mai 07, 2025, 07:57:45 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Problemløseren / Hvilken årsmodell er dette? på: juni 16, 2015, 21:32:05 pm
Heisann. har en donorbil som jeg lurer litt på når den er laget. tror det er en 67 mod.
Understellsnr: 117798257
Noen som vet om dette er en 67 modell og når på året den er laget?
kan det stemme at dette er en 6volt?
Takker for svar Glad
2  Forum / Problemløseren / 66 mod. 1300 dimensjon på stempel... på: juni 14, 2015, 02:23:18 am
Hvilken dimensjon er det på stemplene på en 1300 orginal motor fra 4/66 ?
takker for svar Glad
3  Forum / Problemløseren / stempelringer til 1300 på: juni 08, 2015, 21:06:31 pm
Hei. Tenkte jeg skulle skifte stempelringer på bobla. Var på siden til Unneberg Bil for å ta en titt, men ble ikke helt klok på hvilke ringer jeg trenger. Jeg tror ikke det er gjort noe med motoren fra før, så jeg går ut i fra at jeg muligens kan bruke orginal størrelse? Det er en 6 volt 1300 motor med 30 pict-1 forgasser.Motornr: F 0743937.
Kan det stemme at dette er orginalmotoren som sto i bilen da den var ny i April 66 ?
Prosjektet er på planleggings-stadiet ennå, men er veldig glad for all hjelp jeg får her på forumet.
På forhånd takk Glad
4  Forum / Teknisk, teori og praksis / Oktan og blytilsetning? på: juni 07, 2015, 13:07:44 pm
Hvilke oktan er det smart å bruke? Trenger jeg, eller bør jeg bruke blytilsetning i bensinen?
66 mod, 1300.....
5  Forum / Snikk-snakk / Sv: Plugger til 66 1300 på: juni 02, 2015, 22:04:58 pm
Takk for svar Glad
6  Forum / Snikk-snakk / Plugger til 66 1300 på: mai 30, 2015, 23:45:36 pm
Driver med min type 1, 66 mod, har ikke vært startet siden -87. når jeg tok av motoren så jeg at grunnen til at den ble parkert, skiftet clutch og trykkplate som var ny men glemt og ta ut "låsepinnene" som holder trykkplata sammen. Da kommer spørsmålet, Dette er en 6v 1300. Hvilken tennplugger trenger jeg? de er borte så jeg vet ikke. vil helst bruke NGK. bilen skal ikke startes ennå, men jeg må sikkert ha masse help etter hvert ettersom motoren satt fast (og bremsene) når jeg hentet den. Den har stått lagret godt og tørt siden den ble parkert...
Tips?
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!