Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
4
|
Forum / Snikk-snakk / Verkstedplass til leie i Trondheim (Lade)
|
på: august 24, 2010, 17:59:31 pm
|
Hei. Pga flytting og tidsmangel så har jeg tenkt å kvitte meg med verkstedplassen min i Trondheim. Lokalet er sentralt på Lade i Trondheim, og inneholder følgende: - Grunnflate ca 200kvm delt i 5 verkstedplasser (jeg har 1 av disse) - Eget varmerom, til bruk for vaskekar, kompressor etc. - Kontor/omkledningsrom med PC og internet - Innlagt vann, og rørsystem for luft - Loft/hems med god plass for lagring - Lite bad/toalett - Stor port i tillegg til adkomst via dør Lokalet er godt isolert, og holder temperaturen greit på vinteren, og er svalt og godt på sommeren. Lokalet ligger godt skjermet i bakgård til næringsvirksomhet. Prisen er i underkant av kr 1700 pr. mnd. Ledig omgående Er du interessert? Ta kontakt på: akrian@online.no959 46 855 evt. svar her eller send PM
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Hvor kommer disse stemplene fra?
|
på: april 29, 2009, 21:38:37 pm
|
Hei. Demonterte en type 4 CJ-motor i dag. Det er originalt en 2-liter, men stemplene i motoren hadde utfresninger for ventiltallerken, og boring var 93 mm... noen som vet hva dette kan komme fra? Utfresningen i stemplene kan være "hjemmelagd" såklart. Har 1700-motoren 93mm boring?
|
|
|
7
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stabstag bak på svingaksel
|
på: mars 18, 2009, 01:11:59 am
|
Takker så mye for svar  Ta blir det nok til at jeg prøver å bygge om dette til å bli et stabstag, noe likt en knivstab. Andre som har prøvd dette? Erfaringer? Er stivheten i staget egnelig til dette formålet?
|
|
|
9
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Starter fra transporter.
|
på: mars 17, 2009, 16:13:58 pm
|
Ønsker å kjøpe starter fra 80-83 luftkjølt transporter.
Og hvis disse er lik forgjengeren, så er det naturligvis ikke nøye om den er pre 80.
Viktigste er at den er i grei stand, og snurrer bra.
|
|
|
10
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Stabstag bak på svingaksel
|
på: mars 17, 2009, 14:34:21 pm
|
Hei.
I går sto jeg å kikka litt på bakstillinga på min '74 1300s. Da oppdaga jeg noe som er litt merkelig, i mitt hode... Bak på bobla er det et stabstag som fungerer på følgende måte: I en høyresving, vil ventre hjul presses opp, og stabstaget vil da sørge for at høyre hjul presses ned mot bakken. Dette vil forsterke krengningen på bilen, men kanskje bidra til at innehjulet har litt bakkekontakt..?
Et "normalt" stabstag, krengningshemmer, knivstab etc, fungerer imidlertid motsatt. Altså, løfter innerhjulet, for at karosseriet skal krenge minst mulig.
Er det forskjell på teori og praksis her? Hvorfor er det gjort slik på bobla? Forskjell på gatekjøring og banekjøring?
Noen som har prøvd å bygge om dette på bobla? med hell?
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Hvilke topper er dette?
|
på: januar 29, 2009, 22:04:38 pm
|
Hei. Plukka ned en T4-motor i dag. Toppene har 39-34 ventiler, ovale eksoskanaler. De er merket "J" Noen som vet hvilken motor disse kommer fra? En annen ting: Godset til en av pinneboltene på eksosen var knekt, slik at jeg ikke har noe gjengeparti igjen. Finnes det noe fix for dette? Kan det bores lengre inn i toppen å gjenge opp? Eller er det bare å kaste? 
|
|
|
21
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Whitespokes e.l.
|
på: januar 22, 2009, 21:44:55 pm
|
Ønsker å kjøpe 4 stk whitespokes/chromespokes e.l. 7" og evt 2stk 6" Ingen krav til utseende. Små skader er heller ikke noe problem. Alt av interesse.
|
|
|
|