Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 8
|
1
|
Forum / Problemløseren / Feil tankmåler
|
på: april 10, 2011, 09:02:17 am
|
Tankmåleren viser halv tank når full, og plutselig på reservetank... Har prøvd å bytte giveren i tanken (ny) men ingen forskjell. Noen som vet? Kan selve tankmåleren i speedometeret være feil?? 1303, 1974mod
|
|
|
2
|
Forum / Problemløseren / Ratt 1303
|
på: februar 14, 2011, 18:36:53 pm
|
Noen som vet om sportsratt til 1303 med TUV-papirer eller andre godkjenningspapirer som BT godkjenner?
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: Får ikke trykk på bremsene
|
på: august 01, 2010, 15:58:31 pm
|
Jeg opplevde det samme, da var det fremdeles luft i hovedsylinderen. Tok en colaflaskekork (plast 1,5l flaske) borret et 5mm hull, Denne korken passer på bremseveskebeholderen. Satte forsiktig på trykkluft gjennom hullet (lufteskruer på calipter/bremsepumpe åpne) og vips kom lufta ut og bremsene ble topp. 
|
|
|
5
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bygge om til injection?
|
på: juli 29, 2010, 22:42:46 pm
|
Jeg har CB injection, mest arbeid å legge ekstra bensintilførsel. Jeg bruker den orginale som retur og har lagt opp nytt rør/slanger. Tur har 30 bars trykk, ikke noe problem mht slanger, men jeg har dobble slangeklemmer. Resten er plug and play og meget enkelt å justere. 
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / Sv: Går på 3 syl.
|
på: juni 20, 2010, 22:11:17 pm
|
God kontakt på pluggledninger? Dersom du har en ekstra plugg, kan du sjekke om det gnist på pluggen i enden av pluggledning (Hold den til gods, ta på en oppvaskhanske så du ikke får støt)  Dersom pluggen gnistrer når motor går på tomgang, er feilen i forgasser. Får kun bensin ved pådrag.
|
|
|
13
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Hornknapp
|
på: mai 18, 2010, 22:52:41 pm
|
Ønsker å kjøpe komplett hornknapp til T1, 67 mod. Skal monteres i en ratlook, så den trenger ikke være strøken, men må virke. 
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hovedsylinder
|
på: april 21, 2010, 22:04:14 pm
|
Jaggu jaggu, takk for tipset. Det funket som snus. Tok en kork til 1,5l colaflaske (denne passet til bremseveskebeholderen), borret et 5mm hull, satte trykkluftblåseren i og da skjedde det underverker. 
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Hovedsylinder
|
på: april 17, 2010, 19:35:32 pm
|
Har byttet hovedbremsesylinder på min 1300, 67mod T1. Alt passet fint helt til jeg skulle lufte. Det virker som om tappen mellom pedalsett og sylinder ikke "tar". Lurer på om det kan være forskjellig diameter på disse, og at den jeg har er for liten og ikke når i sylinder eller går inni stemplet i hovedsylinderen? Har forsøkt å justere tappen helt ut, men ingen forskjell. Pedalen går helt i bånn og ingen bremseveske kommer ut av lufteskruer på trommler. Diameter på tapp er 65mm i front. Noen som vet om dette blir for lite? 
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / Bremser som henger på.
|
på: april 13, 2010, 06:31:58 am
|
Har problem på min 1300 67mod T1, når jeg tråkker på bremsepedalen kommer den ikke i retur. Bremsene fungerer fint, men må bak pedalen med foten og "trekke" pedalen i retur. Noen som har tips om hva som er feil?
|
|
|
24
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1303 Germanlooker selges
|
på: april 05, 2010, 10:46:02 am
|
1.500,- ?? Det er vel lov å prøve seg, men dette kalles fornærmelse? Jeg har selv bygget tilsvarende bil og deler kommer opp mot 100.000,- Arbeidspenger får man aldri igjen, men tipper et bud på 50.000,- + kan være interessant for selger.
|
|
|
|