Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 70 T.1 1300
|
på: mai 03, 2009, 20:17:54 pm
|
Så er vi altså igang, og det viste seg at det ikke var så ille som antatt. Hele gølvplata på sjåførsia er delvis borte, men den på andre sida ser ille ut, men faktisk så er den solid. Begge kanalene skal skiftes, begge bakre hjulbrønner likeså, forstillinga skal byttes uansett...vil ha Puma, støtfangerfester både foran og bak skal byttes ut, så...etter dette, er det forhåpentligvis tid for å sette skallet på igjen.
Dagens tilstand:
|
|
|
7
|
Forum / Snikk-snakk / H3-H4
|
på: april 14, 2009, 09:34:41 am
|
Jeg har skiftet ut reflektorene i frontlyktene, der passer de originale pærene dårlig, de er jo til H4, men er det bare å sette inn H4 pærer, eller må man gjøre noe med ledninger eller strømtilgang? Takker for evt svar  Bilen er originalt 12V..
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1966 Bobla Bodil
|
på: april 09, 2009, 01:11:00 am
|
Sånn er det når boltene plutselig får lyst til å ta seg en tur... Gikk heldigvis bra! Tusen takk for hjelpen karer  Synes det er litt skummelt at jeg ikke kan se bilen fra soveromsvinduet, men sånn er det når kommunen bestemmer seg for å måke snø i garasjen. Får håpe den får stå trygt i natt.  Hmm...kunne minne litt om området rundt Carl Berner det der....skummelt å sette fra seg biler der..
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tyttebæret - Den Raude Fare
|
på: april 08, 2009, 23:07:58 pm
|
Ikke at jeg vet all verden, men jeg syns Tistlo viser at han ikke gir seg, men heller tar det som en utfordring, selvfølgelig hadde sikkert andre løsninger lønt seg mer, men dette lærer han av....og slik ungdom er det ikke mange av idag...stå på!!
|
|
|
16
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 70 T.1 1300
|
på: mars 03, 2009, 15:49:20 pm
|
Vel, våren er sakte men sikkert i anmarsj, og jeg begynner å glede meg til å starte gjenopplivningsforsøket  Den halve gulvplata jeg var hos Unneberg og henta, viste det seg at jeg måtte ha resten også, så den er hentet, har nye kanaler stående, skal bare hente no mer snacks hos Unneberg, før jeg røsker av karosseriet og tenner den olympiske ild..  Har bestemt meg for å ikke lakkere den i første omgang, men beholder den som en slags "Rat light", den skal senkes foran med en ny puma, hva som skjer bak får jeg se etterhvert.. 
|
|
|
18
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sporing av eldre boble..
|
på: februar 10, 2009, 23:32:41 pm
|
Sånn som jeg har skjønt det, av hva brutter forteller, kjøpte foreldra mine denne bilen brukt da jeg hadde fylt 2 i 65, han sier at den var enten 1 eller to år gammel, altså 63-eller 64 modell, mutter solgte den videre da dem skilte seg sent i 68 med en skade etter at fatter hadde tatt med seg et gjerde på Ullevål i fylla. I 71 kjøpte fatter en splitter ny 1302 S på Brødrene Mikkelsen på Rødtvedt i Oslo, fargen kalte han Texas-gul, denne solgte han videre i rundt 82, muligens fulgte det med et lite rundt klistremerke med en sort T i nedre venstre frontrute. Hadde vært artig å få tak i denne òg, for jeg var den første som bulka`n.. 
|
|
|
20
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sporing av eldre boble..
|
på: februar 10, 2009, 22:52:27 pm
|
Får man sport opp en bil, ved bare å gå til biltilsynet om man har reg. nummer? Elverum biltilsyn er rett ved meg, og er da kanskje like greit.. Driver å skal finne ut litt info selv. Ja, det er ei boble  Det er jo en mulighet, men de spør og graver så voldsomt, eller man kan sende en sms: Reg xxxxxx til 2282  Om nummeret er riktig, skal det komme opp navnet på nåværende eier, eller når den eventuelt ble vraket offisielt..
|
|
|
21
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sporing av eldre boble..
|
på: februar 10, 2009, 22:27:56 pm
|
Så fort du har reg.nr eller chassisnummer kan du ta kontakt med kontaktsenteret til vegvesenet, de finner det meste: Tlf.: 06650 eller sender e-post til kontaktsenteret@vegvesen.no lykke til!  Hadde ønsket meg muligheten av at de hadde et register de kunne gått inn på navnet på eieren og funnet det ut den veien, men så enkelt er det vel ikke..
|
|
|
22
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sporing av eldre boble..
|
på: februar 10, 2009, 22:26:07 pm
|
Jeg hadde en -66 Sea Blue m/org. sveiveluke LH-23216.
Per.
Der satte du meg på en tanke egentlig, har lagt merke til at flere av de eldre boblene har nyere reg-nummer enn de som var originalt, og det kan vel ha skjedd i dette tilfellet også, hvem vet? Det jeg tror jeg husker, var at denne hadde èn bokstav, og fem siffer. Må få avlagt denne broder`n min en visitt snart tror jeg, så jeg kan få fred i sjela en gang for alle 
|
|
|
24
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sporing av eldre boble..
|
på: februar 07, 2009, 13:12:00 pm
|
Vet at regnummer er svaret på alt, og jeg vet at bror min har bilder av bilen ett eller annet sted i rotet sitt, han har lovet meg å lete etter de, men kunne han bare se til å få den finger`n ut fra hvor han har`n så!! Har bare gått og ventet i to år liksom.. 
|
|
|
25
|
Forum / Snikk-snakk / Sporing av eldre boble..
|
på: februar 06, 2009, 23:26:56 pm
|
Jeg drømmer om å finne bobla som fatter og mutter hadde da jeg var liten, er litt usikker på modellen, men antagelig var det en 64 eller 65, blå med sveivetakluke, om den eksisterer enda vites ikke... Noen her som vet om det er noen mulighet å få spora slikt?
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 70 T.1 1300
|
på: januar 18, 2009, 02:21:53 am
|
Godt å se at gamlebilen min har havnet trygt tilbake i vw-miljøet igjen. Denne bilen har jeg brukt i flere år og har som du, valgt å ikke plukke den ned, men heller bevare ( ? ) dens skjønnhet slik den er. Naboen min var litt irritert på meg for 2-3 år tilbake på vinteren... gradestokken hadde krøpet til 22 kalde og hans nyinnkjøpte merche ville ikke starte. Bobla starta på første slag... etter å ha stått rolig i 2 mnd  Skal sies at min andre bil, en passat heller ikke var så startvillig den dagen.... sjeldent med så mange kuldegrader her i Østfold. Skulle du angre deg så kjøper jeg gjerne bilen tilbake  Den starter på første slag enda skal jeg love deg, uansett hvor kaldt den har stått så tenner`n på en halv omdreining!!  Når det kommer til å bevare skjønnheten, så skal den, etter planen stå frem som strøken innen Mai 2010,(forhåpentligvis)..den skal fremstå som mest mulig original, bortsett fra noen få `justeringer`, ..men så ille den bilen er nå, så har jeg nok ikke noe annet valg enn å plukke den ned, bytte ut en masse deler, gi den masse kjærlighet osv....osv..  Men det var morro å se den med skilter  dette kommer nok ikke til å gå så fort, men du får følge med på fremgangen om du er interessert, det vil nok dukke opp MYE mer enn det jeg allerede har funnet, og jeg har gått mer enn EN runde med meg sjøl når det gjelder salg av den, men nå er jeg da igang med innsamling av deler.. Wish me luck.. 
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mortens 70 T.1 1300
|
på: januar 16, 2009, 18:30:24 pm
|
Jeg velger og verken bekrefte eller avkrefte hvem det er, jeg legger ikke ut opplysninger om personer på et forum, om de selv ikke ønsker det...beklager.. 
|
|
|
|