Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 4
|
1
|
Forum / Problemløseren / Bytte nedre bærearmer 74 1300S
|
på: august 31, 2014, 12:03:12 pm
|
Hei.
Skal bytte nedre bærearmer på bobla, men Bentley manualen gir ikke noe god forklaring på hvordan dette gjøres. Noen som kan gi meg en kjapp forklaring på hva som må av?
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: VW merke 1300S
|
på: mai 25, 2013, 18:48:34 pm
|
Jeg og dansken på Unneberg konkluderte med at hullene var lakka over, men når jeg åpner panseret finner jeg ikke hull som samsvarer med VW merket. Håper jeg har rett list da. Blir spennende og se.
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Sv: VW merke 1300S
|
på: mai 25, 2013, 00:30:18 am
|
hehe, det er ikke panseret, men motorluka  jeg tenker på det runde VW merket forran på biln. Unneberg sa det ikke fantes VW merke med 1 pin, kun med 3. dermed lurer jeg på om jeg skal ha merket
|
|
|
6
|
Forum / Problemløseren / VW merke 1300S
|
på: mai 24, 2013, 23:21:40 pm
|
Heisann Har ikke hatt listverk på min 1300s, har nå kjøpt inn dette, MEN skal den ha VW merke på panseret? Det er en 1300S fra 74 
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bobla nøkker å står i
|
på: august 22, 2012, 12:13:56 pm
|
Takk.
Får prøve og gå gjennom full tune-up. Har bestillt ny bensinpumpe av Unneberg-bil, sånn for sikkerhets skyld. Skal også sies at biln har fått ny Empi 34mm forgasser. Får bare prøve og justere forgasseren på nytt.
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Bobla nøkker å står i
|
på: august 19, 2012, 23:52:32 pm
|
Hei en 1300S fra 74 med 1600AS Den nøkker å står i hvis jeg ikke har gasspådrag. Er dette fordi forgasseren er feil justert, eller bensinpumpa som har tatt kveld? Har et universalt bensinfilter før pumpa, skal dette være fullt når pumpa funker optimalt? på forhånd takk 
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Solex 30-pict-3 til hvilke motor?
|
på: april 29, 2012, 10:03:17 am
|
Tror AS-blokka blei brukt til alle T1 motorene etterhvert. Men er motornummeret AS, er det 1600 dobbelport. 34 pict-3 har vel hatt litt tull engang i blant,så mulig noen har byttet til noe annet.
Jeg har funnet på andre blokker at det står AS41 under motoren, hvor det har vært en 1300 eller 1500. I dette tilfelle er det motorkoden som starter på AS, og i mitt hode er det en 1600 motor  Kan bli gøy og få denne motoren opp og gå. Da tror jeg eier blir glad 
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forgasser/motor- spørsmål
|
på: april 24, 2012, 23:07:01 pm
|
30 PICT-3 1970 This model is similar to the 30 PICT-2 except that redesigned idling permits the throttle to completely close at idel, while idle speed is controlled by air bypass around the throttle. 34 PICT-3 and 34 PICT-4 1971 - 1974 These two carburetors are similar to the 30 PICT-3 except a bypass mixture cuttoff valve replaces the pilot jet cutoff valve, and the venturi is larger. Although all 1971 thru 1974 carburetors are 34 PICT types, differing choke parts prevents interchangeability. On the 1972 models, preheating was improved and so a new element was used. These are identified with 60 on the choke cover. http://www.type2.com/library/fuel/kuhn1.htmFant dette om forgasseren. Uansett tror jeg du trenger et repsett til forgasseren hvis du får tak i?
|
|
|
|