1stk 1600 Ad41 blokk (mener jeg) grove pinnebolter! Selges med innhold. Alt er delt og ligger i ei kasse, topper følger ikke med! Bud ønskes Mer info Sms91569333
Noen som trenger diverse deler fra en 1300f motor? Har det meste foruten blokk med innhold, topper, sylindere, vippearmer, stempler, 30-pict2 gasser (rep kit nytt), Viftehus, 180mm svinghjul, trykkplate, osv.. Kom gjerne med et bud, vet ikke hva dette evt. er verdt eller om det er verdt noe! Sms 91569333 om interesse.
Moro å få lov til å være startmann å se alle de sjåførene som smilte fra øre til øre:-) Hadde toppa det med et lydanlegg, da kunne Christer underholdt riktig så bra! Men som et prøveprosjekt må vi si oss godt fornøyd. Vi koste oss like mye som sjåføra!!
Har også litt samme problem på min. Har puma forstilling. Prøvde å jekke på midten foran og da fulgte hjulet "på den høyeste siden" med opp, mens på andre siden måtte den jekkes høyere for å få hjulet over bakken... Kan det være en løsning å smøre opp for å få den jevn?
Bilen har stått i vinterdvale, mens motoren har blitt overhalt. Jeg har nå sett litt mer på skjeivheten å jeg kan se/måle at det også er høydeforskjell foran, tilsvarende bak. Framma har jeg puma. Om den er er et knepp feil på indre bak, kan det da henge igjen foran?
Akkurat gjort det samme selv. Min 68 er 12v så slapp å slipe gearkassa. Kjøpte inn en slik senterring for solfjør trykkplata og alt fungerer fint. Fåes hos Dalhems. [attachment=1]
Jeg har godt bunndrag i min, brukt 1600 dp topper, men valgte topper med de minste ventilene. Fra en as21 blokk/motor. Også fått fin justert forgasser/tenning idag og nå går den godt:-)
Hei, spørsmål. Fordeler med vakum, kommer disse i ulik lengde? Før å luke ut litt fuske problem på motoren min Igår, tenkte jeg å prøve å bytte ut hele fordelern med en annen jeg hadde liggende. Men den rakk ikke helt ned...? Den som sitter der er fra en 1300sp F motor som jeg har satt 1600 syl +topper på. Den jeg skulle prøve kom da fra 1600 blokk/motor..! Og skulle vel ikke bli noen dårligere tenning med 1300 fordeler opp mot 1600 sats, hvis det da er forskjell?!
Kan informere at motoren blei satt i bilen Igår og går som ei klokke. Det som trengtes å gjøre for å sette 1600 sats, utvendig oljekjøler var igrunn enkelt. Bolten fra blokka som sitter festet i oljekjøleren var endel kortere på 1300f. Så der måtte det modifisering til. Pinnebolter på 1300 er alle like lange, så de i midten må byttes til korter type, da de orginale går over innsuget. Ellers var det så og si bare å flytte over:-) Må si at jeg fikk en helt annen motor nå. Har ikke så mye å sammenligne med, men vesentlig mye bedre. Det eneste jeg har gjort av "trim" er å frese ut en bra bit i toppa! Målet var å ha en god bruksmotor i sommer samt en reservere motor for senere. Nå kan jeg etterhvert begynne på hovedbygget:-)