Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 17
|
2
|
Forum / Problemløseren / Sv: Justere doble gassere
|
på: mai 10, 2016, 22:33:10 pm
|
Fikk hjelp på Facebook av Kim Larsen. Nå sviver bilen på begge sider med jevnt gasspådrag. Trodde jeg hadde ca 10mm åpning på flottør, hadde egentlig 12,5. Så når det var oppdaget og justert, så gikk alt så meget bedre. Nå gjenstår finjustering, gjør et forsøk med vakuum før jeg evt kjøper ny fordeler.
Så enkelt var det da, men ikke for meg som ikke har erfaring med slikt 😄
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: Justere doble gassere
|
på: mai 03, 2016, 21:49:04 pm
|
Nei, den går fortsatt ikke 100% Men nå sviver den på begge sider. Venstre side "jager" på en måte. Håper å få den sånn noenlunde, vil til Kvinesdal på lørdag
Har justert ventiler og tenning, virker egentlig som den ikke får bensin. Når jeg pumper på gasspjeldet på venstre side og holder åpent så kommer den, men forsvinner igjen og da må jeg pumpe igjen. Får prøve å lese meg frem til hvordan jeg kan sjekke bensintilførselen. Forresten, jeg bruker den gamle fordeleren med vakuumklokke, noen som vet om det er ok?
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Sv: Justere doble gassere
|
på: april 18, 2016, 20:55:39 pm
|
Har synkroniseringsverktøy. Det viser f.eks verdi 10 på syl 1/2 og 20 på 3/4 Når jeg justerer blandeskrue eller tomgang på 3/4 så skjer det ikke noe.
Om jeg pumper, så ser jeg det kommer bensin fra dysa på 3/4
De var helt nye når jeg satte dem på, blåste bare over med luft før montering
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Justere doble gassere
|
på: april 18, 2016, 20:30:51 pm
|
Har montert nye Empi 44 på en dobbeltporta 1600. Ut fra instruks på Empi video har jeg justert tomgang en halv omdreining ut og blanding en omdreining ut. Bilen starter da, men vil ikke gå på tomgang. I tillegg lager den en tøffelyd som ikke er bra. Det er sylinder 3 og 4, det virker som de ikke tenner? Er det noen som kan gi en enkel forklaring til en amatør? Se video
|
|
|
13
|
Forum / Snikk-snakk / Juletre
|
på: desember 20, 2015, 00:52:10 am
|
Da var min jobb gjort 😄
[attachment=1] [attachment=2] [attachment=3]
|
|
|
16
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1776 sylindersats
|
på: august 03, 2015, 21:34:50 pm
|
Supert BP73 Da er den din, du kan kontakte meg på 98612661 for å avtale henting, send SMS om jeg ikke svarer  På dagtid er jeg som oftest på jobb i Lyngdal, fruen jobber i Flekkefjord.
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 fusker når den blir varm
|
på: august 03, 2015, 15:50:44 pm
|
når vi først er i gang, så har jeg en løs ledning i motorrommet. Lurer på om den skal på Coilen, men tør ikke helt.
I området den rekker frem til er det 5 andre som er plugget i, se bilde. Eneste ledige stedet er Coilen, hvor det nå går inn 3 ledninger. Den som er løs, er brun.
[attachment=1]
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 fusker når den blir varm
|
på: august 03, 2015, 15:35:19 pm
|
Renset dysa, tok like godt ut hele gasseren, sprøytet den full av forgasser rens, flere ganger og rengjorde med q tips og trykkluft. Justerte litt på skruene på andre sida av tomgangsdysa ( blanding?)
Motoren har aldri vært så bra, kom akkurat hjem fra en tur på et par tre mil. Ikke tegn til fusking, bare en sprekere motor enn jeg har hatt på lang tid 👍👍😆😆😆
Takk for tips og råd
|
|
|
21
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1776 sylindersats
|
på: august 02, 2015, 13:39:30 pm
|
Supert 😀 Høyeste bud mandag kl. 18 vinner. Alle bud er pluss evt frakt Siste bud må stå min. 5 minutter før det er endelig.
OBS!!! Bindende bud, er du usikker på om du vil ha dette, ikke by
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 fusker når den blir varm
|
på: august 02, 2015, 12:00:13 pm
|
OK, da bli det ikke 1776 😀 får legge det ut for salg igjen.
Tør ikke ta på meg en så stor jobb, uten å ha reservemotor 😁
Glemte forresten å si at den ble slik når jeg fyllte på 98 okt, men det er kanskje bare tilfeldig.
Skal ha liggende stifteløs tenning sett et sted. Får finne det og bytte coil.
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / 1600 fusker når den blir varm
|
på: august 02, 2015, 11:21:56 am
|
Har en 1600 DP original med ukjent km. Starter fint, går fint til den blir skikkelig varm, da "kommer og går" den hele tida. Uten at jeg er noe særlig dreven så virker det som om den ikke sviver på alle sylindre. Med en gang jeg trykker inn clutchen så dauer bilen, starter fint igjen, men fusker. Om jeg holder et jevnt turtall fisker den, hvis jeg gir gass så går den fint. Har hørt det kan være gasseren. Har lurt på om jeg skal bytte til Empi 47-7411dobble 34epc, tror dere desse er ok? Spørsmål 2 Har et 1776 Kit, som kjøper ikke har betalt. Hva må jeg gjøre med motoren for å benytte meg av dette? Har ikke 10 tusenvis av kroner til å bygge ny motor, ønsker egentlig bare litt mer effekt  Har effektanlegg, ellers er alt originalt.
|
|
|
|