Ser ut som et godt objekt dette! En ting er selve karosseriet og rust, en annen ting er hva som følger med... kjøper du bare det som bildene viser, eller følger resten av delene som hører til den med? Kjøp og salg av luftkjølte VW (og tilhørende deler) er ikke lukrativt i Norge (minus noen enkeltstående tilfeller
).
Det du først må finne ut av er om du er klar for et sånt prosjekt - har du X i denne boksen er det jo bare å kjøre på. Om den er komplett og delene noenlunde organisert arkivert, og om du har et sted å stå og verktøyet du trenger - så kan du fint få bil av den til sommersesongen er i gang. Hvis ikke må du beregne et betydelig delebudsjett og ekstra tid til å få fatt i det du trenger. Skal den lakkes må du sette av 20-30 store til dette, og gjerne sette i gang prosessen med å finne noen som kan ta jobben raskest mulig. Eller som Tistlo sier, gå over den med grafittifjerner og scotchbrite og rubbe deg forsiktig ned til den originale Agave-lakken (herlig farge!) og deretter rubbe den opp igjen til glans. Finnes masse god info om dette, det er langt billigere enn hellakkering og du sikrer bilen verdifull orginalitet.
Er det skjult rust (som regel er det det, men unntak finnes) må du ta høyde for dette også.
Prismessig er sikkert 6-7 et greit utgangspunkt, forutsatt at deler er med. Komplett bil er mer verdt enn strippet objekt, som regel må alle de samme delene skiftes enten prosjektet er halvdårlig eller dårlig.
Lykke til!

Det du først må finne ut av er om du er klar for et sånt prosjekt - har du X i denne boksen er det jo bare å kjøre på. Om den er komplett og delene noenlunde organisert arkivert, og om du har et sted å stå og verktøyet du trenger - så kan du fint få bil av den til sommersesongen er i gang. Hvis ikke må du beregne et betydelig delebudsjett og ekstra tid til å få fatt i det du trenger. Skal den lakkes må du sette av 20-30 store til dette, og gjerne sette i gang prosessen med å finne noen som kan ta jobben raskest mulig. Eller som Tistlo sier, gå over den med grafittifjerner og scotchbrite og rubbe deg forsiktig ned til den originale Agave-lakken (herlig farge!) og deretter rubbe den opp igjen til glans. Finnes masse god info om dette, det er langt billigere enn hellakkering og du sikrer bilen verdifull orginalitet.
Er det skjult rust (som regel er det det, men unntak finnes) må du ta høyde for dette også.
Prismessig er sikkert 6-7 et greit utgangspunkt, forutsatt at deler er med. Komplett bil er mer verdt enn strippet objekt, som regel må alle de samme delene skiftes enten prosjektet er halvdårlig eller dårlig.
Lykke til!
Jeg ser poenget ditt angående deler og komplett bil. Jeg skulle få med alt av deler, og den skulle være komplett, men jeg må forsikre meg om at bilen var komplett før han strippet den, og eventuelt om det mangler noe deler. Jeg regner med at deletilgangen til oval begynner å bli litt vanskeligere etterhvert? Jeg ser at passasjer døren har fått seg en smell, sammens med panseret. Det med organiseringen er også et godt poeng, uten ting organisert kan det fort bli vanskelig å finne rette skruer og deler. Jeg har garasje og bra med verktøy, så jeg slipper å stå ute og skru. Har også mulighet for varme der om vinteren.