Vis innlegg
|
|
Sider: [1] 2 3 ... 10
|
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original
|
på: september 02, 2025, 11:51:30 am
|
|
Har tatt en sjef avgjørelse om å sette inn motoren uten å gjøre noe med kjølinga (annet en å motere målere for oljetemp og trykk)så skal jeg følge med på oljetempen og evt montere noe hvis det blir for varmt. Men hvor høyt ville dere akseptert at oljetempen går før dere slakker av på gassen?[attachment=1]
|
|
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original
|
på: september 01, 2025, 14:44:47 pm
|
Helt riktig alt sammen, og ja den store vifte passer på 6 volt dynamoen. Det meste finnes jo brukt, men viftehus er jo mest passende nytt ettermarkeds del.
Tenker du å fjerne den originale kjøler og bare bruke ekstern?
Ja tenkte å fjerne den originale og ha bare en ekstern Hadde det på en 1835 motor jeg hadde (med lystgass) og syntes det fungerte greit Men det er jo mange kjølere å velge mellom, bare lommeboka som bestemmer🙂
|
|
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original
|
på: august 21, 2025, 09:40:16 am
|
Min erfaring med kompressor er at det har veldig lett for å bli for varmt, så det kan jo være en sammenheng der. Men det ser bra ut, og ikke minst er det kult å kunne si man har kompressormata motor i bobla  Ja blir nok litt varmere med kompressoren men jeg skal følge med på olje tempen nå som jeg får måler og evt montere en ekstern oljekjøler eller noe annet lurt for å få ned temperaturen hvis det blir for varmt 🤔
|
|
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original
|
på: august 20, 2025, 13:56:47 pm
|
 dette så ikke bra ut, har du tanker om hva årsaken er? Og ser de andre helt fine ute? Grunnen til at det skjedde var nok at den varmskjærte seg etter å ha ligget omtrent på bånn gass opp lierbakken for å holde følge med trafikken, fikk tørnet motoren på starteren etter at den ble kald. De andre sylindere/stempler ser bra ut. Ellers finner jeg ikke noe feil, men stempel/sylinder er de orginale fra 1961 så det holder vel ikke evig😐 Har instrumenter for oljetemp og oljetrykk liggende så skal montere dette så jeg kan følge med
|
|
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Sv: Slappe i fjøringa?
|
på: august 05, 2025, 12:55:53 pm
|
|
Da passer den nok ikke, er skille i 66-67 den jeg har kjøpte jeg til en 61 modell men du kan gjerne prøve den hvis du vil
|
|
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: september 15, 2021, 17:43:09 pm
|
Jeg har prøvd å følge med litt på forbruket de siste månedene, og i snitt ligger jeg nå på 0.76 l per mil, og det er jeg ganske fornøyd med, tatt i betraktning at jeg har en relativt tung høyrefot og liker å bruke de kraftreservene jeg har tilgjengelig  . Beste notering så langt er turen fra beitostølen og hjem hvor jeg målte forbruket til 0.58 på mila. På hele super scenic-runden målte jeg 0.70. Loggen min viser at jeg har kjørt 9226 km siden helgen med super scenic i august i høst, så det er ikke noe tvil om at bilen brukes i alle fall  Brorparten av disse km er kjørt med 2110cc oxyboxeren, og den fungerer helt fint. 9226 km på en måned  Går den som TAXI? 
|
|
|
|
|
27
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original
|
på: september 12, 2020, 18:55:20 pm
|
Da har jeg fått plukket motoren i biter, rengjort og presset ut restene etter bensinpumpe bakelitten  Satt sammen motoren (delvis)og satt den i bilen Støter stadig på utfordringer (har lært at det ikke finnes problemer, bare utfordringer) Har foreløpig ikke montert ny bensinpumpe bakelitt, da den jeg har har mindre diameter i bunnen, så den sitter ikke fast der nede, har bestilt en annen, så venter for å se hvordan den passer. Har fått dreid ned reimhjulet på dynamoen så den går klar av kompressor reima Et problem jeg alltid har hatt, både på 2,3 literen og originalmotoren er at original viftereim er for kort, har måtte bruke noen gamle slitte noen som hadde strekt seg, så nå kjøpe jeg ny på biltema som var litt over 2 cm lenger enn original og den passer perfekt  Har også fått delene til kompressoren som jeg manglet/hadde feil deler til, så er i full gang med å montere den [attachment=1]
|
|
|
|
|