Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 11
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Twangs Garage
|
på: mai 25, 2025, 13:58:56 pm
|
Vet ikke om jeg tør å prøve meg på stripa, alt for mye folk  Må ihvertfall gå gjennom bilen nå, EU ila juni, så skal vi se om den kan bli race ready..
|
|
|
4
|
Forum / Prosjektgarasjen / Twangs Garage
|
på: mai 18, 2025, 16:30:40 pm
|
Tenkte det var på tide å bidra med aktivitet på forumet her, selv om jeg sannsyneligvis vil spørre flere spørsmål enn jeg vil kunne besvare  Har rota med div bobler opp gjennom åra, et par -64 modeler, første må ha vært tidlig på -80 tallet. Lang pause til jeg henta en i Kongsvinger i 2014 en gang. Hadde den noen år, i mens hadde jeg fått tenning på T3 Syncro, så solgte bobla etterhvert. Hadde noen år boble fri igjen til en rett oppi nabolaget skulle selge en 68 model jeg ikke klarte å si nei til. 1300SP VW’ døveste motor vil jeg tro, men fikk skremt den opp med å dyse forgasseren. Gikk overaskende godt til kammen ble flat. Litt synd egentlig for null endeslakk på den. Men et godt utgangspunkt til overhaling etterhvert. Hadde en 1600DP motor jeg har bygget for flere år siden, nye lager og ny Web 119/105lb med løftere. Litt porting i toppene, nye eksos styringer og hjemme mekka back cut på ventilene og 3 grader i styringene med et billig slipesett fra evilbay, sannsynligvis fra Asia. Men ble tett og motoren går godt etter at jeg omsider klarte å få start på den. Sitter to enkle Weber ICT på lange Scat innsug. Planen fremover er å få på nyelakka felger jeg har liggende og mulig få lkket den opp etterhvert. Har også skaffet litt deler til forstillinga, dempere og senkespindler som skal på nå ganske snart + skiver/kalipere fra 1500.
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 67 1500 Zenith
|
på: desember 21, 2024, 16:59:05 pm
|
Etter litt prøvekjøring husker jeg jo hvorfor jeg aldri har kjørt med originalt ratt, girspak eller seter…. Så etter er par øl en sen lørdagskveld klarte jeg ikke la vær. Ut med ratt og inn med girspaken som har stått på hylla siden jeg solgte den hvite 67’en til Jonas. Dette er en org Hurst Copper spak med trigger som jeg kjøpte på eBay ca 2009-10ish. Mye god patina også på denne.
Ratt, her ble det et 37cm Momo treratt fra mid 70-tallet og med tilhørende gammel type Hub. Passe størrelse og denne huben plasserer ratt like langt fra dash som orgratt.
Det ble tøft Kjell Tormod
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins '67 1500 - Savannah - Et vognkort fullt av godkjenninger :)
|
på: juli 29, 2023, 11:25:30 am
|
Fanstastisk fin tråd Martin! Vi må prøve å holde liv i dette forumet her istedenfor å bruke FB, der er det helt håpløst å finne noe tilbake. Synd med motorhavariet, men det må vi vel nesten regne meg, raset et par selv. Er veldig tøft for motorene den påkjenningen de får ved hardt bruk i svinger, går fort tomt for olje i sumpen. Skvalpeplater, dyp- eller drysump må vel til. Ikke så erfaren rallybilsjåfør, men forrige bilen var en -64 med Empi gassdempere, senkespindler, et knepp bak, ekstra foringer/klemmer på stabstaget forann og limiting straps bak, veldig morsom å kjøre og lett å slippe ut bak ved behov😎 angrer som en hund på at jeg solgte den. Har gått på en boblesmell igjen å kjøpt en -68 1300, trommler rund baut og z stag. Veldig lyst til å bygge en bil til omtrent samme bruk som deg, men u/senk om det er mulig å få til  Har orginale dempere, men shimset z staget og merket instant forskjell, men kjennes litt nervøs forann. Neste steg er nok nye dempere, så lurer på disse KYB’a du monterte.
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: JuniorGrelland's '68
|
på: juni 01, 2023, 23:31:28 pm
|
Er i stedet for den plastforingen dette, kan du dele målene på den?
Ser nå den la seg langt ut i tråden, mente den messinghylsa til giroverføringen..
|
|
|
8
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Industrimotor, MAX TURTALL ???
|
på: februar 07, 2020, 13:42:26 pm
|
Jeg er absolutt ingen ekspert på motorbygging, men har en frisk 1200 industrimotor i bobla mi´
Da jeg fikk den, hadde den bare gått noen timer, så jeg åpnet den ikke opp. Tok toppene og portet dem etter beste evne og satte også på en wbx fordeler.
Den går som ei kule og da jeg i tillegg satte på billigste GT-eksos fra Empi, gikk den faktisk enda bedre. Fikk mye mere moment i motoren, og i bakker jeg tidligere måtte gire ned, dro den villig opp i 4.
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvordan ta ut bensintank m/fuel tap
|
på: juli 05, 2018, 22:59:52 pm
|
Er en pinne som går gjennom det røret (krana inni bilen) å fester det til ventilen under tanken. Legg deg på ryggen under fronten, og kjen etter mot torpedoveggen. Trekk ut låse pinnen, steng krana og koble fra bensinslangen. Da får du den opp. Bytt slangen fra tanken med en lengre, så er det lettere å koble den av/på igjen.
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: Risting/skjelving ved lav hastighet
|
på: september 18, 2017, 09:12:00 am
|
Neppe forstilling vis han ikke kjenner noe i rattet vel..? Satser på urunde dekk/felg/trommer bak jeg, prøv å bytte om på dekka ( sett bak dekka foran) så vil du merke det i rattet om det er det som er feilen..
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmepotte wier
|
på: september 14, 2017, 22:33:57 pm
|
Forstår ikke helt hva du spør om, men det er en wire, som du bøyer nesten på midten, å fester i justerskruen i kupeen. Du får to ender som går bak i hvert sitt rør, som du fester i pottene bak. Enklere å gjøre enn å forklare 
|
|
|
|