Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -72 1300s prosjekt i Fjøset...(Nykirke)
|
på: mars 28, 2011, 16:51:00 pm
|
Da er vi igang igjen etter en laaaaaaaaang døperiode. Bilen er splittet, alt er demontert og er i full gang med ramma. Ligger 2 nye gulvsider til meg på unneberg og venter. Håper å være ferdig sveiset ila 8-10 dager. Deretter er det å begynne på karosseriet!
Jeg SKAL ha boble på veien ila juni!! By work or money, håper på førstnevnte.
Kommer litt bilder nærmere helgen!
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -72 1300s prosjekt i Fjøset...(Nykirke)
|
på: februar 22, 2009, 12:22:39 pm
|
UFF, ikke billig med nye trekk til slike seter.... noen som har foslag til hvor en kan få tak i skinn!! Jeg kan da sy....spør kjerringa!!!
Å skifte setetrekk er nå vel å begynne litt i feil ende..? Først må gnistreinet stå utover fjøset en tid fremover!  Du har helt rett, men kan jo lokalisere litt planer når man sitter her og dagdrømmer!
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygging av 2.0 liter Type 4-motor til bruksbilen min
|
på: februar 18, 2009, 23:42:43 pm
|
Varmeavledningsevnen blir dårligere med lakk på sylinderne, så den lakkjobben kan du spare deg for. Vet ikke om dette er målbart i praksis, men det er i alle fall sånn i teorien.
Når jeg jobbet på elverket ble alle kopperskinner i trafostasjoner lakket/malt, både på høyspent og lavspent. De høye herrer/ingenørene sa at dette ga bedre varmeavvikling og har blitt gjort i alle år frem til den dag idag. Dette er målt og testet i lab. Gjelder det bare kobberskinner? Du er helt sikker på at dette ikke ble gjort for å merke fasene på skinnene... ? Feks. Rød,hvit og blå eller Svart,Hvit og Brun + Gul eller Gul/Grønn på jordskinne. Hvis det er varmgang i kobberskinner i hvilket som helst fordelings-system, så er det enten underdimensjonert eller en dårlig forbindelse/ feil et sted. Skal aldri være varmgang i kobberskinner.. Er nok pga. merking av faser at de ble lakket/malt og ikke for å avlede varme .. Beklager litt off topic.. PS, jeg jobbet ikke som vaskehjelp på elverket da  Stemmer at dette ble gjort på skinnene for merking, men de påsto at det ga bedre avvikling av varme og.
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bygging av 2.0 liter Type 4-motor til bruksbilen min
|
på: februar 18, 2009, 13:47:32 pm
|
Varmeavledningsevnen blir dårligere med lakk på sylinderne, så den lakkjobben kan du spare deg for. Vet ikke om dette er målbart i praksis, men det er i alle fall sånn i teorien.
Når jeg jobbet på elverket ble alle kopperskinner i trafostasjoner lakket/malt, både på høyspent og lavspent. De høye herrer/ingenørene sa at dette ga bedre varmeavvikling og har blitt gjort i alle år frem til den dag idag. Dette er målt og testet i lab. Gjelder det bare kobberskinner?
|
|
|
12
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -72 1300s prosjekt i Fjøset...(Nykirke)
|
på: februar 17, 2009, 23:37:42 pm
|
Var en liten tur oppom fjøset idag, fikk løsnet en del bolter til karroseriet, fjernet bensintank og løsnet rattstammen. Så det er det vel ikke lange stundet til bobla er splittet, formen var ikke på topp, så ble ikke lange økten.
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -72 1300s prosjekt i Fjøset...(Nykirke)
|
på: februar 15, 2009, 22:55:31 pm
|
sitter å tenker litt da jeg lesteforskjellen mellom resto- og Cal-look. SÅ veit ikke helt hva jeg skal si... Planer er jo en motor med 90-100 hk, himbygge, med mye vil ha mer stæsj og hester sikkert! senk rundbaut usikker på int. mulig alu paneler... korta girstang
Muligens shaving av håndtak og slik, har god tid til å tenke, men det blir nok bra!
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -72 1300s prosjekt i Fjøset...(Nykirke)
|
på: februar 15, 2009, 22:18:58 pm
|
får jeg tak i noe bedre blir jo ALDRI sveiseegenskapene bedre... Og andres "rustfjerning/sveising", har jeg desverre sett alt for mye av. gjør man det selv vet man i hvertfall hva som er gjort og på hvilken måte. Har man valgt ei jente, så får en stå for det valget! (alle biler er i mine øyne kvinnfolk!)
|
|
|
20
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -72 1300s prosjekt i Fjøset...(Nykirke)
|
på: februar 15, 2009, 22:06:45 pm
|
Oisann! Du har gjort eit godt kjøp ja!! Tør eg spørre kor mykje du betalte for dette? Uansett; Fortvil ikkje! Dette er jo berre vanleg boble-rust så om du har litt utstyr (sveiseapparat) så er du godt igang!!  Vi har alt av utstyr i Fjøset!!! så skal nok gå bra...flaut...men ble vel 14 laken! Så vi pleier å spøke om at jeg her gitt 14 laken for to porchestoler, en kam, litt porting, GT ratt m/boss og nye bakdekk! Og det kan man ikke kalle noe annet enn ett kupp!!! Hvis vi alle skal være helt ærlige så starter vel alle boblekjøp med et ønske om å skru/ha ett prosjekt en kan drive med i ny og ne. Og forunderlig nok så river vi oss i håret fordi vi finner rust og annet snax... Regner man virkelig med at man betaler 10-15k for noe man må skru på en helg så er alt ok?  Nei, det gjør man ikke... Så vi i fjøset har kommet frem til at alt er som det skal være. (prøver å overbevise oss om det i allefall).
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -72 1300s prosjekt i Fjøset...(Nykirke)
|
på: februar 15, 2009, 21:03:02 pm
|
Jeg får omsider mulighet til å hente bilen på nesøya, og begynner vandringen hjem via E-6/E-18. Når jeg er midt i Oslogryta, begynner det å ryke bak setet!!!!  Det viser seg at noe er galt med oljepåfyllingsrøret og etter grundigere undersøkelser på Statoil i Asker finner jeg ut etter en tlfsamtale med tidligere eier at "datra mi fylte litt olje på den her om dagen..." og ja... det kan du trygt si hun hadde gjort... flere liter... tømte av oljen, fylte på ny og kjørte hjem. Finner og ut at, oljetrykksføleren på blokka lekker. Jeg prøver å skru denne ut, men det ender med at den ryker!!!  Så da har bobla stått i garasjen til nå, før jeg fikk flyttet den til Fjøset mandag 09.02.09
|
|
|
25
|
Forum / Prosjektgarasjen / -72 1300s "Borghild" i Fjøset (Nykirke)
|
på: februar 15, 2009, 20:47:38 pm
|
Da er jeg igang med en prosjekttråd her på VW Norge!!! Meg: Svein Willy Pande Yrke: Elektriker Alder: 24 Bosted: Stokke Sivilstatus: Gift Verksted: Nykirke aka. Fjøset Biler: I eid rekkefølge... -71 Opel Manta 1,9S -84 VW Polo 1,3 C stv "Den røde død" -87 VW Golf 1,8 GL -92 Audi 80 Coupe 2,0E (Døde i brann) -89 Audi 90 Coupe 2,3E -87 VW Golf Cab 1,8GTI Karmann-91 Ford Escort 1,3 aut-83 Golf 1,8GTI Rabbit -71 VW 1302 -98 Audi A3 1,8T -95 Seat Ibiza 1,6 CL (konas bil) -91 Polo 1,3 CL -95 Audi S6 2.2T-73 1300s -03 Golf 4Motion TDI PD150 exclusiveKommer også en del generelle updates på "Fjøset" i denne tråden på Vw-Audi Club forumet, ligger og i avataren: http://forum.vwaudi-club.no/showthread.php?t=109124Bare å stikke innom en dag vi skrur:
|
|
|
|