Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
2
|
Forum / Problemløseren / Puma forstilling
|
på: august 02, 2010, 13:07:38 pm
|
Jeg har kjørt av nederste senkebolten ett par ganger. Det har resultert i svært dårlige gjenger. Får ikke strammet opp bolten til ønsket moment lenger, det medfører at halvmånen glipper. Og hele kamber skifter fra side til side. What to do!! ?? Kan jeg bytte insatsen som sitter inne i pumaforstillingen? det er ikke mye plass til å gjenge opp heller. evt ny innsats så har jeg en sånn sveis i innsats . evt kan jeg bruke denne . har ikke ønske om å kappe opp denne forstillingen i biter. Trenger hjelp snarest ettersom den skal Eu godkjennest.
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: Sliter med innstilling av gasser og tenning. FALSK LUFT
|
på: juli 20, 2010, 23:23:19 pm
|
Ser at jeg har plastforinger rundt aksling til gasspjel. De gikk nok til hel.... når jeg grillet gasseren under rengjøring. Noen som vet hvor jeg får tak i nye?
Ja kjøpte nye foringer sjå ein kar på ebay, frå skotteland. Men desse passte ikkje på min forgasser. Jeg endte opp med å handla ein ny hos an jøran larsen , på vdub2you.com. 1k for en forgasser er ikke mye.
|
|
|
7
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / fordeler fra caravelle ?
|
på: juli 19, 2010, 22:05:41 pm
|
Jeg vil ha en fordeler med elektronisk styring/tenning. Har hørt at disse wasserboxerene har noen elektronisk styrte og kan brukes på boble. jeg har en 1300 og lurer på om det er bare denne typen fra caravelle/transporter som kan brukes eller om f,eks golf og passat også passer ??
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Sv: VENTIL! KLATT!
|
på: juli 17, 2010, 20:34:22 pm
|
Forskjell på 0,15 og to millimeter skal ikke i resultere i annet en høy klakkelyd og redusert effekt. 0,15 er satt både på grunn av at material endrer fasong/størrelse når det er varmt/kaldt, og at de 0,15mm kan fylles med oljefilmen for å redusere slitasje mellom vippearm, støtstang og ventiltopp.
jaja 0,2 mm ikkje 2mm ..
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Sv: VENTIL! KLATT!
|
på: juli 15, 2010, 19:55:43 pm
|
sete og styring er på plass . fant ut hvorfor dette skjedde åsså . Det var nok for liten klaring etter ventiljustering. brukte 0.15 mm , men dette var ikke bra. Kan hende jeg justerte det for stramt likevel . Økte til 0.20mm og bilen kjører som aldri før. Eksos har nok passert igjennom innsugsventil og gjort den varm og fæl . Dermed kilte den seg.
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: Sliter med innstilling av gasser og tenning. Passer alt i sammen?
|
på: juli 14, 2010, 10:59:01 am
|
Siden du har skiftet det meste kan du jo kjøpe ny bensinpumpe hos unneberg til 250 kr. Det gjor en stor forskjell hos meg. Både på tomgang og kjøring. Har samme møkkaforgasser på en 1300 og den er ikke lett. Har tatt vakum fra en annen port og da blei det en hel del bedre. Fabrikktall har jeg smertelig lært at er mye tull. Det gjelder også ventilklaring. juster an til den går bra om det er mye fortenning eller lite så betyr det ingenting om den ikke går bra. Men bensinpumpa tenker jeg.
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lavt oljetrykk på varm motor (krise)
|
på: juli 02, 2010, 18:46:42 pm
|
Kjør på ferie du. ! utslitt motor . hadde samme prob. på en 1,9 (trur jeg ) Denn gikk mange mil veldig mange mil med nesten null i trykk. på langturer ble buzzeren så irriterende at den kopla eg ut. men motoren holdt helt fint den. Men den eg hadde var jo en transporter vannkjølte boxer da. så det kan jo være den holdt bedre.
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / VENTIL! KLATT!
|
på: juli 02, 2010, 18:40:24 pm
|
Hei
Jeg har en 68 mod 1300 med singelport topper. Den ene siden har det med å kile innsugsventilene i halvopen stilling. Og de kiler seg virkelig fast også. Har brukt det meste av slagvåpen for å få de løs igjen.
Men til ingen nytte. Etter en relativt hissig temp i hodet mitt, gikk det en jækel i meg og starta opp og ruste motoren ca 4000-4500 rpm og lot den stå på det i ett kvarter , med en hel del fortenning. hellte pro-long i forgasserinnsug. og vipps løssna driten. Problemet var at det hørtes ut som styringen også løsnet. Det blei en del stygge liyder både fra meg og motoren. Men den sveiv på 4 igjen og jevnere eller noen gang. Styringen satte seg ikke etter nedkjøling, så en hard kjøretur va tingen. da ser det ut for at styringen sitter. justert tenning til normalen og alt ser fint ut bortsett fra den vanlige flatspotten.
Er det noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer (ventil fast i halvopen stilling ) og måter å unngå det på. Åja forresten pluggene ser ut svartsotete, som om den hadde litt feite blanding.
|
|
|
19
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Ønsker puma....
|
på: juni 29, 2010, 14:21:41 pm
|
Har senkespindler som er kjøpt for en uke siden og skal bort. Årsak : bilen min ble alt for lav siden den allrede har Puma. 3cm bakkeklaring er dårlig på karmøy Disse er brukt maks 3km og er som nye og betrakte. interresert ?
|
|
|
20
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Deler til Puma forstilling
|
på: juni 26, 2010, 20:00:36 pm
|
Lurte på Om noen har senkebolter til Pumaforstilling eller hvor en får kjøpt disse. Hvilken type gjenger er det evt. på disse. Har satt en i, men den klarer ikke å låse fast torsion staget. så hjulstinngen varierer etter sving etter sving.
|
|
|
23
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Motorkode E 37 hest ?
|
på: juni 10, 2010, 21:17:22 pm
|
Lurer på hva som er spesiellt eller ikke med 37 hesteren 1300 med motokode E er? .
Har en slik en er dette en dårlig motor ? er det samme ventilklaring ? noe annet spesiellt ?
|
|
|
24
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Motor ø.k.
|
på: juni 06, 2010, 03:29:46 am
|
Ettersom min 1300 er gått i stå , trenger jeg en ny en , 1300 eller 1600 samme det, åpen for det meste. 68mod t1 (tøffe ei )
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Brente ventiler og null komp. på sylinder 1.
|
på: juni 05, 2010, 06:15:09 am
|
Hei . Eg er ein skikkeleg nybegynnar i bobleverden. Har hatt litt klatt med sylinder 1. nå tok an kvell med vanlig kjøring gikk den plutselig bare på 3 syl. og en litt ekstra tikkelyd. Det viste seg og være null komp. på nr 1 . pluggen var svart og koksete. Er dette en ventil som har hengt seg ? Er det muligt å gjøre en "Quick fix" her? Det bør vel nevnast at eg justerte ventilene "0,15mm" 5 dager før dette skjedde, men denne sylinderen har alltid vore litt plagsom. Dette er på en gammel og litt kjedelig 1300 singleport.
Ka gjer eg?
|
|
|
|