Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
11
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1976 Bay til salgs
|
på: april 22, 2015, 23:05:45 pm
|
Sa du noe pris ? Og antall seter ? Vil du legge inn lenke til FINN-annonsen når den er klar ?  Takker. Finnannonsen er til sjekk nå. Legger ut link så snart den er klar. Pris 70 000,- 6 seter.
|
|
|
13
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1976 Bay til salgs SOLGT. Kan slettes
|
på: april 22, 2015, 21:31:00 pm
|
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=58351009&searchclickthrough=trueSelger "Turi" pga familieforøkelse. Denne bilen er det bare å vri om nøkkelen på og kjøre. Ny V.A.G.-motor fra 2010 som har gått i underkant av 5500km. Levert av Kilenmotor.no. NAF-test fra 20/4-15 foreligger. I denne fremkommer det at bremsevæsken har for lavt kokepunkt. Dette ble utbedret 21/4-15. Kvittering ligger ved. Noe overflaterust, samt noe rust i høyre kanal. Bortsett fra dette er bilen i god stand. Bare å vri om nøkkelen og kjøre. For 5000,- medfølger et komplett nytt sett med gummilister og ny frontrute (har kvittering for dette). Dette er nær halvparten av nypris. Campinginteriøret er slitt, men med litt fingerferdighet har man mulighet til å bygge en unik innredning! Noe påbegynt materiale til ombygging medfølger om ønskelig. Finn-annonse kommer. 70 000,-
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Sv: Blårøyk ved oppstart
|
på: september 18, 2014, 21:46:58 pm
|
Hvis du får blårøyk ved hver eneste oppstart fra kald motor, er dette et tegn på slitasje, som det nok er på tide å gjøre noe med. Blårøyk akkurat ved oppstart hvis motoren har stått en stund, er ikke nødvendigvis unormalt, men en naturlig konsekvens av at sylindrene ligger horisontalt.
Usikker på hvilke CO-krav som gjelder for en 76-modell, men de er vel neppe like strenge som for en moderne bil. Regner med at det er de rette kravene du justerer etter?
Sjekk at akselerasjonsdysa sitter og fungerer som den skal - har opplevd at trøbbel med denne gir alskens rar røyk fra kald motor. Deretter er det å justere ventiler, tenning og forgasser rett. Har du ingen oppskrift på forgasserjustering liggende, funker det fint å google navnet på forgasseren. Da finner du alltids detaljerte instruksjoner.
Edit: Etter litt googling ser det ut til at kravet er maks 4 eller 4,5 prosent CO. Det klarer min 68-modell helt fint å komme under når den er riktig justert, så burde ikke være noe issue for din motor.
Takk for godt og utfyllende svar! Det er på ingen måte hver gang jeg starter. Jeg er usikker på hvor høy prosenten på Co´en er, men jeg mener at min 76modell kommer under et eller annet krav.
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: Blårøyk ved oppstart
|
på: september 18, 2014, 10:09:58 am
|
Fyren snakker om at blå røyk er det samme som brent olje. Dvs at det kommer noe olje inn i toppene. Er det "vanlig" at det siver litt olje inn der, eller burde jeg være bekymret?
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Blårøyk ved oppstart
|
på: september 17, 2014, 19:53:44 pm
|
Min 1600 motor sender ut en stor blå røyksky i det jeg starter den opp. Når motoren er kald gir den dessuten fra seg en liten svart røyksky, også. Dette er også kun ved oppstart. Når jeg vel har fått start og blåst ut "gørra" er det kun vanlig eksos som kommer ut. Det er ikke være noe olje i bensinen. (Motoren er nesten helt ny).
Når jeg kjører sutrer motoren litt når jeg gir på, før den kommer. Dette er sannsynligvis blandinga(?), men kan det gå ut over kjøreegenskapene til motoren når man stiller Co´en etter eu-krav, altså der den må være får å få bilen eu-godkjent?
|
|
|
30
|
Forum / Problemløseren / Sv: Montere hengerfeste til T2 1976.
|
på: august 07, 2014, 10:27:26 am
|
blå er normalt sett til overs for evt. ekstra belysning. men da er jo berre til å sjå kva terminal den er kobla til på kontakten.
Er det ikke vanlig med ryggelys på henger? Trodde kanskje det var det den blå var til?
|
|
|
|