Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
9
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1964 Notchback (Solgt)
|
på: mars 14, 2011, 15:33:12 pm
|
1964 Notchback ragtop med T4 motor og doble gassere. (står feil/for store dyser i gasserne) Nå har dagen jeg har gruet meg til i en lang stund, jeg skal selge notchen min  Helsa er ikke på min side av gjerde lenger så jeg føler bilen skal være hos noen som kan ta vare på den som den fortjener, og ikke minst bruke den (har for tiden 4 biler). Tenker selv den bør være verdt ca 50 000, men som alltid er det kjøpers maked og "cash is king". Følger med en hau med deler bla 1,5 type 4 motor i deler 2 girkasser, bakstell og hva ellers jeg finner av deler noen rustne skjermer og div. alt VW luftkjølt jeg har følger med. Siste nye jeg har kjøpt til bilen er empi girspak og komplett pertronix tenningsanlegg. Står i en sony cd spiller og olje temp og trykk målere. Omsydde recaro stoler fine gulvtepper omtrekte dørtrekk og veldig fin i bagasjerommet. Forskjermene er glassfiber. En veldig flott bil med verdens kuleste skiltnr. Spørsmål og evt. bud kan skrives rett i tråden, visning kan avtales på pm eller tlf. Bilen står i garasje med løftebukk så den som eventuelt er interessert i bilen kan gå skikkelig gjennom den. Lar den ligge her 1 uke eller 2 før jeg setter den på finn og/eller thesamba. Dennis Tlf 90963438 Bilen står i Sandnes, Rogaland.       
|
|
|
17
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: september 02, 2010, 17:39:33 pm
|
Må vel prøve en luftkjølt turbomotor jeg da. Gjøre som Porsche, Stor turbo for og senke eksostemperaturen. 
|
|
|
23
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1964 Notchback ragtop med T4 motor
|
på: mai 26, 2010, 23:01:20 pm
|
Tror jeg fikk glassfibersjermene fra Danmark, men det var kun fordi jeg ikke kunne bruke de orginale. Når det gjelder motoren så undrer jeg. Fikk tilbud å kjøpe tilbake bilen av en kamerat (samme person som du antagelig kjøpte den av). Etter en testtur og litt synsing, konkulderte vi med at motoren trengte en enkel overhaling (nye fjærer og lager). Kameraten min ga klar beskjed til alle som vurderte å kjøpe den at en sjekk på motoren burde gjennomføres! Underlig at du da sitter igjen med et stort hull i blokka etter litt svinkjøring, hvis oljetrykket ellers er normalt!!! Håper ikke jeg spolerer salgstråden din, men ønsker bare å få frem fakta (ikke rykter)
Motoren er død p.g.a. sjåfør med tung høyrefot og ikke respekt for høye turtall så det var min egen feil, knekt ventil og deretter knust stempel og bøyd råde. Men den skulle nok vert overhalt før jeg ødela den. Jeg trodde jo motoren var død fra før så jeg ga litt faen kan du si. Salgstråden har godt av fakta  så er ikke spolert for min del. Jeg bruker gassere, eksos og viftehus fra den gamle motoren, ellers er resten diverse deler. Er fristet til og bygge en litt grom T4 og bytte til skivebremser.
|
|
|
24
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1964 Notchback ragtop med T4 motor
|
på: mai 26, 2010, 12:08:52 pm
|
Det stemmer nok godt det 64notch, har nok komt litt "svensk crom" på 20 år. Hvor var det du fikk tak i glassfiber skjermene? Kunne tenkt meg og satt på glassfiber bak og. Nok av de som tror de får en rustfri strøken bil med cruise, ac og 100 000km garanti. Det går igjen at folk som har holdt på og kjøpe bilen før eller som har hatt den og solgt videre alltid har noe rykter og komme med. Motoren har ALDRI! hatt oljetrykk problemer det var føleren til instrumentet som var feil, 10bar sensor på 5bar måler gjør at du får halvt utslag. Atter et rykte som er feil, men den gamle motoren har et stort hull i blokka etter jeg tok livet av den 
|
|
|
26
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1964 Notchback ragtop med T4 motor
|
på: mai 21, 2010, 18:13:42 pm
|
Har ikke fikset noe på rusten, men kan ikke se at jekken har gått gjennom gulvet noen plass. Motoren som står i nå er en overhalt bilcross bunndel med synlindere og topper fra en annen delemotor.
Er opptatt over helgen med Rally Hadeland så får ikke vist bilen til noen før på tidligs tirsdag.
Skal heise bile opp og ta noen bilder under, men bikker mer og mer mot og beholde den.
|
|
|
|