Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
5
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Valg av Ventilfjærer
|
på: april 12, 2016, 00:13:26 am
|
Det jeg kan si fort er at de doble fjærene som følger med cbperformance toppene er for svake. Anbefaler deg å handle de strammeste Oteva fjærene som Logmech selger.
Greia er att jeg har ett assortert utvalg av ventilfjører fra tidligere prosjekter med andre bilmerker. Toppene er omsveisede hjemmelagde topper, å resten er på ett stramt budsjett, så håpet var å kunne bruke noe av det som var på hylla. Har lest litt om ford pinto/ohc og volvo B20, de har jo like mange deler i ventil mekanismen som T1 motoren, å de ser ut til å ha ca40-50kg setestrykk og ca110- 120kg på fullt løft ved 8000+ omdr.på 44-38 ventiler. Virker dette fornuftig på en T1 motor?
|
|
|
6
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Valg av Ventilfjærer
|
på: april 10, 2016, 21:47:21 pm
|
Kort fortalt, de fleste her har ingen peiling og spør derfor dem de kjøpte kamakselen av, mange av butikkene har ikke peiling men kjøper du eks av jpm får du svar. Det finnes et hav av svindyre data program som du kan simulere motoren i. Så hvis du har profilen på kamakselen og alt av vekter og stivheten på delene i ventil driften kan man man få et bra svar fra programmet. De gode programmene finner du ikke på noen torrent side og lisenser koster som regel mellom 10-80 tusen. Takk for svar Få løftere , støtstenger ,vipper og ventiler som er så lett som mulig og finn DA ut hvor stive fjærer du trenger.
Jeg har følgende blytunge deler  : 44/37.5 rustfrie ventiler, std1.1 vipper, 3/8 EMPI støtstenger, Engle løftere og Engle W125 kam som skal på en 1915 bunndel. Hva ville dere valgt av fjørtrykk?
|
|
|
7
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Valg av Ventilfjærer
|
på: april 09, 2016, 21:36:18 pm
|
Har prøvet å lese meg frem til hvordan man velger ventilfjærer mtp innspenningstrykk og trykk ved max løft på kam. Jeg forstår selvsagt att kam profil er en avgjørende faktor, samt vekt på delen fra løfter til ventil. Jeg er inneforstått med konsekvensen av for slappe fjører, eller harde fjører, og litt googling gir meg eksempler på hva som angivelig skal fungere til mitt oppsett. Har inntrykk av att det er god og bred kompetanse på motor her, så jeg ønsker er noen heite tips på hvordan man kan komme frem til ett godt svar ved hjelp av en utregningsformel, å faktisk forstå hva som er avgjørende for valget, eller koker det ned til erfaring av hva som faktisk funker og ikke funker da det er utformingen på kam rampene som har siste ordet?? 
|
|
|
9
|
Bruktbørsen / Deler selges / NY Engle W110 kam selges/byttes
|
på: april 05, 2016, 14:10:26 pm
|
Ønsker å selges en ny og ubrukt Engle W110 kam med nytt og ubrukt Engle kamdrev for 1250,- + eventuelt frakt, eller byttes i Engle FK-10 eller tilsvarende. Tlf: 920 54 769 Runar K.
The Engle W110 Classic VW Bug camshaft grind is designed for 1.1 or 1.25 rockers, and it's specs are .392" Cam Lift, .430" Valve Lift (1.1 Rockers), 284 degrees of advertised duration, and 247 degrees of duration at .050", on a 108 Lobe Center. This is the most popular and best all-around street cam ever made for a VW engine. You can not use this with a stock carburetor, you really need at least 2bbls of carb (Centermount 2bbl, dual 1bbls, or dual 2bbls). Expect a powerband of 1500-5800 RPMs, the more headwork and carburetion the better the low end will be. You can get by with HD Single Valve springs and Bolt On Rocker Shafts. Use a compression ratio of 8-8.5:1. If you choose to use this cam with 1.25 rockers, you will extend the top end to 6000
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / Sv: Hva skal jeg velge? Wastegate ++
|
på: desember 14, 2015, 15:24:49 pm
|
Originalinjectionen har mao ikke muligheter for å håndtere en turbomotor? ER TOTALT blank på dette, som dere skjønner. Dere må bare le, det gjør jeg  , finner nye høyder(eller skal man si dybder) på uvitenhetsskalaen kan man si!  Så kommer et annet spørsmål; dersom Digijet ikke klarer dette, hva da med de andre originale delen jeg har tenkt å benytte; original insug, plenum, spjellhus, LMM, mm?  Jeg har brukt tilleggs innsprut (haltech f5?) på mitt første turbo prosjekt, dette er en lettvint løsning der du beholder standard sprutet i sin opprinnelig form med lmm på sugeside av turbo, å får en eller to ekstra dyser, disse kan settes i trykkrør etter spjeld og forsynes med bensin fra eksisterende galleri med T-stykke, de styres av map sensor, og tunes med 2 skruer, en for mengde og en for åpningstrykk (når du slår de på f.eks ved +0,05 overtrykk). Ingen racerbil løsning, men en lettvint løsning for å få protypen i gang. Hvorvidt det finnes slike løsninger i markedet i dag er jeg ikke sikker på.
|
|
|
21
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2 X 40mm IDF selges/byttes
|
på: desember 02, 2015, 14:33:53 pm
|
Hei! Jeg byr 2500. Hvis det blir meg som får kjøpet, så kan du ta med settet når du skal til Svein i morgen, torsdag . :-)
Da er de solgt til deg, tar de med til Svein imorgen. 
|
|
|
23
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2 X 40mm IDF selges/byttes
|
på: november 18, 2015, 09:19:37 am
|
Kan også gjøre bytte handler på: -Rettskårene kam drev med justering. -Vippestell med 1:1.4 utveksling, eventuelt 1 løs CB 1.4 vippe -Ukappede støtstenger -Nye Engle løftere -1 5/8" Merged Header -MSD fordeler
-Runar K. Tlf 920 54 769
|
|
|
24
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Div motordeler ønskes kjøpt
|
på: november 18, 2015, 00:08:48 am
|
Ønsker å kjøpe følgende deler av god kvalitet: -Rettskårene kam drev med justering. -Vippestell med 1:1.4 utveksling, eventuelt 1 løs CB 1.4 vippe -Ukappede støtstenger -Nye Engle løftere -1 5/8" Merged Header -MSD fordeler
-Runar K. Tlf 920 54 769
|
|
|
25
|
Bruktbørsen / Deler selges / 2 X 40mm IDF selges/byttes
|
på: november 13, 2015, 00:45:29 am
|
Selger 2 stk 40mm Weber IDF kopi forgassere ubrukt i innpakning grunnet andre planer, kun 1 har vært åpnet og innspisert. Luft: 200 Main: 130 E-rør: F11 P-dyse: 0,5 IDLE dyse: 0,55 Halsring: 28mm
Uten trakter,filter og gasstag
Selges for HBO 2500,- ink frakt, eller bytte i 1:1.4-1.5 vippestell, ny Engle FK87 eller nye støtstenger for tilpassning.
|
|
|
29
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Topper med store ventiler ønskes kjøpt
|
på: september 10, 2015, 21:36:58 pm
|
Hei Har et sett Steve Tims Stage 2 plus topper. Brukt i 3 sesonger. Disse er 94 mm og 42x37. Med disse bremset min 2332ccm 192 hk på rullene til Johannes ( JPM ). Kan vurderes solgt hvis budet/prisen er rett. Pris nå er 1050 dollar for settet +++
Mvh Svein.
Hva er en pris du vil selge for 
|
|
|
|