Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
4
|
Forum / Snikk-snakk / Bilsnurre
|
på: januar 22, 2016, 13:24:54 pm
|
Er det noen her som har erfaring med å bygge om Biltema motorbukker til bilsnurre?
|
|
|
7
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kutteskive på Elu-sag
|
på: oktober 17, 2013, 00:21:51 am
|
Løsninga ble kappsag fra Bauhaus til 1.190,- Virka overraskende tight og fin. Sikkert tipp topp til hobby-bruk. Må jo være et røverkjøp!
|
|
|
10
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kutteskive på Elu-sag
|
på: oktober 14, 2013, 10:58:45 am
|
Har fem forskjellige, DeWalt heter de vel nå, men det er jo samme diameter på innfesting, 30mm. Så da blir det vel vanskelig.. Finnes det noe slags stativ til vinkelsliper da, som gjør at man kan gjære?
|
|
|
11
|
Forum / Snikk-snakk / Kutteskive på Elu-sag
|
på: oktober 13, 2013, 23:31:35 pm
|
Noen som har prøvd å sette kutteskive til vinkelsliper på Elu-sag(gjærsag)
Har vurdert å kjøpe meg metallsag, men kom på at jeg kanskje kunne sette en kutteskive på Elu-saga.
Gode eller dårlige erfaringer??
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Lengde på clutchvaier-strømpe
|
på: mai 16, 2013, 16:31:51 pm
|
Jeg har en 58mod t1 hvor jeg har byttet fra splitt- til tunnelkasse. Strømpa til clutchvaieren er helt stram. Denne skal jo ha en bøy på seg.. Er det forskjellig lengde på disse?? Eventuelt, hva skal jeg ha. Strømpe til tunnelkasse eller til 58 mod bil. Aner ikke om den som satt på er original eller ikke, og husker heller ikke hvordan denne var før jeg demonterte 
|
|
|
16
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Korte drivaksler
|
på: april 13, 2013, 17:23:52 pm
|
Hmm.. Moss og Voss.. Det var snodig "Drivakslene sitter fast"? Er de ikke demontert eller sitter de fast i kassa? Hvor mye skal du ha? Ser om jeg kan få tak i en trommel litt nærmere jeg, men da vet jeg at det finnes en på Voss hvis ikke jeg får tak i 
|
|
|
22
|
Forum / Snikk-snakk / Støtfangerbraketter med "senking"
|
på: mars 20, 2013, 12:19:59 pm
|
Jeg så på forumet her for ca et år siden at det var mulig å få kjøpt støtfangerbraketter som gjorde at frontfangeren ble lavere. Finner ikke igjen innlegget nå. Noen som vet hvor jeg kan finne det, eller vet hvor det er mulig å få tak i sånne braketter?
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / Sv: Vanskelig å få ut motor!
|
på: mai 16, 2012, 23:35:30 pm
|
Jepp! 200 mm clutch. Skulle det vært 180? 109 tagger på svinghjulet, er ikke det et 6V svinghjul? Må det ikke være det siden det er 6V system i bilen? Eller kan det være at det sitter en 12V starter og svinghjul på? Vil det kunne fungere da? Og er det plass til et 12V svinghjul i en splittkasse?  Motoren ble vinkla alle veier. Det var ikke mulig å få den ut.
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / Vanskelig å få ut motor!
|
på: mai 16, 2012, 22:32:06 pm
|
Hei! I går skulle motoren ut på min 58 mod boble for clutchbytte. Jeg møtte på problemer da motoren var løs og skulle senkes. Vakumklokka og begge reimhjula gikk i karosserikanten bak motoren. Girakslingen stod ca. 3 cm inn i trykkplata til clutchen selv etter at reimhjul, fordeler, varmepotter og eksosanlegg var demontert. Det endte med at jeg måtte demontere clutchen mens motoren fortsatt stod halvveis på (ca. 4-5 cm glippe til girkassa). Spørsmålet er: Hvordan får jeg det på igjen?? Clutchen må jo sentreres og det kan jo bli vrient å få til hvis det må monteres på samme måte som jeg demonterte det. Og hvorfor er det sånn? Er det flere som har vært borti lignende problem?  58 mod boble 6V 1500 motor 200mm clutch 6V svinghjul og starter splittkasse
|
|
|
|