juni 07, 2024, 22:29:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Trimmet T4/914 motor selges igjen grunnet useriøs kjøper *SOLGT* på: januar 11, 2011, 09:07:00 am
SOLGT
2  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Trimmet T4/914 motor selges igjen grunnet useriøs kjøper på: desember 14, 2010, 09:57:23 am
Kan selge "bunn" uten topper om noen ønsker det men toppene blir ikke solgt løse før evt bunn er solgt.
7000,- for bunn
3  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Trimmet T4/914 motor selges igjen grunnet useriøs kjøper på: desember 01, 2010, 14:14:02 pm
Slipper den for 9000,-
4  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Trimmet T4/914 motor selges igjen grunnet useriøs kjøper på: november 26, 2010, 23:23:01 pm
ingen som skal ha motor til våren?
5  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Trimmet T4/914 motor selges på: oktober 18, 2010, 12:25:32 pm
Grunnet useriøse kjøpere som sier de skal ha/sette inn penger men ikke kommer er denne fortsatt til salgs..
6  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Trimmet T4/914 motor selges på: august 30, 2010, 17:15:50 pm
Kodene jeg fant i farta er:
S1 12
071 101 102/101
BAS WWO
7  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Trimmet T4/914 motor selges på: august 30, 2010, 14:59:54 pm
Hva er motorkoden på blokka?

Skal sjekke
8  Bruktbørsen / Deler selges / Trimmet T4/914 motor selges igjen grunnet useriøs kjøper *SOLGT* på: august 25, 2010, 08:20:04 am
Jeg kjøpte motoren i fjor av Jærva her på forumet men planene er endret og jeg har solgt 914 og kjøpt 911. Har blitt anbefalt å kjøpe alu støtstenger Alu støtstenger fra Unneberg Bil eller Hotshop og ventilløftere fra Kjell Aaen. Med de løfterne til Kjell Aaen kan man ikke bruke dobble fjærer, men man må bruke enkle stivere fjærer som et minimum på den kammen som sitter.

Har en ferdig "bunn" stående bygget av Alf Rønnings Porscheverksted + org 2.0l 914 topper med følgende spec:

Blokk er fra 2,0 T4 og er kontrollmålt og har alle lagere standard.
Sitter 210 mm clutch med cushiongrip forsterket clutch på.
Veiv er balansert.
Sitter meget påkostede råder på som er lettet til 565 gram og vektjustert, der er oxo satt inn bronseforinger for 22mm krysspinne.
Kam er fra kvalitetsprodusent Schleicer og er på 332 grader (tilsvarer ca. 300 grader us-målemetode) og har 13,2 i løft.
Alle lagere er fra kolbenscmidt og har standardmål elle veier.
Sylindere er Mahle med smidde Mahle stempler i 94mm med flat topp.
Alle pakninger er nye.
Sitter vdo-tempføler i bunnlokk.
B.A.S adapter for ekstern oljekjøler sitter oxo på .
Det følger med nye støtstangrør og crommoly støtstenger.

Denne har gått ca. 3000 km etter den ble bygget. Alle deler bortsett fra veiv,blokk og svinghjul er nye, ellers er veiv,blokk og svinghjul kontrollmålt og funnet ok.
Blokka er dreid ned for bruk av Porsche 911 kjøling, men kan brukes med standard kjøling oxo, men da må man tette der det er dreid ned. Kjøling følger ikke med.

 Pris hbo 11.000 kr for bunn og løse topper. (langt under verdi av delene og selger ikke løse deler, kun komplett)
Send PM/mail bjornet2001@yahoo.no eller ring 934 27 444. Motor ligger i Drammen.


9  Forum / Teknisk, teori og praksis / T4 Trimming Porsche 914 Hvordan? på: september 14, 2009, 19:39:36 pm
Hei dere

Jeg har hatt en 914 noen år nå og funderer på å bygge meg en motor i vinter med litt mer "gamp" i. Jeg ønsker å beholde org 2.0l motor og innsprut og bygge en annen fra bunn av evt kjøpe noe som er uferdig. Planen er da forgasser eller evt datasprut. Historisk setter folk inn 911 motorer men dette krever endel jobb men med tanke på mål om ca 140-150hk er kanskje dette rimeligste veien å gå. Kom gjerne med synspunkter og steder det er bra å se etter deler.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!