Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 5
|
2
|
Bruktbørsen / Deler selges / T3 deler, kpz, takstativ
|
på: april 11, 2012, 14:27:32 pm
|
Har litt ting som bare ligger og tar plass.
Bak og lave forseter til type3. Kommer fra Fastback 70modl. Bakrygger skikkelig sprekt i toppen. Har også noen dørsider. Trengs en vask. Selges, gis bort eller kastes. Plasthylle til å ha under dasj har jeg og, men ikke festene. Samme skjebne. Kjøleblekk til samme. bud? Varmepotter til samme. aner ikke tilstand, motoren de kommer fra stod bom. Måtte kappe av potta, se bilde. bud? NOS bakpotte til samme. Tror det er store hullet bak, kan sjekke. Prisant 1500.
Felger 4x130 med brukbare piggdekk. Kpz, lakket svart. 2000? Takstativ av justerbar type.
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 70 Fastback småprosjekt
|
på: desember 12, 2011, 13:57:43 pm
|
Kjenner jeg angrer litt allerede, ihvertfall når du ødelegger den utrolig fete, patinerte/falma lakken!!  Gikk ihvertfall altfor billig.  Og var den virkelig kobla feil tenningsrekkefølge?? Den har vært sånn så lenge jeg har hatt den, og den ble nok spræk dersom det var galt. Skulle ikke tro det var mulig... 
|
|
|
4
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: -70 T3 fastback
|
på: september 07, 2011, 08:30:40 am
|
Er mottakelig for bud.
bytte i 95 passat stv 1,9 tdi? og du kan beholde alt det derre poåsjhe greiene. Naaah, vil helst bytte i kroner. 
|
|
|
8
|
Bruktbørsen / Biler selges / -70 T3 fastback
|
på: august 25, 2011, 10:14:44 am
|
1970 Type3 fastback vurderes solgt siden jeg ikke får brukt den. Starter fint, går dårlig på tomgang når den er kald. Har vel kjørt hele 3-4 turer i år. Ble EU-godkjent i vår mars/april, men var et år på etterskudd og skal inn ila vinteren. (innen april) Nye bremser rundtom med Porschemønster - 5x130. Ventilert Kerscher foran, ombygd til T1 bak.. Porsche Fuchs 6x16 foran 7x16 bak, med helt nye dekk i dim hhv 195/55-16 og 205/55-16. Originale bremser følger med, samt sprintstar med sommerhjul og kpz med vinterhjul. Alle 5,5x15. Svært matt i lakken. Ble omlakkert engang på nittitall og har nok stått stort sett ute der sola har godgjort seg på den engang røde lakken. Originalt var den vel hvit. Svart interiør med høye rygger foran. original lave røde kan gjerne følge med. Rust finnes. Den ble vel rustsveiset da den fikk ny lakk, men trenger litt fiks her og der i overskuelig fremtid. Tror jammen det er et lite hull ved batteriet. Den tar inn litt vann når det regner, men er vel ikke den eneste T3 som gjør det  Senket foran. Usikker på bak, men den ser noe lav ut. Bråkete potte(er det Monza det heter?), altfor bråkete for gamle kvalitetsbevisste som meg, NOS potte kan følge med. Sånn der tøff girspake med utveksling er installert. Ble litt mindre rørepinne og mer girspak med den. Sånn der tøft treratt er også installert. Ukjent merke. Tidenes tuteknapp.  En del motordeler kan også følge med. Helrøde(minus ryggelysfeltet) baklykter. Turteller med italienskklingende navn er moddet inn der klokka var. Har fungerende klokke liggende. Universelt takstativ (sånn justerbart i bredde). "Bambus"(dvs svart plast) hylle i diskutabel stand. Reparert med crc og gaffateip. Ønsker helst en palle med penger for den, men ser at rundt 25k er mer rimelig. Kontakt på PM, hrsande<ætt>gmail.com eller 48084672 Bilen befinner seg sentralt i Horten og blir for tiden brukt som oppbevaringshylle. https://picasaweb.google.com/110501162398781822793/Vbb?authuser=0&authkey=Gv1sRgCOOQspm-4IftBA&feat=directlink   
|
|
|
9
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trimming og bremser .
|
på: april 13, 2011, 10:02:35 am
|
Hvorfor trenger man skivebremser med større motor? Jeg spør ikke fordi jeg mener man ikke trenger det eller for å provosere, men fordi jeg ikke vet - jeg mener spørsmålet bokstavelig talt  Nå er mitt utgangspunkt en buss, men likevel: La oss si man får 100 eller 150 hk i en buss - Hvis man ikke har planer om høyere "marshastighet" - men å holde seg i 80-110 km/t på motorveien som før og ikke har planer om mer "sporty" kjøring/hyppig bremsing osv (man kjører tross alt en fullastet buss) - hva er da fordelen med skivebremser? 0-100 vil gå raskere med en større motor, men så lenge man ikke kjører i høyere hastigheter enn før, så vil vel tromler funke som før- å bremse fra 50-60-70-80-90-100 km/t er det samme selv om det gikk kortere tid før man nådde den hastigheten, tenker jeg. Vil skiver bremse bedre og hvis ja, hvordan? Trommelbremser krever endel justeringer for å bremse jevnt, men selv trommelbremser kan låse hjulene uten problemer som Pan sier. Bremser skivebremser "mer" eller "bedre" på noen måte? Jeg er ikke spesielt skarp i fysikk, så det er sikkert en effekt jeg ikke kjenner til, jeg er bare oppriktig nysgjerrig på om og hvorfor skivebremser er bedre. Har egentlig stussa litt på det samme. Sålenge man ikke endrer hverken topphastigheten eller vekten på bilen, skulle man ikke tro man må oppgradere bremser. Misforstå meg rett, jeg er på ingen måte motstander av bremseoppgradering, men ser ikke sammenheng med BTs krav sett kun ifht motorens effekt. Ang skiver er vel de bedre bl.a. fordi de får bedre kjøling og dermed virker bedre (men jeg fikk ganske uffne bremser med (relativ) frisk kjøring nedoverbakke med Mazdarati med skiver foran og bak). Hva du 'har planer om' er vel nokså irrelevant så lenge bilen er i stand til mye annet
|
|
|
10
|
Forum / Type 3 og 4 / Dekk på 16" på type3
|
på: mars 24, 2011, 13:21:55 pm
|
Hvilken dekk dim passer, og hvilken er pen på type3 med 16" felg? Lurer på 205 bak og 195 foran, men usikker på profil... Noen tips? Bilder?
|
|
|
12
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: EU-kontroll
|
på: mars 12, 2010, 11:23:45 am
|
Noen som har noen gode tips til få godkjenningen flyttet til 2011?
Lever inn skiltene/kjør til de blir klippet. Få ny kontroll i 2011..  gjenta i 2012, 2014, osv osv
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Volks-Air kompressor?
|
på: februar 16, 2010, 22:24:34 pm
|
Men den nederste der hadde jo vert morro å hatt i garasjen! 230V 50A Det bør jo kunna utgje litt ampere i 3fas, sånn att eg kan gå til innkjøp av noko morro verktøy i 3fas?
Tenkter den vw-generatoren er 3fas(Y), burde vel duge den også med sine 27hk  men bensin vs avg.fri. diesel... Ikke glem at du også bruker generatoren på en sinna varmeovn på vinterstid og får varm garage uten at fattern tilter på strømregninga. 
|
|
|
16
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Byttte IRS tromler på type 3 til type 1?
|
på: februar 16, 2010, 12:20:24 pm
|
det var da dette mine planer også var... CSP mannen solgte meg også en større pumpe(mener det var noe 19mm porsche greier), mulig det kompenserer litt for redusert flate?  hvor meget betalte du cirka for dette? Ble vel rundt en 300EUR såvidt jeg husker.. tromler, bremsesko, bakplate, monteringskit og pumpe.
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop
|
på: februar 10, 2010, 00:06:00 am
|
Jup matt blirn  men må våtslipen litt for ja blir litt støvete kan du si, du får svinge innom en dag du er borti her  er ræserbilen her er jeg hjemme Stadig rundtforbi å kikker, har en arving som ikke roer seg uten et sig på kvelden.. 
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop
|
på: februar 09, 2010, 23:56:55 pm
|
Gjorde du dette hjemme i Holtandalen(for det var vel Porscha di jeg så der:))? Hvordan ordnet du med avsug under lakking? Rett på naboens fete nye BMW?
Stemmer det er gjort hjemme, der ræser bilen står ja  Den feteste bmw rundt her er nok min den å hehe. Avsug hva er det  sånn passe miljøskada fra før kansje Hehe, var mer for finishen på lakken jeg tenkte avsug  :D Men litt støv gjør den jo bare enda mattere 
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Min 1968 VW Fastback
|
på: november 29, 2009, 14:23:22 pm
|
Husker ikke innpress men 6" byger like mye ut som inn mens 7" bygger en tomme mer utover  Hørtes helt merkelig ut den forklaringen  men er sånn det funker vist... Kommer de i mange forskjellige innpress da? Tror ikke det, var org de jeg hadde iallefall  Jeg går med samme planer til min langnese, deler på lager og kommer nok til å prøve dekkdim som du anbefaler. Muligens en tanke smalere foran.. Sjekka litt da jeg kjøpte felgene: originale Fuchs 6x16 har inpress 36 og 7x16 har 23,3. Nå har jeg 5,5x15 et24, 195x55 og 65 hhv foran og bak. Senket (tre hakk foran) og det går fint om du regner med litt subbing foran  Bilen så finfin ut, og sementblanderen så litt liten ut 
|
|
|
26
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jens-Oles 72-modell Fastback..
|
på: september 15, 2009, 19:53:17 pm
|
De kommer ikke til at bygge for meget ud? Og er der noen der ved indpres på stålfælg og på cookie cutters?
Innpress på cookiesene er avhengig av bredden.. er vel 23mm på 7" og 36mm på 6". Jeg skal også bygge om til 5x130, og landa på nye bremser... Jeg kjører nå 5,5" breie med ET24, og med 195bredde klarer jeg ikke å få fingra mellom dekk og hjulbue bak. Senka foran, det subber... Tipper det blir trangt med adaptere, men ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid! 
|
|
|
|