Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 5
|
1
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tips til å lage en lakkboks
|
på: oktober 13, 2010, 12:38:32 pm
|
Når det gjelder filter på avtrekkslufta bør / må du ha et godt filter som "låser" lakkpartiklene. Det finnes spesielle "paintstop" filter, men disse leveres normalt fra spesialfirmaer på 25m rull. Sjekk opp om du har noen firmaer i nærheten som driver med industrilakk etc. og spør om du kan få kjøpt restebiter e.l. av dem. Hos oss har vi malehall (lakkboks) levert av Holgers AS, og får all nødvendig rekvisita derfra. http://www.holgers.no
|
|
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Vår 1303
|
på: juli 01, 2010, 22:15:12 pm
|
Onsdag morgen var PKK / EU-kontrollen gjennomført uten en anmerkning  Da gjenstår det å få gjort resten. Noen som har fine dør- og bakpaneler som passer til 1303 liggende til en rimelig penge ?
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Vår 1303
|
på: juni 27, 2010, 21:11:39 pm
|
Da tror jeg at jeg satser på PKK i morgen. Tror ikke det er noe nå som er glemt..... Tvi Tvi...[attachment=1]
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eberspächer BN 2 bensin pumpe? Hardi?
|
på: juni 23, 2010, 13:44:38 pm
|
Er du sikker på at pumpa er defekt. Hvis du har den typen som får impulser fra vifta i varmeren, vil ikke pumpa virke hvis ikke alt er rett koblet. Hvis du prøver å sette 12V rett på pumpa vil den kun reagere som om den får "en impuls" Jeg trodde også jeg hadde defekt pumpe !
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Sv: Baklyset lever sitt eget liv...
|
på: juni 22, 2010, 07:52:19 am
|
Bjørn har helt rett i fargeangivelsen sin. Dette er en typisk jordingsfeil. Sjekk at du har ordentlig jord via brun kabel, evt. prøv med en løs kabel fra Batteri - til Baklampe jord (gods)
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Sv: Går på 3 syl.
|
på: juni 21, 2010, 10:44:34 am
|
Hvis du har problemer med slakk i fordelerakselen kan det være en idé å skifte til megnetisk bryter (Istedet for stifter) Hadde dette problemet på en Mini, og det løste seg med denne løsningen. Aldri mer problemer med stiftåpning, eller defekt kondensator. http://www.lumenition.com/new/main.php/magnet/Type MTK001 skal passe til bosch-fordeler.
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Vår 1303
|
på: juni 21, 2010, 10:24:03 am
|
Takk for det. Har ikke tall på antall timer som har gått med her, men det er kanskje best å ikke vite. Her er hva som er byttet av deler:
Bakspisser Gulvplater Karosserifester bak Rehabiliterte varmekanaler Innerskjermer framme Spisser framme Fjærer framme Alle bremserør Alle bremseslanger Håndbrekkswirer Fjærplater bak med foringer Alle ledninger (flyttet sikringspanel og montert flatstiftssikringer) Taktrekk og ny lydmatte i tak Frontrute GB Vinduslister inkl. dørvinduer Dørlister Gummilist frontluke + en masse annet småteri.....
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Vår 1303
|
på: juni 20, 2010, 19:45:09 pm
|
Det er helt utrolig. Det er over ett år siden jeg oppdaterte tråden min. Vel...har brukt all ledig tid i garasjen, og nå nærmer det seg EU-kontroll. Status i dag = Bilde Det har jo skjedd litt siden sist.
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hakkete styresnekke
|
på: desember 04, 2009, 10:48:34 am
|
Prøv å demontere snekka. Gjør den hel ren innvendig ved å få ut alt gammelt fett. Gå over justerskruer etc, og monter sammen igjen. Fyll den med rett smøremiddel og juster den til den er tight og kanskje uten slakk og uten hakking. Noen få timers jobb men kanskje verdt det.
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bensin varmer
|
på: desember 02, 2009, 19:01:21 pm
|
Jeg har akkurat holdt på med en Eberspächer BN2, så hvis din varmer avviker veldig fra BN2 må du ikke se på min info som fasit. Kjenner ikke til andre varmere men kan tenke meg at prinsippet er veldig likt.
Forutsetter at du har byttet slanger som du selv nevner
Når du starter varmeren (Trykker/vrir på bryter) skal vifta starte og bensinpumpa skal begynne å pulsere. Slå deretter av varmeren igjen. Da vet du at de funkjsjonene virker. Deretter sjekker du glødepluggen. Den kan du skru ut og sette strøm på (12 Volt dersom det er 12 Volts bil) . Den skal da begynne å gløde, først litt og så mere og mere. Etter ca 20-30 sekunder vil den nok være bortimot lyserød. Skjer dette er den i orden. Da kan du skru inn glødepluggen igjen og forsøke å starte varmeren. På min varmer tar det hvertfall 30-40 sekunder før den starter. Når varmeren er kjørt god og varm vil den fortsette å blåse (og brenne) etter at du har slått den av, til all bensin har brent opp og varmeren er kald igjen.
Gi gjerne tilbakemelding om hvordan det går.
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: Strøm til bensinfyr - grøn ledning?
|
på: november 30, 2009, 15:42:05 pm
|
Det kan være at termostatjusteringa er justert feil. Med alle forbehold !!! Når du skrur av en varmer som er operativ vil den fortsette å gå inntil den er kald før den slår seg helt av. Dette styres av termostaten som sitter på varmluftsiden av varmeren. Sett strøm på rød kabel slik at vifte starter (sjekk at bensinpumpe og glødeplugg ikke virker da) skru justerskruen sakte inn (medurs) så vil muligens vifta stoppe. Når du har fått til dette kan du sette strøm også på den grønne. Da vil vifte starte igjen ved hjelp av strømbryteren, samt bensinpumpe (pulserer) og glødepluggen vil starte med glødinga.
|
|
|
16
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 53 Zwitter selges.
|
på: juni 08, 2009, 13:51:12 pm
|
For oss som ikke er fult ut bevandret i historikken og modeller har jeg følgende spm. Hvorfor kalles denne en "Zwitter"? Er det forskjell på denne og hva som jeg har registrert omtalt under betegnelsen "splitt"
|
|
|
17
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: POLYURETHANE foringer
|
på: juni 04, 2009, 23:51:45 pm
|
Etter å ha prøvd å få montert foringene ser det ut til at disse må freses/brosjes/dreies innvendig slik at jeg kan få de tredd inn på fjærplata, for uten å gjøre dette må de presses på. Hvis det lar seg gjøre å presse de på blir de utrolig trange slik at dette sikkert vil påvirke fjæringa. (ihvertfall en periode inntil de sliter seg til) Hvis de er så trange vil det forårsake knirk / ulyd som nevnt. Ved passelig tilpassing vil det bli plass til en fettfilm mellom plate og foring. Forhåpentlig ingen knirk. Jeg bare spør, for det er vel noen har som har montert denne typen foringer tidligere.
|
|
|
24
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Deler til 1303
|
på: juni 03, 2009, 09:53:56 am
|
Høres veldig flott ut, men førerdør er venstre dør. Hengslene er vel forskjellig fra side til side Har du i såfall alle 3 delene (2 hengsle + speilfeste) Pris?
|
|
|
25
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tyttebæret - Den Raude Fare
|
på: juni 03, 2009, 07:15:36 am
|
Slip vekk. Det er raskere å tynnslipe plåten/sveisepunktene får så å hjelpe til med meisel. Tror jeg brukte en 1/2 time på å slipe vekk en halvside. Vær bare forsiktig så du ikke sliper for langt neg i underlaget (rammefalsen)
|
|
|
26
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tyttebæret - Den Raude Fare
|
på: juni 02, 2009, 21:56:04 pm
|
Du imponerer stadig. Det er nesten så jeg vil bøye meg i støvet, men har altfor vondt i ryggen til å bøye meg. Artig å følge din utvikling gjennom de siste 8-9 månedene. Du er snart norges bobleguru nr. 1
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dørhenglsler 1303
|
på: juni 02, 2009, 21:50:11 pm
|
Har prøvd alle mulige metoder for å få ut splinetene uten hell. Lagde meg et pressverktøy, men det gikk ikke. Måtte faktisk snitte opp hengslene for å få ut splintene. Den ene splinten hadde knekt pga. rust... Derfor er det et søk etter hengler på "deler ønskes kjøpt"
|
|
|
28
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Hengsler / Deler til 1303
|
på: juni 02, 2009, 21:44:58 pm
|
Dørhengsler til førerdør 1303 ønskes kjøpt. Gjerne kappet ut av evt defekt/skrota dør. Trenger egentlig bare de"løse flapsa"
Trenger også speilfeste. Den delen som er skrudd inn i døra- passasjerside (men disse er vel like på begge sider)
Hvis noen har en komplett førerdør i bra stand i haldendistriktet kan dette være interessant ved god pris.
|
|
|
30
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dørhenglsler 1303
|
på: juni 01, 2009, 23:14:02 pm
|
ops,trodde det var den lille saken som sitter inni mellom døra og bilen jeg.
Ja jeg fikk ikke helt den vippen til å stemme 
|
|
|
|