Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
1
|
Forum / Problemløseren / Sv: Slingring i forstillinga
|
på: juni 24, 2013, 23:45:22 pm
|
hehe, borra du den ene siden og senter da eller? Men det virker som den her er litt for lang å, for hvis den sitter skrudd på den ene siden bare, så får jeg ikke den andre armen helt inntil forstillinga.. 
|
|
|
2
|
Forum / Problemløseren / Sv: Slingring i forstillinga
|
på: juni 24, 2013, 21:14:45 pm
|
Ok! den er trang på motsatt side.. men er det noe som går an å måle, eller er det bare å ta med hele pakka inn til Hotshop..!? men før jeg satt inn skruene på siden og i senter, så fikk jeg ikke armene helt inn til forstillinga heller, kan de være for lange a? Har hørt at det enkle kan ofte være det beste, men... trukke det her..  Takker for alle svar 
|
|
|
4
|
Forum / Problemløseren / Sv: Slingring i forstillinga
|
på: juni 21, 2013, 23:25:10 pm
|
Satt sammen alt sammen i fjor, den ble jo lav og fin etter mye bytting av dekker og slikt ((145/65) for å få det til å passe mellom skjermene, men siden jeg ikke stoler helt på at det er en liten "gløppe" på 2mm der så tørr jeg ikke kjøre med det, så skrur jeg fra hverandre alt for å måle litt. Er jo mer eller mindre det som holder hjula på veien! Takk for mange bra svar  nabon her sa det ikke var noe som helst problem.... med noen øl innabords  men.....
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / Sv: Slingring i forstillinga
|
på: juni 16, 2013, 17:59:54 pm
|
Når jeg har montert bærearmen på siden, skrudd fast, så kan jeg dra bærearmen frem og tilbake, altså i rørets retning. Det kan virke som om fjærbladene som ligger inni kan være 1-2mm for lange.
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Slingring i forstillinga
|
på: juni 16, 2013, 17:39:53 pm
|
Har senka bobla med spindler og innkorta 2" forstilling. Når jeg monterte forstillinga så var det 1-2mm slingring sidelengs i det ene forstillingsrøret. Er det "normalt, eller skal det sitte helt "tight"  ?
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Sv: Eu / senking
|
på: oktober 02, 2012, 23:35:44 pm
|
ok, har hatt den på EU med puman helt nede med lik dekkdim på alle fire og da ble den godkjent, men etter jeg satt på senkespindler så ble den jo litt lavere.
Jeg har heller ikke trengt å ha papirer på det, er det noe man egentlig skal ha? kjøpte både puman og spindlene hos hotshop men har ikke fått TUV papirer på det.
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Eu / senking
|
på: oktober 02, 2012, 22:04:56 pm
|
Hei! Lurer litt på noen ting ang. Eu-godkjenning. Har en 65 T1 som er senket med smalnet puma og er droppa med 2,5. Hadde før 5,5" felger med 185/65R15 foran men det er klin umulig nå! Har 185/65R15 bak på en 5,5" felg mens foran har jeg satt på 145/65R15 på en 4,5" felg. Ettersom det er ulik dekk/felgdimensjon, ser de på det i en Eu-godkjenning? Så kommer man til høyden på bilen. Fra forstillinga og ned til bakken er det 10 cm, fra stabbstaget som er det laveste under bilen så viser den 6cm. Er det noe de ser på? Har hørt noe om 11cm på biltilsynet,men på en vanlig Eu-godkjenning, vil de si noe på det?? Den er ikke senket noe bak (enda). Takker for svar 
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Sv: dekk til senka t1
|
på: juli 31, 2012, 15:29:09 pm
|
ok. men hva skal jeg gjøre med styrestaget da? for det lange styrestaget som går til høyre dekk vil jo ligge i spenn på den kanten som går langs midten bobla, så lenge bilen er jekka opp. Det er ikke sånn at det vil bli bøyd? Eller er det litt tøylig?
|
|
|
11
|
Forum / Problemløseren / dekk til senka t1
|
på: juli 31, 2012, 11:32:25 am
|
Hei! Har en 65 boble som jeg har senka med droppa spindler og 2" smalna puma. Jeg har 165/65 15 i dag på 4,5" orginalfelg. Det er så vidt det går med klaring i ytterskjerm. siden jeg har smalna forstilling har jeg kortere styrestag. Men får liksom ikke heisa den spess mer med puman ettersom styrestaget til høyre fremdekk går nedi på midten av bobla. (den forhøya greia fremme der) Det er da når bilen er jekka opp og jeg ikke får "pressa" dekka lengre ned mot gulvet. Er det sånn? Eller er det en løsning på det? Hva dekkdimensjon har andre med puma og droppspindler? Har nye 5,5" felger som jeg tenkte jeg skulle ha på foran men vet ikke om det blir for bredt. Så jeg setter på de gamle for å få Eu-godkjent den  Takker for svar 
|
|
|
14
|
Forum / Problemløseren / stabstag
|
på: mai 30, 2012, 14:48:26 pm
|
Hei, har hørt man ikke skal ha stabstag til en puma som er forkorta 2"... stemmer det?
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: puma2"-spindler-skjermer->skjeft?!
|
på: mai 24, 2012, 21:25:21 pm
|
Har skrudd av skjermene og målt fra bakken og opp til toppen av det skrufestet som sitter høyest på karosseriet, og der er det likt på begge sider(65cm). Legger merke til at den "rare" skjermen er vinrød på baksiden, det som lener seg mot karosseriet.
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Sv: puma2"-spindler-skjermer->skjeft?!
|
på: mai 22, 2012, 00:33:04 am
|
ok! har lagt merke til blinklyset, det står litt tettere mot panseret enn det andre, å det er den skjermen som er lavere. Lykta har jeg ikke helt studert. Men da blir det en tur ut i garasjen å titte litt i mårra. Litt lettere å titte på det så lenge man vet det er vanlig, å noen tips rikere i bakhodet!  Trudde først det var senkinga men da var det jo ikke det.
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / Sv: puma2"-spindler-skjermer->skjeft?!
|
på: mai 22, 2012, 00:15:21 am
|
takker for raske svar her! var ute å kjente litt på formene nå  syntes de kjente runde ut begge to, bakskjermene var det merkbar kant. Men regner med at hvis man kjøper to nye skjermer så er ikke de sammkjørte heller da eller? kanskje det blir en tur til vestfold en dag da? må finne en fridag først 
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / puma2"-spindler-skjermer->skjeft?!
|
på: mai 21, 2012, 23:14:19 pm
|
Hei! Har en 65 boble som er senket. Den er nå senka med senkespindler og puma 2". Puman er senka til bunns men er perfekt klaring på den høyre siden av bilen. På den venstre siden av bilen (sjaførsiden) er det noe værre med. Der subber dekke i når jeg svinger og er noe klaring når hjulet står rett. Jeg har målt fra forstillingsniplene og ned der det viser 12,5cm og 12,7cm. Det utgjør noen ubetydelige mm. karosseriet er 11cm og 11,2cm. Fra v/skjermen og ned viser det 56cm og h/skjerm viser det 58,3 noe som er litt synlig og irriterende. Heiser jeg puman er det fortsatt synlig  . Er det noe man kan gjøre med det? vet ikke om det er en annen skjerm men de ser kliss like og orginale ut. Er det noen som har noen ide om noe man kan gjøre? er det noe nummer på de skjermene som man kan se om de er like? Så lenge det sitter en mutter i midten av forstillinga oppe og nede så går det vel heller ikke ann å senke skjeft!? Håper på noen kloke ord her  Tor Erik
|
|
|
|