Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 35
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / SRVWK TREFF 2015
|
på: september 01, 2015, 21:52:09 pm
|
Merkelig hvor vanskelig det blir å gi halv gass og clutche pent ut når man står på stripa...  Du må skille mellom å cruise og kjøre race. Drag race handler om å komme seg opp i fart SÅ RASKT som overhodet mulig. ALT - absolutt ALT handler om starten. Klarer man å kutte 1/100 sekund på 60 foten så resulterer det i 2/10 bedre sluttid. Formula Vee gjorde det aller meste helt korrekt. Han kuttet ut burnouten, han strammet opp og han ladet på det han hadde av tilgjengelige krefter. Dessverre var ikke den originale girkassen helt med på dette og ga opp. Tung bil, mye krefter og store dekk tar på. Mvh BB Den kassa hadde nok null sjans uansett når hjula spretter så mye at de mister bakkekontakt for så å treffe trackbiten gang på gang.  Er litt som damene, gjør ikke noe at rumpa er stor så lenge den sitter fast.  Hmmm 
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / SRVWK TREFF 2015
|
på: juli 22, 2015, 22:11:46 pm
|
Tusen takk for gode tips. Var skeptisk selv, og lurte på om jeg måtte frese 2mm kobberpakninger..
Da skal jeg bestille den locktiten.
Tippe de har den locktiten sjå Tore Vagle i Sandnes. Det dei ikkje har i Locktite , e ikkje verdt å ha  Men du har nok allerede bestilt viss eg kjenne deg rett
|
|
|
8
|
Forum / Hva skjer? / SRVWK TREFF 2015
|
på: mai 21, 2015, 21:05:15 pm
|
Hytta e booka så det blir treff fra fredag te søndag i år med alt så følger med :-)
Tørka sko i din mikroovn i år då...? 
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Sv: hvordan få liv i bensinpumpa
|
på: februar 13, 2015, 14:56:03 pm
|
Enkleste er ketchupflaske med bensin på slangen som går innpå forgasserene, sprute inn bensin i hver forgasser. Koble alt i sammen sånn det skal være for å så starte opp.. Da vil motoren starte og begynne å pumpe bensin gjennom pumpa. Skal du ha tilgang til flottørkammeret må du ta av toppen på forgasserene. Dermed mye lettere med flaske
|
|
|
14
|
Forum / Problemløseren / Sv: hvordan få liv i bensinpumpa
|
på: februar 12, 2015, 22:37:41 pm
|
ok, har bygget om til to forgassere, men jeg er sikkert dum når jeg spør men jeg kan veldig lite om motorene, men hvor fyllte du gasseren med bensin? i hullet hvor slangen gikk inn?
Inn der ja, så fyller du opp flottørkammeret i begge gasserene 
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: hvordan få liv i bensinpumpa
|
på: februar 12, 2015, 22:30:59 pm
|
tok du av slangen på inngangen i pumpa og spruta bensin med ketchupflaska rett inn i pumpa mens du kinna? ja er den orginale pumpa som hører til motoren Tok av slangen mellom pumpe å forgasser, fylte opp gasseren med bensin. Kobla ting i sammen igjen. Begynte deretter å kinne, så kom den med en gang
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: hvordan få liv i bensinpumpa
|
på: februar 12, 2015, 22:07:58 pm
|
Hadde samme problemet første dagen i sist sesong, gjorde akkurat som du har gjort. Enda opp med å fylle bensin rett i slangen ifra ei ketchupflaske direkte inn i flottørkammeret, kobla på slangen på pumpa og fyrte opp...etter dette var alt tipp topp Er verdt ett forsøk. PS: Du er sikker på pumpa er i orden Å att det er riktig pumpe, er noen med lang aksling ned i motoren, og noen med kort aksling... Regner det er i orden, men må bare spørre
|
|
|
17
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Midmontert gasser
|
på: februar 11, 2015, 21:36:00 pm
|
Ønsker å kjøpe midtmontert gasser til en litt oppskremt 1600... Tenker da noe større enn pict 34. Noen som har noe brukende liggende å slenge...?
|
|
|
20
|
Forum / Snikk-snakk / Luftkjølt relatert i Berlin.
|
på: september 23, 2014, 11:18:54 am
|
Reiser ei langhelg til Berlin nå på torsdag, så lurer på om det er noen som vet om det er noe luftkjølt relatert som er verdt å få med seg der nede...? Tips mottas med takk
|
|
|
30
|
Min klubb / Sør-Rogaland VW Klubb / Sv: Turboroadster til scc.. eller kanskje ikke..
|
på: august 10, 2014, 16:23:05 pm
|
Takk Lassen :-) Begynner i morgen å demontere vippestellet på høyreside, tror jeg har shims i garasjen. Så finne en oljelekkasje, sveise litt på eksos (sikkert før turbo, får ikke opp fullt trykk) tømme oljen, demontere dekselet under dypsumpen, plukke ut shimsrester av sila, gjøre alt rent, nytt pakningsstoff, pusle sammen forlenga oljepickup som har ramlet av, skifte filter, fylle olje, justere ventiler og prøvekjøre. Så burde jeg få lambda sonden til å fungere igjen så jeg kan spare miljøet litt på veien.. Lyser rich hele veien nå. Jeg er gira nå, reiser til Egersund i kveld der bilen står, hadde planlagt å levere en supercharger til Lassen, men nå satser jeg på at jeg kan dra den med til SCC selv...  [attachment=1]
|
|
|
|