skal byttes med t4 1700 så det var girkassen som var viktig. det høres svært sannsynlig ut, på den andre siden sitter det igjen en liten bit av en rustet wire. er dette viktig å få fikset eller kan åpningen på varmepottene bare stilles manuelt?
|
|
|
8
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1 1969. full restaurering.
|
på: mars 11, 2012, 16:46:33 pm
|
Da var forstillingen og girkassen sin tur til å bli plukket ifra bunnplaten. [attachment=1] [attachment=2]
Noen som vet hva dette brukes til ? en maken en på andre siden. [attachment=3]
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: T1 1969. full restaurering.
|
på: mars 10, 2012, 17:48:58 pm
|
her er bobla ned plukket og klar for fjerne møkk og lort til sveising. tok bare sandblåsing siden jeg skal bruke det når jeg er ferdig med sveisinga for å nå ned til metallet før lakk.[attachment=1]
forskjell kan du si :p [attachment=2]
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / T1 1969. full restaurering.
|
på: mars 09, 2012, 00:50:02 am
|
Da er det duket for oppussing av min første boble  planen er vel slik som alle andre vil, få den 100% fri for rust. Igrunn var både bunnplate og karosseri svært rustet så det blir en del sveising, men det hører med  skal bytte høyre side på bunnplaten samt sandblåse hele bunnplaten. håper på gode tips utover oppussingen  . bilder kommer.
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: How-To: Karosserivugge til boble
|
på: februar 25, 2012, 14:14:24 pm
|
ja selvfølgelig er det er maskinen en faktor. det er sant at det kan fort bli en bedre sveis med mig enn elektroder, siden mange trekker elektroden for fort og stor avstand. men hvis en bra kompakttråd sveis og en bra elektrode sveis er lagt så har elektroden mye bedre egenskaper med tanke på strekkfasthet og hardhet.
|
|
|
15
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: How-To: Karosserivugge til boble
|
på: februar 24, 2012, 20:26:20 pm
|
Takker :DD dette kommer til å hjelpe meg veldig mye. tips: hvis noen trenger vugga til og tåle mer vekt kan du gå opp en dimensjon eller velge annen sveise metode. Sveisen kan få bedre mekaniske egenskaper (sterkere) hvis du bruker elektroder eller rørtråd istede for mig/mag. du bytter bare fra kompakttråd til rørtråd for å bytte. eneste forskjellen er tråden. men en bra kompakttråd sveis holder massevis
|
|
|
|