Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
3
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 091 kasse selges
|
på: april 08, 2012, 13:53:03 pm
|
Hei, kan kjøpe den jeg for 2500,- men har ikke mulighet å hente før rett før SCC..Har ikke snakket med Lasse enda men, hvis turen går samme rute i år, kan jeg hente den hos deg..  Hvis du må selge den fort kan du selge den til noen andre som er int.. Olav Flataunet.
|
|
|
4
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: NordTrønder Telling.
|
på: april 07, 2012, 18:59:32 pm
|
Kan da vel hiv mæ på herren æ å da, sjøl om æ e stærkt imot å kall mæ nordtrønder, når æ egentli kjæm frå Skaugdalen i Sør...men men har bodd i Læksvika i 12 år så det får gå fer herre gången..  E ferøvri 33år snart.. Har vel hadd luftavkjølt sea æ va ca 16, å ekspangdert ætte der... Har mang vw, bl.a ein 60mod,69mod og 73mod roadster boble som æ syssle litt me, har enda fleir prosjekt som æ trur d ska bli nå tå, men det vil æ sjå...  Har å hadd snowtrack, men den vart æ leit tå å sælt.....men no har æ låst på ein igjæn da.....  Har eksprementert litt me turbo på Org 1600 motor i det siste å d rakkle å går..  Like ferøvri å vårrå på SCC eller Mantorp ein gång i året da...  Olav.
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Kjølevifte T-1
|
på: august 12, 2011, 11:13:06 am
|
:-\Kjølevifta på motoren min sprakk, motoren er en 1600 med turbo, org doghouse vifte. Bestilte ny fra cb, men da jeg fikk den ble jeg litt skeptisk, den er klinket lik orginalen-men syns det så litt dårlig ut.. Så da blir spørsmålene mange,er det mulig å sveise over klinkene.. må vel kansje balanseres etterpå..kansje holder den slik den er..!?? Erfaringer...??
Mvh Olav.
|
|
|
9
|
Bruktbørsen / Biler ønskes kjøpt / Sv: American Roadster ø. kjøpt.
|
på: november 02, 2010, 19:26:10 pm
|
Hei, jeg har en american roadster som ikke er ferdig enda, alt basic er utført og alle papirer er iorden. Det er endel karrosseri ting igjen, sparkling- finish- lakk. Den er ikke vist statens vegvesen men nummer i forsterking og alle papirer er iorden. Nye ruter, skjermer, div. Ikke motor. Jeg kan maile deg bilder ved intresse.
Mvh Olav.
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / vacum på wbx fordeler med turbo
|
på: august 08, 2010, 19:51:36 pm
|
Hvordan kobles vacumslanger for å kontrollere tenning best mulig? Org 1600 T-1motor med org forgasser. wbx fordeler med dobbeltvirkende vacumklokke. Har turbo på denne motoren, men er usikker på hva som er beste løsning for å få ned tenning ved trykk.. Noen som skjønner hva jeg prøver å forklare her....  ? Olav..
|
|
|
14
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kobberringer..
|
på: mai 02, 2010, 22:10:05 pm
|
 Symaskiner er fine saker det....... Setter sammen en 1600 ccm med turbo og tenkte å bruke kobberinger, men hvis det ikke er nødvendig, flere meninger om dette....!!? Olav
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Kobberringer..
|
på: mai 02, 2010, 19:30:25 pm
|
Noen som vet hvor man får kjøpt kobberringer for å ha mellom sylinder og topp til 85,5mm (1600ccm)? Det virker som de fleste selger slike til større sylinder dimensjoner...! 
|
|
|
16
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sveisedeler
|
på: april 27, 2010, 21:45:49 pm
|
Hvor kjøper dere sveisedeler til T-1, kanaler og div rustdeler. Hvem har grei passform og pris, klokkerholm? Det er jo mange forskjelige leverandører av dette...
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / wbx tenning i boble..
|
på: april 12, 2010, 21:10:36 pm
|
Ble litt usikker her nå, er dette riktig? nr 1(-) på fordeler til nr 3 på tenningsmodul. nr 2(O) på fordeler til nr 6 på tenningsmodul. nr 3(+) på fordeler til nr 5 på tenningsmodul. Jeg vet det er en tomgangskontroller mellom fordeler og tenningsmodul, men er den nødvendig? nr 1 på tenningsmodul til nr 1(-) på coil. nr 2 på tenningsmodul til jord. nr 4 på tenningsmodul til tennings spenning. nr 7 på tenningsmodul til 1 på motorstyring, men er denne nødvendig? Dette er fra 112hk digifant,motorkode DJ. Er noe av dette rigtig, tips/erfaringer mottas med takk!!? 
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 turbo
|
på: april 11, 2010, 20:44:22 pm
|
Det er Variable turbine geometry (VTG) på turboen jeg skal bruke ja, men det er et stag som går på en klokke på dette systemet også.. Høres som en bra plan.! synes jeg , men skal du leke litt med sparekniven :
1. std stempler holder greit , så lenge man ikke truer oppimot tenningsbank hele tiden eller du får alvorlige problemer med benzin og tenning.smidde skal vist være mere holdbare når man tunder dvs de sprekker ikke så fort ved tennings bank etc. std stempler tåler i allefall sylinder trykk etc bra. 2.std ventil fjører holder til ca 5500 o/min selv med medioum ladetrykk 3.std kam drar veldig greit opp til ca 5000 o/min og funker bra.
ellers høres kopperpakninger lurt ut og en fin kompresjon for medium ladetrykk. og velg en "enkel" turbo . var det du som hadde en med variable skovler ?? ?
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / Sv: toppakning
|
på: april 11, 2010, 16:20:50 pm
|
Du har sikkert kasta mange sånne........  Ikke bruk pakning nei d er no dritt d ha e aldri brukt !
Pitt
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 turbo
|
på: april 11, 2010, 16:19:15 pm
|
Da blir vel oppsette noe som dette, endringer/tips mottas med takk, men dette var tenkt som en enkel/billig motor av delene du har liggende for det meste: -Bra 1600 blokk med nye lager, org veiv/råder. -Ny org kam eller litt kvasssar, nye løftere. -Ny oljepumpe,evt med fullflow og ekstra oljekjøler/oljefilter. -Nytt 1600 sylinder-sett med smidde stempler. -Bra Org topper med minimum nye ventiler og litt strammere ventilfjærer,org støtstenger evt bedre,org vipper, kobbertettinger mellom topp og syl, komp på ca 8,5. -Nye støtstangrører, bra kjøleblekk rundt om. -Doghouse org viftehus, org dynamo, ny vifte. -Org innsug og forgasser, dyse opp forgasser og montere tettinger på spjeld akslinger. -Org fordeler, med montere vakumklokke fra f.eks wasserboxer, for nedjustering av tenning ved turbotrykk. -Grenrør og turbo, turbo ala 1600 diesel motor, jeg bruker fra peg 407 1.6hdi. -Org svinghjul, ny clutch. -montere motor og kjør og vær gla!!??!!  Det er nok noe som er glemt av her, men det dukker vel opp tenker jeg.. 
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Sv: toppakning
|
på: april 11, 2010, 15:44:57 pm
|
Orginalt er det vel ingen tetting der nei, men har nok ville kjøpt 4 nye tettinger og montert de, de får du kjøpt hos hot-shop,dalhems og ellers alle som selger boble deler..
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 turbo
|
på: april 05, 2010, 19:17:54 pm
|
fett prosjekt  . kommer det en prosjekttråd på denne motoren. hva slaks turbo skal du bruke? Det blir nok ikke noe prosjekttråd på dette, jeg skal bruke en garret turbo, av en peugeot 407 1,6 hdi, det er ikke wastegate på disse turboene, men en vacumklokke som justerer eksosvingene inni turboen..!
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 turbo
|
på: april 05, 2010, 09:29:41 am
|
du klare ikke 1 bar uten og modde tenning.. ved 1 bar vil det høres ut som små stein i motoren  Ja, jeg regner med det blir endel tenningsbank da, tenkte å bruke fordeler fra wb eller flytte over vacumklokken fra wb-fordeleren.. 
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 turbo
|
på: april 04, 2010, 22:02:57 pm
|
Hvis du setter på to gassere i stedet så forsvinner vel belgene?..
Ja, men skal ha en gasser, den orginale..
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / 1600 turbo
|
på: april 04, 2010, 21:54:38 pm
|
Går med planer om å bygge en standard 1600 motor, men med turbo trykkmatet forgasser. Søkte litt på forumet ang dette og ser det er mulig, ca 100hk..+- med en org 1600 forgasser. Er det nødvendig å bytte ut gummibelger på innsug eller klarer de ett trykk på 1 bar. Må vel også ha en for for "popoff", da det blir mye mottrykk når gasspjeld stenges ved tomgang.. Valg av kam? har en ny engle W125 liggende kansje best med org!? Erfaringer og innspill motaes med takk... 
|
|
|
|