november 01, 2024, 01:44:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: juli 11, 2016, 23:42:11 pm
Litt flere bilder...[attachment=1][attachment=2]
2  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: juli 11, 2016, 23:38:49 pm
Glemte av bildene..... Gliser[attachment=1][attachment=2]
3  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: juli 11, 2016, 23:29:04 pm
Liten oppdatering.

Lenge siden sist, men har gjort litt i det siste da
Understell/karosseri montert i lag, og sandblåst hele karosseriet.

Prøvd meg på lakkering an bagasjerom framme.

Syregrunning,2lag grunning og så 1 lag fin oransjefarge Gliser

Skal prøve å få sparklet karosseriet neste uke.
Så lakkering Gliser

Har prøvestartet motoren (bare på gulvet)
Måtte ny bensinpumpe til, før den startet relativt lett.

Sikkert ikke vert startet siden 2004/2005.
4  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: februar 03, 2016, 19:24:21 pm
Startet med soda/Sandblåsing av karosseriet no.
Fant fort ut at min kompressor var litt for liten. Trist
Noen som har tips om hvor jeg får kjøpt billig og bra kompressor?
Helst minimum 100l tank og 4hk eller mer.
5  Forum / Problemløseren / Sv: Variant type3 på: februar 03, 2016, 19:19:49 pm
Startet å sodablåst/sandblåst karosseriet no.
Fikk litt problemer med en kompressor som er litt for liten. Glad
Noen som har tips om hvor man får kjøpt billig og bra en?
Helst minimum 100l tank og 4 hk eller mer.
6  Forum / Problemløseren / Variant type3 på: januar 26, 2016, 22:21:46 pm
Holder på å restaurere en 71mod type3

No det store spørsmålet.
Hvordan fjerne maling/rust enklest fra karosseriet? (innerskjermer,dørstokker)
Har prøvd med vinkelsliper med stålbørste, men går mye tid og børster. Trist
Noen gode forslag?
Noen som har erfaring med Sodablåsing?
Håpet jeg skulle slippe sandblåsing
7  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: januar 26, 2016, 22:08:41 pm
Da vart varianten justert ned 1 hakk fram,uendret bak.
Får se hvor mye det utgjør når den blir ferdig montert.

Understellet er straks ferdig montert.
Venter bare på nye skiver/tromler,så er den tilbake på hjula Gliser

Så til dagens problem:
Har begynt nedpussing av karosseri.
Begynte å slipe ned innerskjermer med vinkelsliper med stålbørste
DET TAR VELDIG LANG TID,OG MANGE STÅLBØRSTER!!!!!!!! Trist Trist

Noen som har gode forslag for å fjerne maling og rust?
Noen som har erfaring med Sodablåsing?


8  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: januar 16, 2016, 20:28:01 pm
Har sett litt på YouTube,  men finner ingen med god
 forklaring hvor mye hvert hakk utgjør.
Noen som har en link til en god video?
Min forstilling har vært helt demontert.
Har fått fortalt at nedre arm framme skal ha en vinkel på 39 grader originalt?
9  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: januar 16, 2016, 01:31:41 am
Litt oppdatering
Da er understell,for og bakstilling sandblåst og lakkert
Holder på å montere sammen forstilling, og lurer litt på senking av bilen fram/bak
Hvor mye må man justere? Sjokkert
Innersiden eller yttersiden?
Ønsker en lav bil det gar an å bruke daglig

Gode råd motas med takk Gliser

10  Forum / Problemløseren / Sv: Variant t3 1971 mod på: desember 09, 2015, 23:39:05 pm
Ja ferdig sveist bunnplate no Glad

Blir maling av plate og for/bakstilling i helga

Har sent noen forespørsler om div deler/pakninger,men har ikke fått svar ende.
Får prøve å ringe å purre i morgen Tvilende
11  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: november 28, 2015, 16:25:25 pm
Vart litt garasjearbeid i dag.
Pussing av bunn Glad

Må fram med Esab`n en liten tur ja

God Hælg Gliser
12  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: november 28, 2015, 16:06:55 pm
Ha har to 71 mod.
Den lyseste er den som skal restaureres(min onkel kjøpte den ny i 71)
Var sørom å kjøpte delebil i sommer, da jeg manglet litt interiør,gearboks og noen deler til forstilling
Litt rust nede på for/bakskjermer. Lite rust i gulv.
Hva snakker vi om i pris på forgassere,kam,porting/planing av topp ca da?
13  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Restaurering variant type 3 på: november 27, 2015, 17:20:20 pm
Finnes det en annen motor med mere effekt, som det er bedre å satse på da?
14  Forum / Prosjektgarasjen / Restaurering variant type 3 på: november 27, 2015, 00:56:19 am
Hei

 Har startet på restaurering av min onkels type3
Trenger tips hvor det er likest å få tak i deler.
Trenger alle lister/pakninger på dører/ruter,bremser,dempere og div annet stæsj.
Sitter en 1600ccm motor på 54 hk i denne.
Noen enkle tips om hvordan man får litt mere futt i denne?
Den skal plukkes helt ned og overhales

Bernt[attachment=1][attachment=2]
15  Forum / Problemløseren / Variant t3 1971 mod på: november 26, 2015, 23:53:29 pm
[attachment=1][attachment=2]Hei

Her begynt restaurering av min onkels 71 mod variant.
Noen tips om hvor det er greiest å få tak i deler?
Trenger alt av pakninger(vindu/dører),bremser dempere og noe småtteri
Står en 1600ccm i denne
Muligheter å få litt mere fart i denne
Tips og ideer motas med takk

Bernt
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!