Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
13
|
Bruktbørsen / Deler selges / Solgt!
|
på: oktober 07, 2018, 20:56:18 pm
|
Selger en sprek 1641cc. Motor er bygd i vinter og kjørt ca 100 mil nå i sommer. [attachment=1] AD-blokk, sjekket Nye lagre når motor ble bygd. Org veiv(8-stifta), veiv er målt og polert Org råder Org svinghjul (8-stifta) C10 Kam fra Scat Schadek oljepumpe AA-performance stempler og sylindre Org 1600 dp topper, med lett porting, nye ventilfjører Org ventilstørrelse på innsug og eksos Org 34mm forgasser Org fordeler, alt ellers er nytt i tenningssystem
Clutch og eksos på bildet følger ikke med. Annen eksos kan evt følge med.
Motor sitter i bil, og kan startes og prøvekjøres hvis ønskelig.
Pris er hbo 9000,-
Setter budfrist til klokka 22.00 søndag 14.10
|
|
|
16
|
Bruktbørsen / Deler selges / Solgt!!
|
på: mai 22, 2018, 16:55:09 pm
|
Selger en Weber 32/36 progressive forgasser. Den er komplett med innsug og luftfilter. Brukt på en 1641.
2000,- eller bud.
Kan sende mot at kjøper betaler frakt.
|
|
|
25
|
Forum / Problemløseren / Hva er optimal kompresjon?
|
på: februar 03, 2018, 14:08:17 pm
|
Driver å setter sammen en 1641. Har en Engle 110 kam, og originale topper med originale ventiler, bare portet litt. Har målt cc i toppene og den er 43cc, vendehøyden er 0,4mm(vet at dette er litt lite). Etter å ha brukt CB sin motorkalkulator har jeg funnet ut at dette tilsvarer 10.0:1 i kompresjon. For meg så virker det litt får høyt til å være en gatemotor. Vet at jeg kan shimse ut sylinderen for å senke kompresjonen litt, men da er spørsmålet, hvor mye skal jeg shimse ut for å få en optimal kompresjon?
|
|
|
|