Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
6
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor handle deler ?
|
på: mai 30, 2015, 11:38:26 am
|
Takker så mye for gode tips  Skal tenke litt på det med eksosen. Trenger fortsatt grenrør, og da synes jeg det blir litt for dyrt. Jeg har sett etter deler på utenlandske sider også, men det blir kanskje litt mer usikkert i forhold til kvalitet og pris ( frakt, moms ). Er impulsiv når jeg får tenkt nøye og lenge gjennom ting 
|
|
|
7
|
Forum / Snikk-snakk / Hvor handle deler ?
|
på: mai 23, 2015, 22:51:44 pm
|
Jeg har lakkert bobla, og trenger nå diverse. Hvor anbefaler dere å handle ? Tenker da både pris og kvalitet. Trenger alt av gummi, tepper og muligens taktrekk. Trenger også eksos for type 4. Har hørt om noe som kalles BØS eller BAS anlegg som visstnok hadde en grei pris. Noen som vet hvor de selges ? Bremser er også på lista. Tror jeg havner på ca 140 hk. Bør jeg ha skivebremser, og i tilfelle type og hvor de kan kjøpes ? Alle tips mottas med stor takk 
|
|
|
8
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW veterantreff på Vålerbanen
|
på: mai 21, 2015, 22:20:33 pm
|
Det blir et høsttreff ja. Kommer nok nærmere opplysninger om når det blir avholdt. Anbefaler alle som har interesse for vw luft å ta seg en tur. Her er det mulig å kjøre på vålerbana, stille ut eller bare gå rundt å kikke slik som meg  masse trivelige folk, fine biler og sprek kjøring 
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300
|
på: september 12, 2014, 21:57:44 pm
|
Inspirerende  har en 66 modell selv. Har vært å grunnet diverse deler i dag, men så strøken som din blir den ikke. Gratulerer med fin bil 
|
|
|
10
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Solør VW Veteranklubb, Vålerbanen 18.mai 2014
|
på: mai 20, 2014, 21:32:04 pm
|
Helt enig Anders, artig med alle på bana. Bra at du legger ut bilder  Skjønner veldig godt at ikke alle vil kjøre som blyfot. Mye jobb og mye penger er lagt ned i mange av bilene. Som blyfot sier det, "ryker den bygger jeg bare en ny". Ingen over og ingen på siden. Bra drag i 1776, men var nok LITT mer trøkk i t4 i fjor. Mye fin bil og mange trivelige folk  og som jeg sa i fjor, neste år skal jeg ha med bobla mi også 
|
|
|
13
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hvor mange amper på den store/tykke 12 volt dynamoen
|
på: april 10, 2014, 21:26:11 pm
|
Er vekselstrømsdynamoen til boble 55 amp, eller fins de også med lavere amp ? Spør fordi jeg har en på hånd, og det ikke står hvor mange amp den er på. Eieren tror det er 32 amp, men jeg trodde ikke det fantes. Trenger større dynamo fordi jeg skal bytte til type 4 i bobla. Håper noen kan svare..
|
|
|
16
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Linjeborring av t4 blokk
|
på: januar 09, 2014, 22:49:29 pm
|
Grunnen til at jeg spør er at jeg fikk det tipset av en som driver med rallycross. Det er mulig han gjør det for høyere effekt og annet bruk enn det jeg skal. Det betyr mer penger til andre deler 
|
|
|
21
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Solør vw veteranklubb, Vålerbanen 22 september
|
på: september 22, 2013, 19:20:25 pm
|
Blyfot kjørte fra alt som var der ja  trimme bimmers og andre "nye moderne" biler som Opel ascona og Ford taunus måtte legge seg pent til siden. Opelen skulle etter sigende ha over 300 hester, og forden hadde coswort motor med dobbel turbo så sikkert over 100 hester der også  Blyfot hadde nå kjørt ca 7-8 trackdays uten å røre en skrue. Respekt  ellers mye pent og variert å se på.
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om kjøling på t4 motor
|
på: september 20, 2013, 22:14:52 pm
|
Det er notert  toppene mine har firkanteksos, og visstnok de største ventilene til orginal t4. Ser at mange leser tråden. Bare skriv i tråden hvis dere lurer på noe eller har tips. Jeg kan ikke svare, men andre medlemmer har peiling. Håper de fortsetter å svare  dette er kjempenyttig for meg, problemet er at jeg ikke vet hva som er viktig å spørre om 
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om kjøling på t4 motor
|
på: september 20, 2013, 16:34:14 pm
|
Motoren er i deler nå. Kammen må skiftes ser jeg, men det var ikke akkurat noen overraskelse. Sylindere og stempler ser bra ut, så det kan hende jeg kun skifter fjærer. Vet ikke forskjellen på hydrauliske og mekaniske løftere. Mer å sette seg inn i. Venter på svar på div t4 motordeler, å får ikke gjort mer før det er bekreftet. Hvis det ordner seg er toppene i boks. Hva bør gjøres med toppene ? Er det mye jobb/ dyrt å få toppene preppet ? Skal som sagt ikke ha en rallybil, men håper på 120-140 hester som holder.
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om kjøling på t4 motor
|
på: august 31, 2013, 18:36:14 pm
|
Var inne å så på den fra csp. Ser bra ut. Jeg har cu motor, men har etterhvert skjønt at det ikke er noe stort problem  tenkte jeg skulle legge ut en tråd med bilder av prosessen bare jeg kommer så langt. Men det kan ta tid  det er ihvertfall veldig lærerikt for meg å se og høre hvordan andre løser det. Takk for tipset 
|
|
|
26
|
Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om kjøling på t4 motor
|
på: august 29, 2013, 21:39:22 pm
|
Har lest litt ang de forskjellige mulighetene for kjøling på t4 motor i bobla. Har ikke helt bestemt meg, men det heller mot t1 kjøling. Funderer uansett på om det finnes andre typer vifter enn porschevifta som passer i porcsheviftehuset ? Grunnen til at jeg spør er prisen på vifta, og at jeg har tilgang til "huset". Går ut fra at det jeg kaller vifta også er dynamo...
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 73 Jeans
|
på: august 28, 2013, 20:54:31 pm
|
Denne blir helt strøken. Har vært å kikket i dag, å må si at jeg er imponert. Gromlyden lyd i motoren også. Gleder meg til å sitte på en tur når du er ferdig (om ikke lenge) 
|
|
|
30
|
Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om t4 motorer
|
på: august 14, 2013, 21:56:53 pm
|
Ønsker å bruke t1 kjøling på CU motor. Har noen et bilde av hvor mye som må freses vekk for å kunne bruke t1 dynamofot, og hvordan den festes ?
|
|
|
|