Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 12
|
4
|
Bruktbørsen / Deler selges / 4 stk Revolution 7x15 et14, 4x130
|
på: oktober 06, 2015, 20:21:34 pm
|
Hei.
Jeg har et sett med gamle originale Revolution felger som jeg vurderer å selge. Det betyr at jeg vil ha en avgjørelse på dette innen kvelden er omme. Selges da trolig til hbo kr 6000,- Det står på dekk, men disse må byttes. Felgene er rette, men trenger en puss for å bli strøkne. 4x130.
|
|
|
8
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Type 4 motorkode AN contra AT og EC
|
på: mai 22, 2015, 08:01:54 am
|
Takk, men jeg tenker mer å hvilke detaljer som skiller disse fra hverandre. Topper, ventiler, kam, kompresjon, osv. Disse listene dukker opp i forskjellige varianter hver gang jeg søker på dette😊, men de bekrefter bare det jeg vet. Er det f.eks. samme 1800- topper på disse motorene?
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: ATS og hjulbolter
|
på: april 10, 2015, 23:40:37 pm
|
Joda😊 det er noen av oss. Du kan ikke bruke originalbolter (til stålfelg) på ATS felgene. De fleste dekk/felg forhandlere har nok bolter som kan brukes. Evt kan du bestille hos unneberg eller hot shop.
|
|
|
26
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Type 4 motor og Porsche 915 girkasse
|
på: februar 16, 2015, 21:38:10 pm
|
Hehe , takk for svar. Ja internet er fine greier. Har tittet mye der i forbindelse med dette . Det skal vistnok være mulig å bruke vanlig type 4 svinghjul også, men da med starter fra automatkasse?? Noen som kan bekrefte dette? En annen ting er inngående aksel i 915-girkassen som er kortere enn type 4 kasse. Ved bruk av originalsvinghjul vil da ikke akslingen treffe lageret i svinghjulet. Da må det vel evt settes inn et annet og dypere støttelager? Er det noen som har gjort dette? Jeg kjenner til clutchoverføringsproblemet . Dette er løst. Har sendt en forespørsel til KENNEDY ENGINEERED PRODUCTS om dette. De har mye rart . Er det noen andre leverandører av feks 914 svinghjul? Håkon
|
|
|
27
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Type 4 motor og Porsche 915 girkasse
|
på: februar 16, 2015, 20:02:54 pm
|
Hei.
Jeg har planer om å bruke en 915 girkasse på en type 4 motor i en 412. Motoren er en 2411cc med ca 150hk.
Er det noen som har gjort dette tidligere, eller har kjennskap om hva som må til? Tenker da på svinghjul, clutch, trykkplate og starter, osv
Mvh Håkon
|
|
|
28
|
Forum / Problemløseren / Sv: Gir/ clutch problem
|
på: februar 07, 2015, 23:03:05 pm
|
Får ikke startet motoren uten å trykke inn clutchen. Motoren kveles uansett hvilken posisjon girspaken står i. Med motoren av, girer den normalt, altså den går både i gir og i fri. Bilen kan fint dyttes når den står i fri med motoren av .... Merkelige greier😳??
|
|
|
29
|
Forum / Problemløseren / Gir/ clutch problem
|
på: februar 07, 2015, 17:12:57 pm
|
Hei.
Hva er feil her?? Dette hendte da jeg skulle flytte bilen tidligere i dag. Motoren kveles når jeg slipper ut clutchen både i gir og i fri. Med motoren av triller bilen fritt når den står i fri, og triller ikke i gir. Altså som den skal. Det er ingen bevegelse når jeg prøver å kjøre bilen. Det er heller ingen ulyder. Noen som har ide om hva dette kan være??? 😳
Håkon
|
|
|
|