Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
1
|
Forum / Problemløseren / Åpne panser på 1303
|
på: april 24, 2020, 19:03:32 pm
|
Hei er i gang med ett 1303 prosjekt. Her har wiren gått av nede ved panserlåsen er det noen som vet om det finnes en plan B for å åpne panseret i slike tilfeller. Mvj Jan
|
|
|
3
|
Forum / Originalprat / Hva er dette
|
på: oktober 21, 2017, 23:06:34 pm
|
Kjøpte opp en del kjekt å ha deler, i en av kassene var denne, er det noen som hvert hva det er.
|
|
|
4
|
Forum / Originalprat / Girkasse splitt
|
på: oktober 21, 2017, 19:47:51 pm
|
Hei er det mulig å lese ut årsmodell på denne girkassen ut av nummeret på dette bildet.
|
|
|
6
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Motor spørsmål
|
på: mai 05, 2016, 23:06:02 pm
|
Hei har en 1954 mod under restaurering, undrer meg over ett hull bak på bilen så mitt spørsmål var det noen av 54 modellene som hadde mulighet for at motoren kunne sveives i gang?
|
|
|
8
|
Forum / Snikk-snakk / Omregistrering av bil fra dødsbo
|
på: oktober 07, 2015, 22:45:21 pm
|
Hei Har akkurat kjøpt min første bil hvia ett dødsbo, en 1954 Oval, jeg har skifte attest bekreftelse på at bilens papirer finnes ved biltilsynet Steinkjer, og selvfølgelig salgsmelding .Problemet er at ved biltilsynet mener at dette ikke er godt nok , ett sted mente de at jeg måtte vise bilen for å få papirer i mitt navn. Bilen har stått siden tidlig 60 tallet og det er en del jobb å få den kjørbar, så en visning måtte foregått på bilhenger. Det som bekymrer meg er at jeg ser at det kommer til å koste en del titusner å få den slike jeg vil. Og for å føle meg sikker på at det ikke blir noe tull senere skulle jeg gjerne hatt den i mitt navn. Noen som har erfaring eller forslag til hvordan jeg kan gå frem, eller er en slik salgsmelding god som gull den dagen jeg skal ha den på vegen. Tar imot råd med stor takk. Mvh Jan
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / 1954 Oval
|
på: september 09, 2015, 21:42:56 pm
|
[attachment=3]Da har jeg endelig fått tak i en oval, en 1954 modell, som krever en del rustsveiser f arbeid før den er på veien. Målet er at man kan kjøre en veldig bra oval i 2017. Rust i høyre bakre gulv kanaler, under batteri dessuten trenger interiøret en skikkelig oppstraming. [attachment=1]
|
|
|
12
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Marshall ekstra lys 672 - 682
|
på: september 07, 2015, 23:27:08 pm
|
Takker, såvidt jeg kan er det kun Marshall i løkke skrift og Made in france og A1413 som står på lykteglasset. Har ikke åpnet den ennå, man finner kansje mer som indikerer årstall. Uansett så blir det ikke feil på en 54 Oval...
|
|
|
16
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Beskyttelse under sete
|
på: mai 16, 2014, 17:10:33 pm
|
Hei fikk nesten brent opp bilen i dag, da ene spiralen i baksete røyk og kortslutta batteri. Det som jeg lurer på er om det originalt har vært beskyttelse over batteri. (Det kommer beskyttelse over mitt etter dagens happening ...)
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Sv: Montere varmepotter til slutt?
|
på: mai 04, 2014, 19:27:18 pm
|
Jeg har bytta varmepotter på min mens motoren var i bilen det gikk uten større problem. Regner med at du har plukka ned det gamle, det jeg sleit litt med var rustne bolter som satt.
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / Sv: Pulserende bakbrems-fasiten
|
på: mai 02, 2014, 16:14:37 pm
|
Da bytta jeg bremsetromler bak, det virker som om den ene er urund innvendig. Ingen pulserende brems med gamle tromler... Takk for alle forslag til løsning på mitt problem
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / Pulserende bakbrems
|
på: april 30, 2014, 23:19:42 pm
|
Hei trenger tips har en 1303s hvor jeg sliter med å få vekk en svak pulsering fra bakbremsen. Har bytta sko-tromler-slanger-rør. (Og alt annet av bremser) Finner ikke noe store kast på tromler , (målt med klokke,med tromler på spindel)....Noen forslag?
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Bære kuler på 1974 1303s
|
på: april 26, 2014, 01:00:24 am
|
Noen i området Lillestrøm som har kjennskap til eller kan hjelpe med å få presset ut de gamle bærekulene og presset inn de nye?.... 
|
|
|
25
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Pinnebolt
|
på: mars 05, 2014, 22:53:14 pm
|
Har klart å knekke en pinnebolt i feste for varmepotta bak på motoren (1600) , er det noen som vet hvor dypt disse sitter, planen er å borer ut den gamle og gjenge opp igjen.
|
|
|
27
|
Forum / Snikk-snakk / 1303 S
|
på: februar 26, 2014, 11:07:03 am
|
Hei har anskaffet en 1303 S 1974 mod. (134 22 654 77)Det er ett par ting jeg stusser på, bilen ble parkerte 1987 og har stått inne siden . Den er ikke skrudd eller sveiset på og så langt har jeg ikke funnet annet enn noe lakk rust. Bilen ha svarte støfangere som utfra tilstand ser ut til å ha vært på bilen sidnden var ny, det er 1600 motor i bilen dette blir en kombinasjon som iflg forum ikke skal kunne gå sammen. Det er ikke tepper i gulv kunn gummi matter. Noen som har noe mere informasjon om bilens historie,? 
|
|
|
|