Var jo ikke no problem detta da Måtte bare bøye litt på kjøledekselet, ellers gikk alt helt fint. Brukte vel en halvtime. Har bare ett spørsmål. Hvis problemet med lite/ ikkeno oljetrykk fortsetter, hva kan det da være?
Hei. Bare lurer på om det er mulig å få ut oljepumpa og sette inn en ny en mens motoren står i bilen? Har nemelig ikke noe trykk etter (eller før) jeg restaurerte motoren. Er på en 1972 boble, AB motor.
Hei. Har en 1600? [nr: AB 393028 fra 1971?] motor som jeg har plukket fra hverandre for å gå over fulstendig. Trenger da noen tips på hvordan rengjøre denne ordentlig, både utenpå og inni. Hvilke vaskemiddler kan man bruke? Noen teknikker? Er også veldig usikker på hvilke deler som trengs å byttes eller bare må overhales. Regner med at jeg må bytte noen lagre og en av ventil løfterne da denne har noen merker. Hvor er disse delene best å kjøpe?
med mitt motorstativ fester jeg med 3 av festene. når jeg delte blokka, festa jeg den med 2 av festene og snudde den 90 grader og satte en planke ytterst (mellom blokka og bunn av stativet) så ikke boltene bøyes. jeg måtte også kappe noen cm av festene da boltene ikke ble lange nok.
Det mangler en del i forgasseren min. Den som det er snakk om i denne linken: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=4052811 Noen som vet hvor jeg kan få tak i en? Har sjekka på nettsidene til dalhems og Unneberg men fant det ikke.
Jippi endelig fått fart på den. Rota litt rundt med coilen, bytta noen slanger og ledningsfester og rengjorde fordeleren også starta den på 5. forsøket. Men nå har jeg et annet problem. Den starter fint men så dør den etter 15-20 sekunder, som om man går tom for bensin. Virker som om den ikke pumper noe bensin annet en det man pumper med pedalen, men hvis jeg gjør det samtidig som den går på tomgang så dør den ut da også. Mulig litt rotete forklart. Noen som vet hva som kan være galt?
Har en VW boble 1302, 1971 modell som jeg har tatt over. Bilen har stått stille i ca. 10 år. Problemet jeg har er at den ikke starter. Jeg har byttet tennplugger, tennplugg kabler, coil, sikringer, batteri, olje og bensin. Når jeg vrir om tenninga, går startmotoren men det kommer ikke no strøm fram til coilen. har sjekka alle ledninger som jeg kommer til og det virker ikke som om det er no brudd i noen ledninger. Er det noen ledninger som "pleier" å måtte byttes eller man skal sjekke? Noen deler som jeg bør bytte? Er min første bil så har ikke så mye peiling ennå.