juni 03, 2024, 12:01:37 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger desperat å oppgradere bremser! på: mars 04, 2012, 18:25:07 pm
fikk aldri noe svar... (?)
motoren er 125hk original,
men står nå med datasprut, sportfilter,
custom grenrør og 2,5" eksos og i underkant av ca 150 hk.
2  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger desperat å oppgradere bremser! på: mars 02, 2012, 16:58:34 pm
litt avhengig av det lokale bilitilsyn kan det hende du trenger papirene også.

Men det er ikke snakk om 20 k for skivesettet foran, og som sagt holder det til 136hk
Er det snakk om mye man må ut for 160hk kittet da?
3  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger desperat å oppgradere bremser! på: mars 02, 2012, 16:56:36 pm
Hele prosessen finner du på: http://helgeland-motor.all-forum.net/t5914p75-1973-volkswagen-1303s?highlight=1303s
Videoen finner du her:
http://imageshack.us/clip/my-videos/837/dar.mp4/
4  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger desperat å oppgradere bremser! på: mars 01, 2012, 23:01:08 pm
bolt on, men hvis du ikke ønsker å bruke penger på bremser, men har satt inn den motoren i ei gammal boble, har du begynt i feil ende og det er kanskje like greit at du leverer inn skilta.... Blunker
å bruke penger på bremser er helt OK.
men å cashe ut 20k for kersherbremser er for tiden litt drøyt.
Billigere alternativer? midlertidig altså.
skal ha bilen godkjent opp til 160hk etterhvert, og da blir det Kerscher (Y)
5  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger desperat å oppgradere bremser! på: mars 01, 2012, 22:53:28 pm
Har også 0 ærfaring med Kerscher.
Mye arbeid å konvertere?
6  Forum / Snikk-snakk / Sv: Trenger desperat å oppgradere bremser! på: mars 01, 2012, 22:52:34 pm
Det er helt uproblematisk å få bremser med papirer for intill 160 hk fra Kerscher, men det koster jo penger da..
Er meget klar over det, men kjenner ingen plass i kroppen at å koste på bremser til 20 000,- blir aktuelt for tiden.
7  Forum / Snikk-snakk / Trenger desperat å oppgradere bremser! på: mars 01, 2012, 22:41:25 pm
Hei forum!

Jeg har et problem som desperat trenger en løsning!
Har akkuratt fått en 2.0L 16v Imprezamotor i min 1973, 1303S. (oppgitt effekt 125hk)
Og etter 2 dagers bruk av bilen ble jeg stoppet av Onkel blå, og pålagt å vise bilen til teknisk kontroll.
Ringte til BT og hørte om det i det hele tatt var vits i å komme på visning med bilen, eller om jeg bare skulle komme
og levere skiltene selv.
Fikk til svar at hvis jeg skulle beholde skiltene måtte jeg kunne dokumentere bremse/stying.
Har papirer fra Møller hvor di innrømmer å vite at TÜV godkjenner 1303S'en opp til 100hk.
Men jeg tviler sterkt på at å argumentere for at motoren ikke yter 125hk ut på hjulene får bilen godkjent.
Og at den ikke går noe fortere da subarumotoren kutter på 6000 rmp, akkuratt som originalmotoren på 50hk.
Her trengs bremser, lagd for å tåle den effekten.
Mitt spørsmål er hvilke bremser bør jeg bruke for lettes mulig konvertering,
billigst mulig, mulighet for å få tak i, og få tak i dokumentasjon på di bremsene? 

Er takknemlig for alle tips og triks! Glad

MVH Tobias Storvoll
8  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: bytte boltsirkel på 1303? på: oktober 04, 2011, 17:52:59 pm
Hei!
Har du skivene og tromlene enda?
Skulle gjæærna ha bytta boltsirkel på bobla..
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!