Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
9
|
Bruktbørsen / Deler selges / Blå interjør til 59 boble
|
på: oktober 17, 2013, 13:22:16 pm
|
Komplett med dørpaneler. Tilnærmet ingen slitasje på tekstylen, men hull på vinylen øverst på en av frontsetene (sender bilde på e-mail). Noe rustflekk helt nederst på bakseten (usynlige når seten er på plass). Bergen. Gi bud
|
|
|
12
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Tøff 54 Oval og 64 T1 selges.
|
på: januar 30, 2013, 11:26:00 am
|
Jeg undersøkte nettopp muligheten til å få den tilsendt, men det er dyrt og transportfirmaene vil ikke frakte veteranbiler. Da må jeg ta turen over fjellet men det er kalt og jeg har ikke tid nå, så noen fra feil side av fjellet kommer til å kjøpe den før meg..
|
|
|
15
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: karosseri 58-64 mod
|
på: desember 04, 2012, 10:32:34 am
|
Jeg får bilen lakkert hos noen jeg kjenner som ikke vil ha mye. Jeg gjør forarbeidet sjøl, så det eneste han må gjøre er å være i ovnen og sprøyte i en time. Selve lakken koster 3000-4000kr. Det hele blir aldri dyrere enn 10000Kr + en middag.
|
|
|
18
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: karosseri 58-64 mod
|
på: desember 02, 2012, 18:14:59 pm
|
mestepart av tilbudene kommer fra østlandet, ingen fra Bergen. Kommer dette av at boblemiljøet i Bergen er lite aktiv eller at bergenske mekkere er så effektive at alle påbegynte prosjekter fullføres?
|
|
|
20
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: karosseri 58-64 mod
|
på: november 21, 2012, 11:32:57 am
|
det var i Italia dette skjedde, så bilene dine kommer ikke til å havne hos dem. De hadde tatt en del vespa, men boble har større overflater og mye sparkel, samt det ble gjort av en nybegynner som ga ekstra gass for å bli fort ferdig. Så min gammel skall kan du ikke få, om ikke du vil reise 2500Km.. Dette er også et problem: det hele må fraktes til Nord Italia, da tenker jeg leier en stor varebil (skall inn på tvers) eller sender med skip til Genova. Hvis jeg bruker bil kan jeg ta med tilbake det gamle skallet, eller deler av den, så du får noen sveisedeler.. Jeg vet det er langt, men det er utrolig hvor bra karosseriarbeid de gjør der nede, men ikke sanblåsing!
|
|
|
21
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: karosseri 58-64 mod
|
på: november 21, 2012, 00:20:33 am
|
meget tøff utgangspunkt til rat, men jeg hadde andre planer for min 59: få den tilbake i original farge "indigo blau", 100% rustfri og BLANK!
Det var selvfølgelig et firma som blåste alt til helvete, kun proffe har så kraftige blåsere og noen idioter kan ikke handle så mye power. Så nå må de ordne ny kaross til meg, men jeg orker ikke flere sveiseprosjekter. Jeg vil kjøpe, grunne, lakke, skru på og kjøre.
|
|
|
22
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / karosseri 58-64 mod
|
på: november 20, 2012, 00:57:48 am
|
min 59 mod ble sandblåst i hjel. Stålet ble altfor varm og nå er det bulker overalt, spesielt taket. Derfor trenger jeg ny karosseri 58-64, helst i god stand, med dører, panser og motorlokk (skjermene var gode og ble ikke sandblåst). Hvor finner man sånt og hvor mye koster det? Finnes det repro?
|
|
|
23
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 67 1500 T1 vurderes solgt
|
på: april 09, 2012, 10:06:27 am
|
Så du plages ikke med at bilen er treg i starten og at motoren kubber når du girer oppoverbakken? Dobbelport 1300 motoren yter 45hp, nesten like mye som en 1600 (50hp), men dreiemomentet ved lavere turtall er vesentlig mindre. Jeg mener at det skal likevel gå unna siden bobler trekker som traktorer. 1500 motoren min gikk veldig godt, det sies at disse går spesielt godt av en eller en annen grunn (balansering, osv..).
|
|
|
25
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 67 1500 T1 vurderes solgt
|
på: april 08, 2012, 22:25:33 pm
|
hei, beklager jeg svarer på innlegget ditt selv om jeg ikke er interessert i bilen (67 mod 1500 er en nydelig boble, preget av 60 talls look med 70 talls kjøreegenskaper+skivebremser, jeg har hatt en sånn for noen år siden). Jeg bare lurer på hvordan 1300 motoren fungerer på en 1500 kasse. Er det vanskelig å få den i sving? Hva blir toppfarten? Jeg vurderer en lignende løsning på min boble for å trippe lange turer.
|
|
|
26
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: original 1962 motor (1200cc) på 1967 langgiret (1500cc) girkasse?
|
på: mars 30, 2012, 19:33:12 pm
|
Motoren fungerer helt fint når jeg gir gass på motorvei (100 og vel så det uten problem), men jeg liker ikke å presse den i flere timer, den er tross alt 40 år gammel. Det er ikke noe problem å følge trafikken i Norge med de strenge fartsreglene, men i utlandet dannes det trafikkkork når jeg er ute og kjører. Særlig lastebilsjoførene blir sure fordi de kan ikke forbikjøre meg. Dekkene er 155, dvs lite omkrets. Det er nå ingen tvil at 34hp på en langgiret kasse er en treg løsning, men det holder for min del bare motoren ikke sliter
|
|
|
28
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: original 1962 motor (1200cc) på 1967 langiret (1500cc) girkasse?
|
på: mars 28, 2012, 21:30:50 pm
|
Det blir nok en treg bil, men nå spinner motoren opp i turtall på 4. gir oppover bakken som nedover. Det er masse dreiemoment på de 34hp. Jeg lurer på om det er dagens bedre kvalitet på bensinen som får den til å gå så bra... Jeg liker å kjøre lange turer med bobla og bryr meg ikke om fart og akselerasjon. Jeg kjørte den helt til Italia og det ble utrolig kjedelig å kjøre i 70km/t langs motorveiene i Tyskland. [Det går nok: ingen problem, ingen tendens til oppvarming og relativt lite bensinforbruk (ca.14km/l)]. Det var da jeg begynte å planlegge å montere girkassen som jeg har liggende i boden. Jeg foretrekker å ha på den gamle motoren som går så godt, men en god 1300cc fra en 1302 kan også være en løsning. Jeg har liggende en 1600AS, men jeg foretrekker en mindre motor som yter best litt høyere opp i turtall.
|
|
|
|