Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 8
|
1
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1969 Bay window bus, panel van selges
|
på: juli 03, 2018, 12:55:08 pm
|
Jeg setter budfristen til i kveld(tirsdag) kl 21. De som eventuelt ønsker å se bilen må gjøre det i ettermiddag. Høyeste bud er kr 35.000,- Ved eventuell budgivning akkurat på tidsfristen så forlenges budfristen med 10 minutter etter siste bud.
|
|
|
5
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1969 Bay window bus, panel van selges
|
på: juli 01, 2018, 15:02:32 pm
|
1969 modell VW Transporter T2 selges for kr 40000,- eller bud.
Den har alle de ettertraktede detaljene fra denne modellen, lavtsittende blinklys foran, små baklys, store femboltmønsteret på felgene.
Bussen har vært parkert ute siden 1981 frem til den ble tatt frem og satt i stand som festival rekvisitt i 2017. Det sitter fungerende 1600ccm motor i den som lekker litt olje og det er fungerende bremser(litt myk pedal). Den er kjørbar, men ikke i den grad at jeg hadde kjørt veldig langt med den. Det er realtivt mye rust på bilen og det har blitt sveiset på forsterkninger på enkelte steder under, selv om det antagelig ikke hadde vært nødvendig. Jeg anbefaler at man kommer å ser bilen.
Har for mange prosjekter så denne må jeg dessverre la gå.
Mvh
Folke Vogn 93822823
|
|
|
7
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sway bar og torque bar
|
på: september 05, 2017, 08:34:21 am
|
Skal vel sies at ingen av de som har tverrstag mellom demperinnfestningen har riktig vinkel.. alle som en får for liten vinkel mot rammegaflene Vinkelen er viktig, men du har rett i at Mendeola utnytter det på en bedre måte. De andre løsningene hadde jeg skippet. I sin enkleste for kan man ha to firkant jern fra rammegaffelene og rett opp i bagasjeromsplata over girkassa, det er en sikkerløsning, men ikke noe bolt on opplegg. Mvh Folkevogn Akkurat den vinkelen du snakker om er ikke mye relevant og blir med mendola sitt system positivt utnyttet. 
|
|
|
8
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Shims til diff ønskes kjøpt
|
på: august 04, 2017, 12:47:44 pm
|
Takk for tips, jeg snakket med Tommy i går og fant ut at 2,6mm shims ikke finnes i å få fra vw. Viser seg at lokkene som produseres både fra Weddle og SSP ofte er for grunne i anlegget til lageret(kommer helt sikkert fra samme produsent i Kina) så da må jeg maskinere ned anlegget til lageret for å riktig shims til å passe.
Mvh
Folke
|
|
|
9
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Shims til diff ønskes kjøpt
|
på: august 03, 2017, 09:16:19 am
|
Jeg trenger først og fremst et shims som er 2.6mm men kunne gjerne hatt 2.7mm, 3.8mm, 3.9mm. Vet ikke om det er forskjellig diameter på ringene i girkassene men det er hvertfall til en type 1 svingaksel.
Mvh
Folke Vogn
|
|
|
10
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! Total overhaling, hint av porsche...
|
på: mai 03, 2017, 08:42:09 am
|
Jeg håper og tror at Olav har sjekket ut alle delene nøye før han satt den sammen igjen. Det mest brutale denne girkassen vil få oppleve er frisk slurestart på dragstripa med litt raske girskift, ellers endel banekjøring og kanskje da litt drifting så langt det lar seg gjøre... Går som mange andre å krysser fingre og tær for at Fjorden motorpark blir en realitet, i så fall blir det nok mange turer dit!!  Shot-peening vil nok hjelpe på slitasje/levetid og faren for sprekkdannelse fra pitting og annen fretting skader, men har man for mye krefter knekker tennene rett av uansett da behandlingen påvirker bare overflaten. Brudd starter gjerne med en liten sprekk  Du får ta en prat med Olav og høre hva han har sjekket, men jeg hadde ikke vært bekymret men den bruken du forespeiler. Mvh Folke Vogn
|
|
|
12
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gasspedal oppgradering.
|
på: mars 06, 2017, 10:11:11 am
|
Kult. Takk. Ser veldig bra ut. Lager du på bestilling ?  Hehe, hadde vært ganske enkelt å lage en ekstra når jeg lagde min, men jeg har ikke noen planer om å lage en serie med disse :-) Er ikke veldig vanskelig å lage så det greier du fint å lage selv :-) Mvh Folke
|
|
|
13
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gasspedal oppgradering.
|
på: mars 03, 2017, 17:36:19 pm
|
Nei jeg brukte bare den nedre delen av armen som har den piggen ut som gjør at armen har riktig "hvile posisjon" så lagde jeg to nye armer som jeg bøyde til. Jeg har lagt ved et bilde tidligere i prosessen hvor det kanskje er litt lettere å se. Jeg sveiste sammen stumpen av den originale armen sammen med en av de jeg lagde slik at tykkelsen på armen(der hvor den slides inn i pedalsettet) skulle bli pass tight. Gjorde tilsvarende nederst på den andre armen, men det var bare for at armen skulle ha mer støtte(anleggsflate) mot den gjennomgående bolten. Tror jeg brukte en M8 eller M10 bolt(uten gjengeparti nærmest hode) som jeg kappet og slipte ned hode så det passet inn fra siden. Som du også ser fra bilde så har jeg en gjennomgående bolt(M5 eller M6) som stiver av armene og benyttes til å feste gasswire. Er en distansehylse mellom armen og den store skiva.
Mvh
Folke Vogn
|
|
|
18
|
Forum / Cal-look / Sv: Små venturier til IDA?
|
på: august 31, 2016, 10:33:06 am
|
Men apropos, hvornår på turtallet slutter standard ventiler at levere? 1776 og "original"  toppe (hvis man kan kalde dem det udover ventil størrelsen)  Størrelse på motor og hva slags topper?
Her er det nok flere faktorer som spiller inn, porting, ccm og kam er vel de viktigste. Generelt så tipper jeg det ligger rundt 6k Da er jeg rimelig sikker på at det er null stress å kjøre med de 34mm som Baboon viste til. Mvh Folke
|
|
|
19
|
Forum / Cal-look / Sv: Små venturier til IDA?
|
på: august 30, 2016, 10:35:05 am
|
1776 og "original"  toppe (hvis man kan kalde dem det udover ventil størrelsen)  Størrelse på motor og hva slags topper?
Da er jeg rimelig sikker på at det er null stress å kjøre med de 34mm som Baboon viste til. Mvh Folke
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1680DP m. EFi i stock retro-utførelse
|
på: juli 06, 2016, 11:47:12 am
|
Kul motor  Takk, mister  Er ikke presspasning på injectorbungs en enorm risiko? Ja, det er presspasning i ulike temperaturer, men den dagen det evt. løsner, så har du ikke bilen lenger..
Så når begge materialene er av alu. og har like ekspansjonskoeffisienter, så vil presspasningen endre seg som funksjon av temp? Slik jeg ser det, vil den med en svært marginal faktor faktisk bli trangere med økt temp fordi at bungen ble dreid til ca. 0,15 mm større diameter ved romtemperatur. Denne faktoren er vel uansett å regne som flisespikkeri. Innfestningen av fuel rails ble gjort på en slik måte at den uansett vil holde hele assembly fint på plass slik at injectorer vil ha det svært vanskelig for å løsne og poppe ut fra railen, selv om pasningen til bungene skulle løsne fra innsuget. Planen er å holde et øye med dette i starten, men jeg er temmelig sikker på at dette aldri blir noe problem. Verdt å prøve ut  Skal se om det blir noe softis på meg, Magne. Tett program om dagen, men hadde vært veldig koselig å sett igjen gjengen!  Tykkelsen på godset har vel noe å si med tanke på hvor fort hver del varmes opp, men her er det vel uansett ikke store forskjeller i godstykkelse vil jeg tro. Men hvordan er det med tanke på bensin. Bensinen som kommer ned til dysa vil vel muligens kjøle selve injectorholderen mer en når den er forstøvet og blandet med luft nede i innsugsrøret? Bare en tanke, men definitivt noe jeg ville fulgt nøye med på i starten. Som Erlend nevnte, hvis det løsner så er det ikke mye bil igjen. Mvh Folke Vogn
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Sv: Tynnerskadet bavian med beslutningsvegring
|
på: mars 24, 2016, 17:27:23 pm
|
Hjemmelaget "Butterfly"
Du trenger et stk grant boss, en platebit i 6-8 mm aluminiumsplate En stikk sag med blad for alu Bor i ca 20mm diameter for å bore ut fingergrepene En liten bit eik eller tilsvarende for å få til Endegrepene
Alien
Hysj Anders! Bare lat som du ikke så dette innlegget Vegard😄😉
|
|
|
|