Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
2
|
Bruktbørsen / Biler selges / Vw 1967 boble i mange deler (mye nye deler) 12000,-
|
på: desember 13, 2017, 21:27:49 pm
|
Bilen har stått 3år i garasje delt på to. Fant uprusta kanaler som måtte byttes. Ene siden er bytt og andre siden har jeg liggandes helt nye. Ny forstilling montert. Ny styresnekke montert. Nye bærekuler montert. Nytt eksosanlegg montert. Har nytt teppesett, nye setetrekk framme og bak. Nytt taktrekk. Nye dørtrekk. Sikkert meir. Huskar ikke allt.
Veldigt mye heilt nytt som sakt. 12 000,- Pris kan diskuteres ved rask avgjørelse.
Finns utenfor Fosnavåg. Tel. 41849891
|
|
|
4
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: gangsterkeps
|
på: september 25, 2014, 23:28:54 pm
|
Ligger en rød tilsalgs under Norske Låve/Garasje funn på Facebook
Typiskt at man må vente på at få bli medlem. Ivrig på at ta ei titt. hehe
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Sv: Styring, ikke som innan skifte av forstilling type 1 1300 1967
|
på: juni 29, 2014, 21:17:23 pm
|
Flukter akselen på styresnekken med rattstammen?
` Vad menar du helt med det? Litt dødgang i rattet er det dokk. På noen senkeforstillinger sitter dessverre ikke braketten som styresnekka festes på helt rett. Da kan det bli litt spenn i rattstammen. A ha, i see. Skulle tro det sitter på plass då det var gott markert med 2stk merken vor styresnekka skall sitte. Men ikke helt hundre, skall ta en titt på det Så skall du før høre, / Takk Haft lite mye jobb sista tiden, men har nu i helgen vart i garaget. Snekka er helt klart problemet fant jeg ut. ser inte ut at vara spenn i rattstammen. Men takk endå, tipset ledde fram til styre snekka. Den låser sig i hjulet inne i snekka då må jeg bruke makt før at få den videre. Då hør man lavt hur den river stål mot stål. skruede opp den og såg at det var masse små metal flak. Så vil nu då tippa at jag borde kjøpe ei ny før at det skall gå smooth og sikkert.
|
|
|
11
|
Forum / Problemløseren / Sv: Styring, ikke som innan skifte av forstilling type 1 1300 1967
|
på: juni 11, 2014, 21:10:38 pm
|
Flukter akselen på styresnekken med rattstammen?
` Vad menar du helt med det? Litt dødgang i rattet er det dokk. På noen senkeforstillinger sitter dessverre ikke braketten som styresnekka festes på helt rett. Da kan det bli litt spenn i rattstammen. A ha, i see. Skulle tro det sitter på plass då det var gott markert med 2stk merken vor styresnekka skall sitte. Men ikke helt hundre, skall ta en titt på det Så skall du før høre, / Takk
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Sv: Styring, ikke som innan skifte av forstilling type 1 1300 1967
|
på: juni 10, 2014, 18:50:23 pm
|
Er den senka mer foran enn bak? i så tilfelle kan det vel lønne seg med castershims for å få selvopprettinga til å funke som den skal igjen. tatt 4hjuls kontroll etter at du bytta forstilling?
Den var det men nå er den mer eller mindre i vater. Kunne dokk kanskje tenkt meg at senke den litt, et par cm kanskje. Virker castershimsen even om den ikke er mye lavere fram en bak? 4hjuls kontroll skall eg ordna så snart tiden strekker til.  takk for ideer!
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: Styring, ikke som innan skifte av forstilling type 1 1300 1967
|
på: juni 09, 2014, 13:27:38 pm
|
Andersen. Jag vil mena at dem er montert riktig då jeg satt dit bærekulene med merke mot kjøre rettning, leste meg til det noen stans. Takker dokk for tipset!
H-mek. Innen jag monterte de nye bærekulene så syns jag sjølv at dem var betydlig mer trøge en dem gamle. Men hullet er orginal og bærekullene er orginal. plus at jag pusse bort lite lager med rust i hullet, så dimensjonen skulle man tippa er ok? Takk/
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Styring, ikke som innan skifte av forstilling type 1 1300 1967
|
på: juni 09, 2014, 00:06:24 am
|
Har skifta forstilling på bobla, da den var alt for senka. Gikk fint det, skifta i tillegg kuleledd (balljoints) øvre og nedre alla 4stk.
Når jobbet var utført tog jag meg i dag en test tur for å se om at alt var som det skulle.
Merket en tydelig endring i styringa. Hjula går ikke tilbake av seg sjøl, måtte svinge rattet like mye tilbake til rett fram som jag trengte for å svinge høgre og venstre.
La merke til at styre demper var veldig svak då det ikke nesten var noe motstand i den. Tenkte bytte den. Men den skall vel enkelt forklart egentlig motvirke krengninger. Så kan problemet ligge noen annen plass? Eller kanskje det skall va sånn? styvere pga. skiftning av balljoints?
|
|
|
|