mai 04, 2025, 05:27:21 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: SELGES: VW Boble 73´ 1303 NYPRIS 5000kr på: september 11, 2013, 20:41:22 pm
NYPRIS første mann med 5000
2  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: SELGES: VW Boble 73´ 1303 på: august 08, 2013, 19:58:02 pm
Her er bilde av den frå i dag! Blunker
3  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: SELGES: VW Boble 73´ 1303 på: august 08, 2013, 19:56:47 pm
http://www.autodb.no/bil/view/1595304

Gå heller inn på Autodb-annonsa som eg allereie har lagt ut med mykje bileter  Gliser
4  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: SELGES VW Boble 1973 1303 - rep obj på: juli 12, 2013, 01:08:53 am
noen tips for å legge inn bilder? Filene er for store Hæ
5  Bruktbørsen / Biler selges / Solgt! på: juli 12, 2013, 01:07:14 am
WV Boble 73´ 1303 selgast til 10 000 kr.
Startar og går... Glad
Treng ny lakk, eukontroll, justering av tenning, montering av wire til varmepotter + så er det ein del småpjask av interiør.
Nylig bytta cløtsj, gasswire, hjullager venstre foran, skulle vore på eu i april. følgjer med bra vinterdekk og sommardekk.
Skal ikkje så mykje til for å få den på vegen, men eg gidd ikkje fikse og treng ny bil som er meir egna til langkøyring.

ring/sms: 911 67 175
6  Forum / Problemløseren / Sv: 69 boble på: april 16, 2013, 10:32:55 am
er rekkefølgen på pluggene riktig? Kanskje et dumt spørsmål, men jeg hadde en aha opplevelse med det  Glad
7  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilken motor? på: mars 08, 2013, 18:47:37 pm
Ifølge denne linken:
http://www.gw-autoteile.de/Service/Kaefer10.htm
Er det ein 1600 med 50 hk, fra 1970 og oppover om eg ikkje tar heilt feil med mine tyskkunnskapar Glad
8  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte gasswire 1968' Boble på: februar 19, 2013, 00:40:54 am
det er ganske greit å gjennomføre  Blunker
du må berre løyse den  "s"-forma enden som ligg bak gasspedalen, og drage ut heile vaieren gjennom røret.
Deretter tek du den nye vaieren og skyv han inn i røret, brukar å gå greit heilt fram til røret som går gjennom viftehuset på motoren og feste det i gassaren, worst case scenario: du må av med høgre bakhjul for å komme til og tre den inngjennom viftehuset. Men alt i alt kosearbeid  Gliser
9  Forum / Snikk-snakk / Sv: Linker på: februar 14, 2013, 01:31:18 am
Mulig denne ligger her et sted fra før, men fy for ei brutal boble  Gliser
http://homepage.eircom.net/~goconnor/Fvee1/FVee.htm
10  Forum / Problemløseren / Sv: Skramling i forstilling T2 på: februar 14, 2013, 01:19:15 am
No har eg ikkje så mykje kompetanse på T2, men har sett mange på forumet snakke om ei girkasseinnfestning, som brakar dersom den er laus. Kan kanskje vere det  Glad
11  Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om gasswire, Boble på: januar 16, 2013, 21:01:50 pm
Unneberg har universal gasswire som er 15ft lang.
Denne kapper du etter ønske lengde selv.

jepp, kjøpte en slik vaier for en mnd sidan, trur til og med den skal passe til buss og meinar den kosta 125kr. Der har du nok løysinga  Blunker
12  Forum / Problemløseren / Sv: 1958 Vw 1200 lade problemer. Bare å bytte dynamo? på: januar 15, 2013, 20:17:25 pm
trur forresten eg har ein liggande å slenge, er ikkje sikkert den virkar(har aldri testa den) plukka den frå ein delemotor eg kjøpte i sommar. er en slik som på bildet, usikker på årsmod, men ser ut som den har releet montert på dynamo eller noko sånt og det er vel eit godt tegn  Glad eller kanskje du finn ein ny  Blunker
13  Forum / Problemløseren / Sv: 1958 Vw 1200 lade problemer. Bare å bytte dynamo? på: januar 15, 2013, 20:03:50 pm
For å ta av dynamo må du
-koble fra batteri
-antagligvis ta av luftinntak og forgassaren og ledningane som er kobla til alt dette, samt dei som er på dynamoen
-få av reina som sitter på dynamoen framme
-deretter skru av stålbindinga som festar dynamoen til dynamofoten, sku ut dei 4 skruane på viftehuset og den bak(litt verre å kome til, meina den mutteren var ein 23´)OBS! pass på at lager og skruar ikkje fell ned i viftehuset!

då skal den vere løs  Blunker gjort på en time max vil eg tru  Glad
14  Forum / Problemløseren / Sv: Renovering av VW motor på: januar 15, 2013, 19:48:52 pm

Steike, takk for den tråden, knallgo!  Glad
15  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: et spørsmål om luftfilter på: januar 11, 2013, 06:18:16 am
sjitt, takk for svar  Glad
16  Forum / Teknisk, teori og praksis / et spørsmål om luftfilter på: januar 09, 2013, 11:30:48 am
Hvorfor i all verden skal det vere olje i bunnen av luftfilterboksen. Kan noen gi et fornuftig svar på det  Hæ
17  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bensinpumpe 25 hk på: oktober 06, 2012, 19:54:34 pm
kan se om den jeg har matcher om du ikke har ordnet det? Glad
18  Forum / Problemløseren / Sv: Problemer med kjøling, hva kan vere årsaken? på: september 24, 2012, 19:48:22 pm
får bytte pumpa å se hva som skjer, det må jeg uansett! Glad takk for tips
19  Forum / Problemløseren / Problemer med kjøling, hva kan vere årsaken? på: september 23, 2012, 22:49:29 pm
Har nettopp satt inn en "ny" 1300 motor i min 73´1303 og tok første tur idag på ca 1.5 mil. Undervegs mista bobla gradvis effekten, og på veg hjem måtte den ta noen "høneblunder" før den subbet videre hjem i 30-40 km/t, dette tyder i mine øyne på at den ikke fikk nok luft + kan ha litt med at bensinpumpe lekket litt? eller kan det ha med forgasser å gjøre?
20  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 22.stk Delemotorer/rep.objekter på: juli 18, 2012, 00:31:56 am
har du fortsatt forgasser til 1200 som er i brukbar stand, samt et eksosannlegg? til en rimelig penge
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!