1-Porsche 901-kasse. Helt grei kasse opp til 230-240nm med dogleg førstegir.
2-Porsche 911-kasse.Kasse bygget i dårlig legering(lettere), dette er "styr-unna"-kasse.
3-Porsche 915-kasse. Funker greit opp til ca 400 nm.Noen få kom i firetrinns. Denne krever litt mer ombygging enn 901 og 911-kassa, men er en mye bedre kasse hva angår holdbarhet.
4-Porsche G50-kassa (i 911 uten turbo) fra 87 mod og nyere. Disse kassene er noe helt annet hva anngår å gire. Helt super-presise å gire i motsetning til de tidligere kassene. Hva angår effekt, tja 1500 nm er i hvertfall ingen problem
Krever omfattende ombygging for å få inn i boble. Skinne bruker denne kassa..
5-Porsche 930 75-76 mod (3,0 turbokasse) Samme utvendige mål som 915 med samme styrke som G50 kassa = Den ideelle kassa for mycket power i boble. Har samme dim. på innvendige deler som kassa i Porsche 917 (som hadde opp til 1560hk og 1280 nm)
6- Porsche 930 78-88 mod (3,3 turbokasse) Ca, samme utvendige mål som G50-kassa, men da bare 4-trinns. Klarer du å havarere denne kassa, så har du gått inn for det! Original utveksling på denne kassa er ikke ideell for rattlås-racing med mindre du har en brutal motor. En std 3,3 turbo gjør ca. 100 km/t på første gir
og videre rundt 160 på andre og rundt 210-220 på tredje gir....
Dvs. Laaaaangsteget kasse.
2-Porsche 911-kasse.Kasse bygget i dårlig legering(lettere), dette er "styr-unna"-kasse.
3-Porsche 915-kasse. Funker greit opp til ca 400 nm.Noen få kom i firetrinns. Denne krever litt mer ombygging enn 901 og 911-kassa, men er en mye bedre kasse hva angår holdbarhet.
4-Porsche G50-kassa (i 911 uten turbo) fra 87 mod og nyere. Disse kassene er noe helt annet hva anngår å gire. Helt super-presise å gire i motsetning til de tidligere kassene. Hva angår effekt, tja 1500 nm er i hvertfall ingen problem

5-Porsche 930 75-76 mod (3,0 turbokasse) Samme utvendige mål som 915 med samme styrke som G50 kassa = Den ideelle kassa for mycket power i boble. Har samme dim. på innvendige deler som kassa i Porsche 917 (som hadde opp til 1560hk og 1280 nm)

6- Porsche 930 78-88 mod (3,3 turbokasse) Ca, samme utvendige mål som G50-kassa, men da bare 4-trinns. Klarer du å havarere denne kassa, så har du gått inn for det! Original utveksling på denne kassa er ikke ideell for rattlås-racing med mindre du har en brutal motor. En std 3,3 turbo gjør ca. 100 km/t på første gir

Dvs. Laaaaangsteget kasse.
Hei,
Fin liste!
Hvilke av disse kassene vil trenge adapterplate mellom kasse og en folkevogns-motorblokk?