mai 06, 2025, 00:28:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: [1]
1  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvordan, Hvor, Prosjekt godkjenning av BT. på: juli 30, 2015, 06:15:21 am
Well...
Jeg er av den oppfattning at BT er en statlig service organisasjon og staten det er vel vi og i dette tilfelle bileiere med norskregistrerte kjøretøy!!
Mitt ønske er at da noen av oss besøker denne organisasjon, skal vedkommende vi møter, smile pent og spørre høflig " hva kan jeg hjelpe deg med".

Det er stor forskjell på ydmykhet og røvslikking.

Jeg vet også at det finnes gudsjelov meget dyktige mennesker i denne organisasjonen som også filtrerer vekk kjøtthuene, for de er der og de går rundt i sin uniform å forpester hverdagen for oss og sine kolleger.
Det er ikke pent eller rett av meg å kalle et annet menneske for kjøtthue, men jeg har noen års erfaring med annen type kjøretøy, les import og godkjenning, der jeg med lov og regler og ikke minst sunn fornuft, blir bemøtt med det som jeg her velger å kalle meninger fra ett kjøtthue.

Jeg er meget glad for at vi har et BT som sorterer vekk det som ikke har noe på offentlig veg å gjøre og faglig dyktighet respekteres.
Men mitt første spørsmål var hvilke krav stilles for å godkjenne ei bobble med økt effekt og om det var noen med erfaring med dette, ikke hvilken arm jeg skal ha lua under ved besøk hos BT.

Og takk igjen for svar!

Smepelle.
2  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hvordan, Hvor, Prosjekt godkjenning av BT. på: juli 29, 2015, 22:19:22 pm
Overaskende rask respons og et meget godt svar !

Jeg har kikket litt på bremsekitene fra Kercher og ser jo at de godkjenner opptil 160 hk med skiver foran og bak.
Da er det vel greiest å legge mappen i underkant 160.

Jeg har forstått at det er Risløkka BT som håndterer ombygging og nybygg "amatør", men søknaden skal leveres den lokale BT stasjonen.
Kontroller under byggeperiode lurer jeg fælt på hvem som håndterer, vi har ett kjøtthue  som BT mann som ikke har skjønnt forskjell på lovverk og egne personlige synsinger.

Det du nevner som ydmyk attityd er vel ganske smart og egentlig et snev av folkeskikk og streetsmartness.

Takk igjen for svar og en myk start på prosjektet!!
mvh, smepelle.
3  Forum / Prosjektgarasjen / Hvordan, Hvor, Prosjekt godkjenning av BT. på: juli 29, 2015, 14:41:50 pm
 Hæ
Hei allesammen! Ny på forum og som medlem, men gammel i faget.
Har samlet på meg en masse gale ting som begynner å bli på tid med å få satt sammen til noe morsomt og absolut godkjennt for bruk på offentlig veg.
Har ei 72 1303, som skal konverteres til å tåle motor effekt på??? tja her må jeg vel begynne, HVA kan BT eller rettere sagt HVA har BT tidligere godkjennt av effekt?

Ønsker å bygge en brukervennlig bobble med 200++ hk.

Regner med at det meste kan kjøpes for penger, Hvilken leverandør anbefales der man får kjøpt bremser og deler til nødvendig opgradering av understell med riktig dokumentasjon for BT ?

Er motakelig for alle tips, jeg har vært i muntlig kontakt med lokalt BT og fått info om saksgangen i det hele.

Mvh. Smepelle.
Sider: [1]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!