Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
6
|
Forum / Problemløseren / Sv: Lekker som en sil..oljetrykk??
|
på: juli 26, 2014, 12:17:54 pm
|
Du har vel igrunnen skrevet svaret selv...Veivhus utluftingen er der av en grunn, å det er nettopp å hindre at slikt skjer som du opplever nå. Legg utluftingen rett ut med en slange, eller inn i en åndeboks, eller rett inn i toppdekslene på forgasserene, med gjennomførings stusser.
Den siste løsningen er det delte meninger om, men på alle biler fra 1970-til i dag, så går veivhus ventilasjonen gjennom forgasseren/ spjellhus og tilbake til motoren pga miljøhensyn.
|
|
|
7
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fjæring og demping med spindler og puma - Balljoint
|
på: juni 19, 2014, 19:52:56 pm
|
Bare sånn for oppdateringens skyld... Jeg gjorde jeg denne jobben kort etter, med en stillbar brotsj i beste Kina kvalitet fra flea bay... Foringen var i bakelitt/glidebånd, ikke bronse(går det ann å huske så feil???), så jobben var gjordt på ett øyeblikk, resultatet ble helt perfekt og fjæringen mye bedre, samt att man kunne justere pumaen uten trøbbel etterpå Meste arbeidet med hele operasjonen var å få ut bærearmene, og trekke fjærpakken ut. Brotsjen må kunne gå opp til 38mm max, og kostet under 400 kr på e-bay med fri frakt fra Kina, kjempe greier  Jone
|
|
|
8
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: vw t1 girkasse sveisbar?
|
på: juni 19, 2014, 19:31:48 pm
|
Kjør på med Dye-Pen, da får du garantert svaret, eventuelt kan du bruke tynn olje og kritt, det var det som ble brukt i gamle dager... Men viss sprekken er der jeg tror den er, så hadde jeg gitt blanke... Er ikke rare varmen som skal til før gearkassen utvider seg nok til at pluggen løsner Eventuelt kan du komme å låne den der super rustløser guffa mi...
Jone
|
|
|
13
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 50 år bursdag
|
på: mars 19, 2014, 02:08:37 am
|
Fekk ikkje kaka  Men det blei oljeskift på motor å gearkasse på 2 bilar , så me kan vel ikkje klaga 
|
|
|
16
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / 1stk 40mm Dellorto hel eller deler
|
på: mars 16, 2014, 18:43:29 pm
|
Noen som har 1 stk 40mm Dellorto liggende, helst en komplett men deleforgasser kan også gå ann. Det er hovedsaklig spjellhuset/ hoved delen av forgasseren jeg trenger viss det er snakk om deler.
Så gi en lyd viss du har noe sånn liggende som du ikke trenger
Jone
|
|
|
17
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bremseskiver 5X205
|
på: mars 13, 2014, 20:01:31 pm
|
Det er bare skivene og lager jeg trenger ja, må bare finne ut om det finnes det jeg ønsker Jeg har original spindler for skivebrems liggende, som jeg vurderer til en 66 T1 med balljoint, men vil beholde 5X205 bolt mønsteret uten noe adapter dill, calippere må jeg sikkert også finne noe som passer
|
|
|
18
|
Forum / Snikk-snakk / Bremseskiver 5X205
|
på: mars 13, 2014, 11:29:23 am
|
Finnes det bremseskiver med 5X205 boltmønstrer, som passer på original spindler for skiver??
Jone
|
|
|
20
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Sandblåsing av bunnplate ol. i Stavangerområdet??
|
på: mars 05, 2014, 17:05:29 pm
|
Jeg pleier å betale rundt 5.000.- ++ mva for mine. Inkludert grunning og toppstrøk av beste sort Da hadde jeg tatt en prat med PTH, var en bekjent av meg som sandblåste og grunnet ett brøyteskjær til traktor, pluss div deler og betalte det samme
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljetrykk
|
på: februar 28, 2014, 12:59:15 pm
|
OK, da lærte vi noe nytt i dag og  jeg hadde noe bugpack greier, og der gikk det rett på galleriet, med tilhørende resultat....
|
|
|
24
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fjæring og demping med spindler og puma - Balljoint
|
på: februar 21, 2014, 00:37:00 am
|
Når bare bærearmene står i forstillingsrørene (uten fjærpakken), så skal de kunne vris opp og ned, uten motstand, men det skal ikke være noe slark fram/bak eller opp/ned, da ryker du på neste EU- kontroll.... Yttest i rørene så står det ett nålelager, dette må selvsagt også være i orden. 25-30? cm lengre inn i røret sitter bronseforingen jeg tenker på, som er ett glidelager for bærearmene, det er en slik foring i hver ende av begge rørene Jeg har ikke fikset det selv enda, så hva som er beste rep. løsning uten justerbar brotsj er jeg usikker på, kansje en hon for bremsecalippere???, og en grundig vask med høytrykksvasker og bremserens etterpå for å få ut slipestøv?? Time vill sjåv  Hvor har du plassert shims? den var jeg ikke helt med på...
|
|
|
29
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Valg av fordeler til 1915cc motor
|
på: februar 11, 2014, 21:40:33 pm
|
Hei Vidar Takk for svar, å takk for handelen av sylindre og topper, nå skal det bli motor igjenn  Jeg var en tur i garasjen for å sjekke, det var bare ett vakuum uttak på det ene forgasser løpet, hvordan i alle dager vil det virke  Jeg kan ikke huske hvordan dette var i utgangspunktet, har jo ligget brakk i 8 år.... Hvordan har folket løst dette på en fornuftig måte?
|
|
|
30
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Valg av fordeler til 1915cc motor
|
på: februar 11, 2014, 18:05:26 pm
|
Hei
Holder på med overhaling av min gamle 1915 motor, og i den sammenheng har jeg fått det for meg at det kan være lurt og høste noen erfaringer rundt valget av fordeler.
Nå er det en WBX fordeler som står på, men hvordan blir det med Vakuum klokka? den bør vel være tilkoblet, men har dellorto gassere uttak?? Har også en haugammel krommet 009 fordeler liggende og slenge ett sted, men det er vel muligens noe kina jall?
Hva blir beste valget? eller må jeg se etter noe annet??
Jone
|
|
|
|