Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
8
|
Forum / Problemløseren / Mottor stopper når jeg gir gass
|
på: februar 22, 2015, 22:56:26 pm
|
Har en 1600 ad motor, hadde den ut på første prøve tur med nye motoren. Går greit om jeg gir litt gass, men om jeg tråkker pedalen litt lenger ned så dør den. Dette skjer selv med mye turtall og bilen har fått god fart. Noen som vet hva som er galt ?
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Sv: slipe i gammel kasse for å få plass til en nyere 12v motor
|
på: august 26, 2014, 22:39:37 pm
|
Bruk svinghjul med clutsh på som "mal" er en del som skall bort, men da ser du hvertfall hvor du skall ta mest. Da slipper du alt for mange ganger motor inn ut  husk starter foring er forsjellig på 6v og 12v og (om du har bygd om til 12v) smart  ja du tenker på den kobber ringen som sitter i kassen, har kjøpt en 12v ring 
|
|
|
14
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / girkasse til 1959 model
|
på: mars 23, 2014, 23:17:01 pm
|
ønsker å kjøpe en girkasse til min 1959 model. det var sprekk i girkassen som står i bobla i dag. har en 1200 motor fra 73 som jeg skal sette inn, så gearkassen må passe til denne motoren.
|
|
|
21
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min vw beetle 1959
|
på: februar 02, 2014, 16:08:19 pm
|
funker slik:  gleder meg så sykt nå east  har egentlig gjort ferdig allt forran hehe, mkobla stømmen på batteriet, pluss og minus på kompressorene og trekke slangen ned til baggen forran =) men har hatt dama på besøk så da har jeg ikek fått gjort noe =)
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min vw beetle 1959
|
på: februar 01, 2014, 19:33:29 pm
|
Ooohhh... Det ble lavt ja. Jeg har bestilt 145/65 til min. Da skal jeg ha klaring til skjerm og lyktebrønn. Tips: hvis du lar skjøten på volvolista havne i bunnen, vil du ikke ae den. Og fyll dn gjerne med grease for å hindre rust.. ;-)
ja vi fant ut til slut at vi måtte ha volvolisten i bunn, ble mye penere.
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min vw beetle 1959
|
på: januar 29, 2014, 19:59:44 pm
|
Ooohhh... Det ble lavt ja. Jeg har bestilt 145/65 til min. Da skal jeg ha klaring til skjerm og lyktebrønn.
tror det er 80 profil på de jeg har på nå, skal få lakket felgene og bestylltt nye dekk  det ser så rart ut, men fy hvor mye klaring det er i hjulbuene det er jo svivel på garasjejekken din, prøvd å svinge på hjula? :-) Og har du sett på klaring til lyktebrønn? Tror ikke det er så mye klaring der med så mye senk og 80profil? det går garantert ikke å svinge  dekkene stopper i hjulbuen hehe.
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min vw beetle 1959
|
på: januar 29, 2014, 00:57:20 am
|
Ooohhh... Det ble lavt ja. Jeg har bestilt 145/65 til min. Da skal jeg ha klaring til skjerm og lyktebrønn.
tror det er 80 profil på de jeg har på nå, skal få lakket felgene og bestylltt nye dekk  det ser så rart ut, men fy hvor mye klaring det er i hjulbuene
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min vw beetle 1959
|
på: januar 24, 2014, 00:48:19 am
|
Tror han bytter ut fjæra med aksling, fjæring skjer kun ved kompresjon av lufta i belgen. Stemmer det?
Ja det stemmer Blir litt mykere en coilovers, blir midt mellom static og coils. Den blir jo mykere jo lavere du kjører. Hadde luft på golf r32 og det funket greit å kjøre lavt med den uten at det ble for mykt
|
|
|
28
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min vw beetle 1959
|
på: januar 21, 2014, 11:32:06 am
|
Du kan og lage et dummy reservehjul og ha sprayen inne i det, så får du skjult belgen.
Det var ingen dum ide. Får se hva jeg gjør når forstillingen er på plass 
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min vw beetle 1959
|
på: januar 19, 2014, 13:02:42 pm
|
Nå tror jeg Christian også faktisk hadde reservehjulet på plass selv om det var kappet ut, så det skal nok gå bra!  det kan nok hende det går, har ikke fått begynnt med forstillingen ennå 
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min vw beetle 1959
|
på: januar 17, 2014, 15:05:11 pm
|
Får plass til mye punkteringsspray på sidene av den belgen der. Og kompressor til å fylle luft i dekka har du jo!  Kul kjerre. takk  må satse på punkteringspray ja hehe 
|
|
|
|