Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: porsche brannpumpe,tilpasses bil??
|
på: desember 11, 2009, 22:12:58 pm
|
Jeg legger meg flat.. Dette delenr. er det samme som som jeg har på min pumpemotor. Jeg gir meg dog ikke på at disse dynamoene er kortere enn vw dynamoer, men det har jo ingen betydning. Beklager forvirringen
|
|
|
4
|
Forum / Problemløseren / Sv: porsche brannpumpe,tilpasses bil??
|
på: desember 09, 2009, 13:24:07 pm
|
12v dynamo med liten diameter fantes på noen modeller boble (var det 67 mod med automat?) og det var standard på Porsche 912. Slike dukker opp for salg av og til. Jeg kjøpte en overhalt en fra en dynamo spesialist i usa via ebay. Følg med der.
Som jeg tidligere har skrevet passer ikke disse på industimotorene. Lengden (avstanden mellom viftehus og reimhjul) er ikke lik Det tror jeg ikke noe på... Jeg har selv bygget om en 356-motor til 12v på denne måten og jeg nekter å tro at industrimotorene har annen plassering på oljekjøler/viftehus og/eller veivaksel/reimhjul....enn bilmotoren. Da har du gjort noe annet feil...knotet med reimhjul eller tulle-vifter eller ett eller annet. En EBay-kjøpt, original 12v Porsche 912-dynamo er bolt on på en industri-356-motor - det er jeg sikker på. Splitman; Jeg er klar over at du er en av dem som kan mest om gammel VW og Porsche i Norge. Men å overbevise meg om at disse dynamoene er like lange det kommer du aldri til å klare. Bildet viser en øverst en dynamo fra en 1680 Porsche industimotor, nederst en vw dynamo
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Sv: porsche brannpumpe,tilpasses bil??
|
på: desember 09, 2009, 11:02:02 am
|
12v dynamo med liten diameter fantes på noen modeller boble (var det 67 mod med automat?) og det var standard på Porsche 912. Slike dukker opp for salg av og til. Jeg kjøpte en overhalt en fra en dynamo spesialist i usa via ebay. Følg med der.
Som jeg tidligere har skrevet passer ikke disse på industimotorene. Lengden (avstanden mellom viftehus og reimhjul) er ikke lik
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / Sv: porsche brannpumpe,tilpasses bil??
|
på: desember 07, 2009, 15:13:10 pm
|
- Svinghjul trenger ikke byttes. Passer med 6v vw starter. Clutchlamel må byttes(standard vw passer) - Fordeler bør byttes (standard vw passer) - Eksos trenger ikke byttes. Må bare sveise på et enderør - Forgasser bør byttes (standard vw passer på innsuget med litt filing og tilpassing) - Kjøleblekk må tilpasses.
Hvis du skal bruke 12 volt, er dynamoen et problem. Her passer ikke 12v dynamo hverken fra vw eller 356. 12v dynamo til disse pumpemotorene finnes, men er vansklig å få tak i.
|
|
|
13
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Porschemotorer til salgs fra forsvaret
|
på: mai 04, 2009, 12:05:50 pm
|
Tør nesten garantere at dette er 1680 motorer, og det er ikke bare å sette dem inn i en boble som mange tror.
Kan jo nevne noe som må ordnes for å montere dette i en boble.
- Porsche 912 svinghjul og clutch - Fordeler (Kan kjøre med magnettenningen) - Eksosanlegg og varmepotter - Forgassere - Ombygging av kjøleblekk - oljefilter + slanger (Eventuellt 12V dynamo dersom man ikke har 6V anlegg i bilen)
Dette utgjør fort 15-20.000kr i deler, og da ender man vel opp med en motor på rundt 80-90hk
Hvis du skal bygge om denne motoren til 356 specs stemmer nok dette. Men har du 6v bil og er fornøyd med tilnærmet fabrikksny porschemotor og ca 60+ hk, trenger ikke dette gjøres så dyrt og vanskelig. - Svinghjul trenger ikke byttes. Clutchlamel må byttes(standard vw passer) - Fordeler bør byttes (standard vw passer) - Eksos trenger ikke byttes. Må bare sveise på et enderør - Forgasser bør byttes (standard vw passer på innsuget med litt filing og tilpassing) - Kjøleblekk må tilpasses - Oljefilter -hvorfor det? Har du f.eks en delemotor stående behøver altså ikke denne ombygginga å koste ei eneste krone..
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1967 Split Pickup
|
på: februar 07, 2009, 23:01:30 pm
|
Hehe - ikke lett dette nei. Modellbetegnelsene ligner veldig, men det er av betydning hvorvidt det er "bindestrek" etter T'n eksempelvis: T-3 er det samme som Squareback, Fastback, Notchback, og Type 3 Ghia mens T3 er modellbetegnelse for Transportermodel T3 (80'tallstypen) http://www.thesamba.com/vw/archives/dic/t.php (scroll nedover på siden også....) T2-splitt, som du kaller deg betyr altså bay-splitt..
|
|
|
18
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 57 Panelvan
|
på: oktober 21, 2008, 07:53:31 am
|
56 panel veier i følge vognkortet 920 kg, -så i overkant av 800 uten motor stemmer nok bra det.
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / 12v dynamo på Porsche industrimotor
|
på: april 16, 2008, 21:43:30 pm
|
Jeg driver å setter inn en 1680 Porsche industrimotor i min 70mod Karmann Ghia. Industrimotoren er 6v og bilen 12v. 6v dynamoen ser ut som en 6v bobledynamo, bortsett fra at den er ca 1,5cm kortere. En 12v bobledynamo er dermed både for tjukk(dynamofoten passer heller ikke omhverandre) og for lang.
Noen som har forslag på hvordan 12v dynamo som kan passe? Finnes det flere lengder på bobledynamoer? Kan en 12v dynamo fra en 356 eller 912 passe?
|
|
|
29
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken forgasser passer?
|
på: desember 06, 2007, 11:20:53 am
|
Det stemmer. Dette innsuget har en innvendig diameter på ca 35mm. Den industrigasseren som satt der var 32. Kan det stemme at avstanden mellom festeboltene på 34pict er ca 6mm større enn på 30pict? Eller er det mer?
|
|
|
30
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvilken forgasser passer?
|
på: desember 05, 2007, 13:39:31 pm
|
Noen som vet om en VW gasser som passer rett på innsuget på en Porsche industrimotor, avstanden senter senter på festeskruene til forgasseren er ca 58 mm. Solex 30pict passer ikke. (Avstand ca 52mm)
Passer Solex 34pict, eller er avstanden mellom festehullene på denne enda større?
|
|
|
|