Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 14
|
2
|
Forum / Problemløseren / Sv: fargekode
|
på: januar 26, 2014, 15:55:49 pm
|
På mine biler var den sølvfargede lappen nede i reservehjulsbrønnen borte. Jeg bruke noen få hundrelapper på å bestille et såkalt "urkundebevis" fra volkswagenmuseet. Da fikk jeg ut en masse informasjon om bilen, blant annet original fargekode.
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74
|
på: oktober 31, 2013, 22:44:34 pm
|
Dette var en flott tråd! Jeg har ei helt original -74 1303S som jeg lurer litt på hva jeg skal finne på med. Uansett - lukke til videre med dette flott prosjektet! Tøft at du satser på 1303!
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / Jeg har en gåte å løse
|
på: januar 20, 2013, 00:22:24 am
|
Min 1303 BIG -74 modell har siden i sommer gitt fra seg en pussig pipe/knirkelyd. Den følger ikke turtall på motoren og heller ikke farta på bilen. Jeg innbiller meg at lyden kommer fra et sted foran på bilen, men sikker er jeg ikke. Når jeg gynger på bilen fra side til side mens den står i ro kommer knirkingen. Noen som har peiling?
|
|
|
7
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Peiseler vw 258m
|
på: januar 12, 2013, 13:20:04 pm
|
In english: For checking the steering arm on the steering knuckle for twist
På norsk: For å kontrollere om styrearmen på spindelen er bøyd. (slik leser jeg det i allefall) Det kan altså se ut som om dette er en tolk.
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hvilken motorolje?
|
på: januar 09, 2013, 12:56:47 pm
|
Hvis det ikke er snakk om "småkjøring", da er det tettere interval på skiftene. Er jo også bare 2,5 liter i sumpen. På den andre siden så går jo disse motorene bare det er et eller annet der.
Normalt vil et oljeskift hver vår eller høst være nok. Kjører du mye er det sikkert best med både vår og høst. Uansett så MÅ du vaske "filteret" og bunnlokket godt. Der legger det seg mye uhumskheter.
|
|
|
11
|
Forum / Problemløseren / Sv: Pussig forgasserfeil
|
på: januar 06, 2013, 01:30:46 am
|
Jeg hadde ikke tiøringer, men jeg kom på at jeg hadde noen gamle forgassere liggende i ei eske et sted. Jammen lå der ikke en 34 PICT gasser der. Fikk av "pluggen" og satte den på plass med nye gode kjørnermerker og da gikk motoren fint igjen.
|
|
|
15
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Gearkasse 1303 Kode AT
|
på: november 14, 2012, 22:40:05 pm
|
Hvordan er tilstanden? Mye spon på magneten -ulyder?? Jeg har ei kasse med ulyder på min 1303S -74 og kunne godt tenkt meg å kjøpe ei i reserve. Hvor i Norge står kassa?
|
|
|
|