Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 10
|
1
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original
|
på: I dag kl. 13:56:47
|
 dette så ikke bra ut, har du tanker om hva årsaken er? Og ser de andre helt fine ute? Grunnen til at det skjedde var nok at den varmskjærte seg etter å ha ligget omtrent på bånn gass opp lierbakken for å holde følge med trafikken, fikk tørnet motoren på starteren etter at den ble kald. De andre sylindere/stempler ser bra ut. Ellers finner jeg ikke noe feil, men stempel/sylinder er de orginale fra 1961 så det holder vel ikke evig😐 Har instrumenter for oljetemp og oljetrykk liggende så skal montere dette så jeg kan følge med
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: september 15, 2021, 17:43:09 pm
|
Jeg har prøvd å følge med litt på forbruket de siste månedene, og i snitt ligger jeg nå på 0.76 l per mil, og det er jeg ganske fornøyd med, tatt i betraktning at jeg har en relativt tung høyrefot og liker å bruke de kraftreservene jeg har tilgjengelig  . Beste notering så langt er turen fra beitostølen og hjem hvor jeg målte forbruket til 0.58 på mila. På hele super scenic-runden målte jeg 0.70. Loggen min viser at jeg har kjørt 9226 km siden helgen med super scenic i august i høst, så det er ikke noe tvil om at bilen brukes i alle fall  Brorparten av disse km er kjørt med 2110cc oxyboxeren, og den fungerer helt fint. 9226 km på en måned  Går den som TAXI? 
|
|
|
21
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original
|
på: september 12, 2020, 18:55:20 pm
|
Da har jeg fått plukket motoren i biter, rengjort og presset ut restene etter bensinpumpe bakelitten  Satt sammen motoren (delvis)og satt den i bilen Støter stadig på utfordringer (har lært at det ikke finnes problemer, bare utfordringer) Har foreløpig ikke montert ny bensinpumpe bakelitt, da den jeg har har mindre diameter i bunnen, så den sitter ikke fast der nede, har bestilt en annen, så venter for å se hvordan den passer. Har fått dreid ned reimhjulet på dynamoen så den går klar av kompressor reima Et problem jeg alltid har hatt, både på 2,3 literen og originalmotoren er at original viftereim er for kort, har måtte bruke noen gamle slitte noen som hadde strekt seg, så nå kjøpe jeg ny på biltema som var litt over 2 cm lenger enn original og den passer perfekt  Har også fått delene til kompressoren som jeg manglet/hadde feil deler til, så er i full gang med å montere den [attachment=1]
|
|
|
26
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original
|
på: september 01, 2020, 17:32:29 pm
|
Endelig ferdig med bilen, så da er det bare motoren igjen  [attachment=1] Motor er mer morro å drive med syntes jeg Accelerates like a rocket og A supercharger separates the men from the boys står det, så detta må jo bli bra  [attachment=2]
|
|
|
28
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm ..
|
på: august 24, 2020, 10:29:10 am
|
Bygynnt å sette sammen elen til 2,6 ltr.`n . Bra trening for turbon ,,, utrolig tidkrevende og kjedelig arbeid .. trots det helt nødvendig  [attachment=1] Mvh/E Aldri prøvd EFI på noen motor ennå, blir litt skremt av alle bokser og dingser som må til, ser for meg at det blir mye som kan gå galt når en amatør som meg skal begynne å tukle med det😬
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original
|
på: juli 18, 2020, 18:56:55 pm
|
Ble 1 skritt frem og 2 tilbake i dag  Fikk montert vinduene og gjort klart motorrommet [attachment=1] Hadde tenkt å sette inn motoren, men skulle bare justere litt på fordelerakselen først. Har irritert meg litt at akselen er montert noen tenner feil, slik at vakumklokka på fordeleren får en uheldig plassering når tenningen er stilt riktig. For å få flyttet akselen noen tenner må bakelitten under bensinpumpa tas av og det gikk som det måtte gå, den knakk  Prøvd desperat å få opp delen som ble sittende fast nede i blokka, men har gitt opp, så jeg får bare ta jobben med å dele motoren
|
|
|
|