Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
4
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1961 Boble ny restaurert.
|
på: januar 07, 2015, 14:08:30 pm
|
1961 Boble
Totalrestaurert med kvalitetsprodukter Her er det ikke spart på noe.
Kanalene er byttet og kommer fra Gerson. Sveisedeler og gulv etc kommer det meste fra wolfsburg west.
Interiøret: Setetrekk, taktrekk ,puter, gulvtrekk og dørsider er helt nytt og er fra TMI Csp gearspak og mountney treratt. Bilen er støyisolert innvendig med kvalitetsmatter. Setebelter foran fra wolfsburg west
Motor Motoren er en noe modifisert 1600 fra ca 1973 Eksosanlegget er glaspack med doble potter. Gearkassen er fra en ca 69 mod 1500.
Eksteriør Bilen var fullstendig nedplukket og lakkert, det meste av skruer er behandlet gull eloksert eller nye. Lakken er spesiell med mye perlemor i seg. All gummi lister etc. på bilen kommer fra Wolfsburg west Pyntelister i rustfritt også fra Wolfsburg west. Blanke lister rundt vinduene fra Wolfsburg west.
Understell Senkeforstilling Alle wire og overføringer er nytt Koni røde dempere foran og bak Csp bremseskiver foran. alt av forringer,lager ledd er nye.
Elektrisk Bilen har komplett nytt el .anlegg med nytt ledningsnett og oppgradert til 12 V
Denne er påkostet mye gjennom restaureringsperioden 2013 -2014 Jeg har sikkert liste over alle deler som er byttet på denne ett sted og har sikkert glemt å skrive masse om bilen. Selvsagt kan man enda forbedre denne mer, bare mer penger som skal til.
Det koster å restaurere en bil opp til denne tilstanden. Så seriøse bud mottas
Prosjektet var så stort at jeg har blitt litt lei og iveren er ikke helt som den var. derfor vurderer jeg å selge denne. Bilen må absolutt ikke selges og kan hende jeg finner igjen interessen til våren.
Bilder av restaureringen kan selvsagt oversendes
|
|
|
7
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Scc 2014 i bilder
|
på: august 18, 2014, 23:05:09 pm
|
Den gulbussen er en av mine favoritter:) har flere bilder av den selv.
Min favoritt også  litt inhabil eller :-)
|
|
|
18
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Girkasse tråden
|
på: juli 01, 2014, 22:22:00 pm
|
Hei
Har en 61 mod boble , har skaffet meg en 69 AC kasse med aksler og tromler. har 5x205 felger idag og ønsker og beholde det. Hva må jeg bytte for å få kassa til å passe på bilen min?
|
|
|
19
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lader ikke etter å ha kjørt litt
|
på: juni 26, 2014, 18:55:21 pm
|
Hei pluss og minus fra batteriet ga ingen virkning.
Men har målt litt
Når bilen er kald og lader
7,7v på - coil 14,20 + på coil 14,39 på ledning til ladelampa 14,50 v på ledning til batt
når den ikke lader batt 12.6 ledning til ladelampa 2-7 varierer veldig fra gang til gang
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lader ikke etter å ha kjørt litt
|
på: juni 23, 2014, 21:07:30 pm
|
Kan være dynamo/regulator som ikke tåler å bli varm, men du burde uansett måle mer enn 7V på batteriet. Derfor lurte jeg på hvor du måler 7V. Ut av dynamo eller på batteriet? Kan også være en litt dårlig kontakt som blir varm og dermed dårligere kontakt.
En test er å ta en startkabel fra minus på batteri og til blokka på motor. Siden du har "vekselstrømsdynamo" kan du også ta en startkabel fra pluss på batteri til plussen på dynamo. Da utelukker du dårlige forbindelser. Virker den normalt da, har du noen kontaktproblemer. Virker den ikke, er det nok noe rart med dynamoen.
Takk for tips skal prøve dette.
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lader ikke etter å ha kjørt litt
|
på: juni 23, 2014, 09:13:32 am
|
Måler du 7V både på batteri og utgangen fra dynamo? Viss du måler rundt 12V på batteri, men bare 7V på dynamo er det nok dårlig kontakt/brudd et sted.
Når den lader når bilen er kald, og ikke lader når bilen blir varm. Kan det være noe galt med dynamoen?
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Lader ikke etter å ha kjørt litt
|
på: juni 21, 2014, 16:34:00 pm
|
Har ett rart fenomen,har pågått siden jeg har renovert bobla.
Har bygd om til 12 v med vekslelstrømsdynamo med innebygd regulator.
når jeg starter bilen lader den med 14 v, men etter å ha kjørt litt og stopper bilen og skal starte igjen, så da lyser ladelampa i dash og jeg måler bare 7 v ut.
Noen som har opplevd dette?
|
|
|
27
|
Bruktbørsen / Deler selges / Div deler boble
|
på: juni 01, 2014, 17:46:05 pm
|
Selger
feste til kurerradio under dash 500,-
bremsetromler foran til 61 boble
6 v dynamo.
Ratt til 61.
Jekk til boble.
rat usa bak fanger.
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Nytt liv - 1952 type 1 Deluxe
|
på: april 11, 2014, 19:15:03 pm
|
Hei, VWFolkens, Det er med litt sommerfugler i magen at jeg deler dette prosjektet med dere for jeg lurer på om det er noen vits. Hovedgrunnen til at jeg kvier meg er denne evinnelige tidsklemma og kverna som sier "Får jeg tid til litt VW eller kommer jeg til å være utslitt når roen har senket seg for kvelden. Med tvillinger på 11 mnd og ei på 6 som er sjalu begynner du å lure på hva f..n du tenkte på (eller kanskje hva du tenkte med). Det er ikke mye tid til over for å drive med det jeg liker aller best men nå skal jeg begynne å skvise inn litt tid. Vær klar over en ting. Jeg er ikke typen til å oppdatere en masse men jeg vil gjerne gi litt igjen til alle dere som gir meg inspirasjon her inne. Første spm: Har noen av dere mål på døråpninger samt mål fra A-stolpe til A-stolpe og B-stolpe til B-stolpe. Saken er den at skallet er uten kanaler og avstivningen min er litt dårlig  . Så for å få dette bra må jeg ha noen mål. Trenger og så et mål på hvor høyt opp på kanalen kanten på quarter panelet kommer (altså hvor stor åpning det er til stigtrinnet). Takker og bukker  JAB [attachment=1] send meg eposten din på pm så skal jeg sende deg målene
|
|
|
|