november 02, 2025, 20:54:33 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1] 2 3 ... 10
1  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: september 06, 2025, 15:30:12 pm
Men den tempmåleren måler mest blokktemperatur da olja ikke akkurat sirkulerer forbi føleren. Så det er mye forsinkelse på avlesingen av instrument.
Kan  annbefale en "save my bug" i tillegg      https://limebug.com/product/t1-save-my-bug-electronic-oil-temperature-dipstick/
Kan det være bedre å sette føleren der bunnpluggen er? Er der jeg hadde den på den forrige motoren, men pleier å klare å kvestet den når jeg tar ut motoren pga at der setter jeg jekken 😞
2  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: september 02, 2025, 11:51:30 am
Har tatt en sjef avgjørelse om å sette inn motoren uten å gjøre noe med kjølinga (annet en å motere målere for oljetemp og trykk)så skal jeg følge med på oljetempen og evt montere noe hvis det blir for varmt. Men hvor høyt ville dere akseptert at oljetempen går før dere slakker av på gassen?[attachment=1]
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: september 01, 2025, 14:44:47 pm
Helt riktig alt sammen, og ja den store vifte passer på 6 volt dynamoen. Det meste finnes jo brukt, men viftehus er jo mest passende nytt ettermarkeds del.

Tenker du å fjerne den originale kjøler og bare bruke ekstern?
Ja tenkte å fjerne den originale og ha bare en ekstern
Hadde det på en 1835 motor jeg hadde (med lystgass) og syntes det fungerte greit
Men det er jo mange kjølere å velge mellom, bare lommeboka som bestemmer🙂
4  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: september 01, 2025, 09:37:33 am
Det er en god tanke det der. Jeg har bygget om min gamle 1200 motor til doghouse kjøler, det fungerer veldig bra.
Et sett pakninger som disse og da er resten ganske enkelt.
https://www.heritagepartscentre.com/uk/111198029-oil-cooler-seal-conversion-kit.html
Hmm da må jeg vel kjøpe nytt viftehus, ny kjøler og ny Kjølevifte (og passer nyere kjølevifte på 6v dynamoen) etter det jeg ser på hotshop sine sider? Blir kanskje billigere med en ekstern kjøler?
5  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: august 21, 2025, 09:40:16 am
Min erfaring med kompressor er at det har veldig lett for å bli for varmt, så det kan jo være en sammenheng der.

Men det ser bra ut, og ikke minst er det kult å kunne si man har kompressormata motor i bobla Blunker
Ja blir nok litt varmere med kompressoren men jeg skal følge med på olje tempen nå som jeg får måler og evt montere en ekstern oljekjøler eller noe annet lurt for å få ned temperaturen hvis det blir for varmt 🤔
6  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: august 20, 2025, 20:08:54 pm
Hadde du fortsatt kompressoren på?
Ja den var på👍
Skal fortsatt ha den på, ellers hadde jeg benyttet anledningen nå til å lage litt mer kubikk☺
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: august 20, 2025, 13:56:47 pm
Sjokkert dette så ikke bra ut, har du tanker om hva årsaken er? Og ser de andre helt fine ute?
Grunnen til at det skjedde var nok at den varmskjærte seg etter å ha ligget omtrent på bånn gass opp lierbakken for å holde følge med trafikken, fikk tørnet motoren på starteren etter at den ble kald. De andre sylindere/stempler ser bra ut. Ellers finner jeg ikke noe feil, men stempel/sylinder er de orginale fra 1961 så det holder vel ikke evig😐 Har instrumenter for oljetemp og oljetrykk liggende så skal montere dette så jeg kan følge med
8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: august 20, 2025, 09:52:39 am
[attachment=1]
Ikke alle kom frem til SCC i år, kom til Lierbakken Trist

`

Au! Så resten like ille ut?
Nei var bare sylinder 3 som tok kvelden, men bestiller meg et nytt sylindersett til alle 4
9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: august 19, 2025, 17:14:22 pm
[attachment=1]
Ikke alle kom frem til SCC i år, kom til Lierbakken Trist
10  Forum / Problemløseren / Sv: Slappe i fjøringa? på: august 05, 2025, 12:55:53 pm
Da passer den nok ikke, er skille i 66-67 den jeg har kjøpte jeg til en 61 modell men du kan gjerne prøve den hvis du vil
11  Forum / Problemløseren / Sv: Slappe i fjøringa? på: august 05, 2025, 07:18:02 am
Tror jeg har et slikt stabstag du kan få (den er til -66 mod)
12  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NOS tenningsdeler 34 HK selges på: januar 14, 2024, 18:28:44 pm
Har sendt PM
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grellands 67 cal-look på: januar 13, 2024, 16:45:58 pm
Stinger er tøfft   Gliser
14  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89 på: desember 13, 2023, 15:05:16 pm
Jeg har brukt rotorkontroll.no i Solbergelva
15  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: september 15, 2021, 17:43:09 pm
Jeg har prøvd å følge med litt på forbruket de siste månedene, og i snitt ligger jeg nå på 0.76 l per mil, og det er jeg ganske fornøyd med, tatt i betraktning at jeg har en relativt tung høyrefot og liker å bruke de kraftreservene jeg har tilgjengelig Blunker. Beste notering så langt er turen fra beitostølen og hjem hvor jeg målte forbruket til 0.58 på mila. På hele super scenic-runden målte jeg 0.70.

Loggen min viser at jeg har kjørt 9226 km siden helgen med super scenic i august i høst, så det er ikke noe tvil om at bilen brukes i alle fall Glad Brorparten av disse km er kjørt med 2110cc oxyboxeren, og den fungerer helt fint.


9226 km på en måned Sjokkert
Går den som TAXI?  Gliser
16  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Forsterket stab stag med foringer og fester selges på: mars 15, 2021, 20:41:04 pm
Standard bredde
17  Bruktbørsen / Deler selges / Deler til Judson supercharger "SOLGT" på: mars 14, 2021, 15:06:53 pm
Luftfilter og div stag/braketter til en Judson supercharger selges 500,-kr
Passer til 30hk motor
[attachment=1]
18  Bruktbørsen / Deler selges / Forsterket stab stag med foringer og fester selges på: mars 14, 2021, 14:57:29 pm
Passer boble  opp til 1965 (er ikke typen som er til senkede biler)
Nesten ikke brukt
Pris 350,-kr
[attachment=1]
19  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Sliten 1600 ccm .. på: november 04, 2020, 22:50:09 pm
Spesielle stempler, ser ut som du skal ha 4 ventiler PR. Syl 😁
20  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jeans tilbake i fordums prakt på: oktober 02, 2020, 15:52:15 pm
Gratulerer👍
21  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: september 28, 2020, 13:37:00 pm
[attachment=1]
22  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: september 28, 2020, 13:36:24 pm
[attachment=1]
[attachment=2]
23  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: september 28, 2020, 13:35:22 pm
Da var bobla ferdig  Glad
Første tur unnagjort og går som ei kule, må si kompressoren gjør jobben sin, slutt på å måtte gire ned for å holde farta oppe så fort det kommer en motbakke Gliser
[attachment=1]
[attachment=2]
24  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jeans tilbake i fordums prakt på: september 24, 2020, 12:56:42 pm
Det går helt sikkert bra 👍
25  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jeans tilbake i fordums prakt på: september 14, 2020, 15:24:23 pm
Ser strøken ut 👍
26  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: september 13, 2020, 19:14:23 pm
Grættis med komplett Boble  Glad
Takk takk, men har ikke startet opp ennå, er litt spent på det Glad
27  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Ulv i fåreklær-tilbake til "nesten" original på: september 12, 2020, 18:55:20 pm
Da har jeg fått plukket motoren i biter, rengjort og presset ut restene etter bensinpumpe bakelitten Glad
Satt sammen motoren (delvis)og satt den i bilen
Støter stadig på utfordringer (har lært at det ikke finnes problemer, bare utfordringer)
Har foreløpig ikke montert ny bensinpumpe bakelitt, da den jeg har har mindre diameter i bunnen, så den sitter ikke fast der nede, har bestilt en annen, så venter for å se hvordan den passer.
Har fått dreid ned reimhjulet på dynamoen så den går klar av kompressor reima
Et problem jeg alltid har hatt, både på 2,3 literen og originalmotoren er at original viftereim er for kort, har måtte bruke noen gamle slitte noen som hadde strekt seg, så nå kjøpe jeg ny på biltema som var litt over 2 cm lenger enn original og den passer perfekt Glad
Har også fått delene til kompressoren som jeg manglet/hadde feil deler til, så er i full gang med å montere den
[attachment=1]
28  Forum / Problemløseren / Bakelitt under bensinpumpe på: september 07, 2020, 19:33:41 pm
Jeg skal bytte bakelitten under bensinpumpa, da jeg klarte å knekke den originale
Men den nye er bare 14,5 mm i diameter der den skal presses på nede i motoren, den originale er 15 mm.
Er den sterk nok til å brukes uten å sitte fast der nede. eller må jeg skaffe meg en annen (hvis det finnes)
Motoren er en 1200 1961 modell
Jeg har denne
https://folkevogn.no/index.php/nb/butikk/produkt/8465-bakelit-under-bensinpumpe-61

[attachment=1]
29  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Luftfilter til 61 mod 1200 boble ønskes kjøpt på: september 02, 2020, 18:35:07 pm
Ser ikke ut til at det er det samme er jeg redd. Kan ta med på zita i morgen. Ser ut som du er i Sande?
Nei det kan jeg desverre ikke bruke, jeg må ha med forvarming  Glad
Bilen er ikke klar, men målet er zita neste måned 👍
30  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Luftfilter til 61 mod 1200 boble ønskes kjøpt på: september 02, 2020, 14:48:40 pm
Det kan det hende jeg har liggende fra en '60 modell; skal sjekke i kveld
👍
Sider: [1] 2 3 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!