mai 06, 2025, 04:58:37 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Sv: motorproblemer, går ikke på tomgang. på: september 13, 2009, 13:21:31 pm
okey da skal jeg gjøre det:)
trenger alt av pakninger og dyser til forgasseren da? tar den av å gjør den skikkelig rein:)
Jeg hadde lignende problemer med bobla mi. Da var det nok å demontere og blåse rein forgasseren. Mye dritt inni, og i etterkant har jeg montert på et ekstra bensinfilter foran forgasseren. Når jeg ser hvor mye dritt som har samlet seg i det filteret, forstår jeg godt at det kunne tette seg til i forgasseren...
2  Forum / Problemløseren / Sv: Hvorfor ryker sikringen? på: august 30, 2009, 21:00:12 pm
Sikringen går og motoren stopper helt samtidig.

Men jeg nærmer meg en løsning nå. Etter at jeg fjernet sikringen til hornet og satte den inn for vindusviskeren i stedet (var tom for sikringer...) fungerte det helt fint. Bilen har ikke stoppet i helgen, og vindusviskeren har fungert knirkefritt. Så det virker som en feil ved hornet gjør at sikringen til vindusviskeren går... Må nok ta en titt på koblingsskjemaet du linket til, Tistlo. Men hornet og ledningene til det ligger jo veldig utsatt til inne i skjermen, så jeg tenkte å begynne å se over der. Det var mye sprukken krympeplast ihvertfall.
3  Forum / Problemløseren / Hvorfor ryker sikringen? på: august 26, 2009, 23:48:33 pm
Sikringen til vindusviskerne har slått seg helt vrang i dag og røket 4-5 dager. Det hadde i og for seg ikke vært noen katastrofe, hvis det ikke hadde vært for at bilen stopper samtidig og ikke vil starte igjen før sikringen er skiftet. Jeg skjønner ikke hvorfor bilen stopper samtidig, og jeg lurer på hvor jeg skal begynne å lete etter feilen. Er det noen som har noen gode forslag? Bilen er en 1302 1971-modell, og sikringen er 10 A, nest lengst til høyre.

Viskermotoren virker helt normal. Første kjøreturen kom jeg 5 minutter hjemmefra før bilen stoppet (uten at jeg hadde brukt viskerne...). Neste gang gikk det bare noen få minutter, og til slutt røk sikringen bare jeg vred rundt tenningen. Det ble verre etter at jeg hadde vasket bilen, så det gir kanskje et hint om at det er overledning et sted? Men hvor?

Men i og med at motoren stopper når vindusviskersikringen går, så må jo flere ting være koblet sammen? Jeg prøvde til slutt å koble av ledningene til hornet, siden det er "nabosikringen", og en av ledningene til sikringsboksen så ut til å være felles til de tre. Da fikk jeg ihvertfall startet bilen og flyttet den til et sted den kan stå i natt. Trenger bilen til helga, så dette passet fryktelig dårlig.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!