Hei forum!
Jeg har et problem som desperat trenger en løsning!
Har akkuratt fått en 2.0L 16v Imprezamotor i min 1973, 1303S. (oppgitt effekt 125hk)
Og etter 2 dagers bruk av bilen ble jeg stoppet av Onkel blå, og pålagt å vise bilen til teknisk kontroll.
Ringte til BT og hørte om det i det hele tatt var vits i å komme på visning med bilen, eller om jeg bare skulle komme
og levere skiltene selv.
Fikk til svar at hvis jeg skulle beholde skiltene måtte jeg kunne dokumentere bremse/stying.
Har papirer fra Møller hvor di innrømmer å vite at TÜV godkjenner 1303S'en opp til 100hk.
Men jeg tviler sterkt på at å argumentere for at motoren ikke yter 125hk ut på hjulene får bilen godkjent.
Og at den ikke går noe fortere da subarumotoren kutter på 6000 rmp, akkuratt som originalmotoren på 50hk.
Her trengs bremser, lagd for å tåle den effekten.
Mitt spørsmål er hvilke bremser bør jeg bruke for lettes mulig konvertering,
billigst mulig, mulighet for å få tak i, og få tak i dokumentasjon på di bremsene?
Er takknemlig for alle tips og triks!

MVH Tobias Storvoll