Etter å ha eid denne bilen siden 2009 ( da den var ferdig restaurert ) har jeg nå kommet frem til at denne bilen må vike for andre interesser og livssituasjon...
Jeg mener ikke at allt er håpløst og at jeg er nødt til å selge, men tenker litt annerledes på fremtiden og velger med dette å la bilen gå for prisforlangende...
Jeg ser for meg å kunne få inntil 90 000 for denne bilen, for den er virkelig et smykke av en bil, med mange unike og spesielle mods, som jeg kommer tilbake til lenger ned i annonsen

Ja denne bilen er like strøken under også, den er heller ikke sveiset eller herjet med, allt er originalplåt og bilen var en original strøken 59 allerede før oppussing altså 0 RUST.
Denne bilen har heller aldri vært stillt frem på treff, så nye eier vil få den kosen ut av en bil mange ikke kjenner til eller har sett før, den har kunn vært brukt til kos på solskinnsdager.
Jeg må legge til at allt som er gjort med denne bilen er godkjent ved biltilsynet. Siden dette er en 59 modell skal den aldri på EU kontroll, så den er fritatt, skilter sitter på tut og kjør....
Jeg forbeholder at andre respekterer denne salgstråd og ikke søppler den ned med spm. RING heller om du har spørsmål på 41432659 Ole Jørgen
Forstilling:
Puma med senkere ( proff arbeid ) og godkjent i vognkort... og seff. er allt som nytt.
Understell:
Meget spesiellt stabstag i bakstilling som jeg ikke klarer å beskrive, det må sees. Bremser er foreløpig originale trommler, med kjøper får med nytt Wide 5 Skivebremsekitt til hele bilen rundt.
allt i understell er blitt restaurert eller kjøpt nytt, så allt ser nytt/rent og blankt ut.
Motor:
Motor er en helt original 1600 ( AS 41 Blokk ) Har helt nye Solex Kodron 40 forgassere, som følger med. Det er oppgradert til ny vekselstrømsdynamo
Det sitter også elektrisk bensinpumpe montert.
Girkasse:
Denne girkassen har vært plukket helt ned i molekyler og satt sammen igjen med perverse deler ( så man kan sette i akkurat hvilken som helst motor størrelse man ønsker og clutche ut.
Denne girkassen tåler juling og eieren som restaurerte bilen sa den fint skulle tåle 300 hk men hadde ikke kjennskap til allt som var gjort med den, siden dette var en bestillingsjobb.
Man kjenner ganske fort ved giring at det er gjort noe samtidig som motoren cruiser langs motorveien på lavere turtall i høyere hastigheter, så den er mer økonomisk.
Interiør:
Dette er en av de større mods som er gjort. Her sitter det SAAB 9000 Cab skinnstoler og baksete med varme i setene.
allt av knapper, håndbrekk og ratt er lakkert etter utvendig farge ( se bilder )
Girspak er en Gene Berg girspak av den mest eksklusive typen, pedalene har jeg heller aldri sett maken til ( se bilder )
Dørtrekk er custom på grunn av ønsket stereo, så bilen har fullt stereoanlegg ( man må ha musikk på tur )

Det er også montert turteller med lys og memory midt overfor speilet, ganske stilig og se på for de som kommer bak deg.
Eksteriør:
Lakken er en enormt dyr lakkjobb. Lakken er lagt på i lag, siden slipt for hvert lag så at man skal få frem mer dybde i lakken. bilen er så blank at jeg har aldri sett maken
Den er svart og rød, det røde er en farge som heter lava-red med perlemor, så den er tidløs å se på, den er veldig rar fordi plutselig kan bilen se ut som den er kobber rød.
Allt av glass er tonet / røyket glass
Frontlykter:
Porsche 356 frontlykter ( disse koster en formue )
Felger:
Porsche 356 Disse er moddet også, med bussventiler som er montert på innersiden av felgen og breddet bak. dekk bak er 185, foran 165
Det er så mye med denne bilen og sikkert masse jeg sikkert ikke har oppdaget selv ennå, så jeg beklager om jeg ikke har fått med meg allt, men her er det mye snacks for pengene.
Kom med bud

Gratulerer så mye til nye eier !!! Nyt den og bruk den så ofte du kan
