Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 8
|
10
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bobler og busser som brenner. Hvordan kan vi forebygge dette?
|
på: mai 24, 2019, 11:21:23 am
|
Har lest igjennom tråden her å det er stor fokus på slanger. Det er jo selvsagt veldig viktig at vi passer på å bruke slanger av rett type/ kvalitet til rett bruksområdet . Men det eneste som er sikkert er at ingen ting er sikkert, alt kan skje. Å det gjelder å være så godt forberedt som mulig . Jeg hadde i fjor høst brann i motor, å er vel noe av det værste en kan tenke seg , håper det aldri blir igjen . Ettersom jeg har bijobb som brannmann / røykdykker blir det nesten som å gå uten klær om jeg ikke skulle hatt skumapp i bilen min. Å det reddet meg for totalhavari. Vil anbefale alle til å ha 3-5 kg skum i bilen . Jeg hadde 3 kg skum å brukte alt . I mitt tilfelle var det oljeslangen som gikk til ekstern kjøler som det ble lekkasje på å dryppet ned på grenrøret som genererte brannen. Så måtte det aldri skje igjen , å igjen anbefaler ALLE VW VENNER til å være best mulig forberedt å få satt inn / tatt med seg et SKUMAPP i bilen sin . Det virker å i mitt tilfelle var det redningen på at bilen bare hadde vært en askeklump i dag . Ikke vent til i morgen det er bare å få det heim.
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: januar 22, 2019, 18:46:28 pm
|
Hahahaha, nydeligt . Fint å se at ungdommen mestre. PS, sneipen he sikkert tokla me apparatet for å sette deg i dårlig lys haha. Ingen tvil om at poden e flink, godt jobba. 
|
|
|
12
|
Forum / Type 1 1968-1979 / Sv: VW 1300 1968 Feillakkert
|
på: januar 15, 2019, 23:03:26 pm
|
Nei det må du overhode ikke finne deg i. Det sier seg selv at de ikke skulle hatt lakka bilen før de hadde snakket med deg. I tillegg kan en lure på om enkelte har vært litt vel mye i tynneren om de sier at det skal være samme farge å en kan tydelig se forskjell fra dasjen . Hva med d gamle ordtak om kunden alltid har rett  nei det hadde vært fall ikke jeg funnet meg i.
|
|
|
18
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Senking av 1303, justerbart for og få den laav?
|
på: desember 29, 2018, 15:08:18 pm
|
Kjører med Kerscher sitt sett framme og bak , (for uten aktive staver bak) kjøpt på Hotshop. Tuv godkjent og innskrevet i vognkortet på 03 min. Men vil anbefale og også kjøper fôringen som en kan sette i framme hvor jeg har merket av på det ene bildet slik at du for snudd kula 180 grader for å få bedre plass til armen ved senking. Bare å bore ut å presse i ny.
|
|
|
22
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bredda chrommet fangere
|
på: desember 07, 2018, 09:41:49 am
|
Veiledene pris fra dem for en fanger var 7000 pluss moms pluss retting / fiksing av skader og bulker. Billig? Nei men det er jo bare noen tall. Så det e bare å få d heim. De leverte vertfall en fin jobb.
|
|
|
23
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Bredda chrommet fangere
|
på: desember 06, 2018, 22:39:26 pm
|
Ettersom jeg ikke fant noen plass hvor en kunne bestille bredda fangere i stål, ble løsningen denne gangen også å sveise inn en del å så få chrommet dem . Denne gang ble det Sørligaten Fornikkling som utførte chrommingen. Veldig fornøyd med jobben de har utført.
|
|
|
25
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fuchs felger
|
på: november 25, 2018, 20:20:34 pm
|
Her har du utskrift fra tabellen for Porsche hjul. Kanskje litt lettere å finne eksakt hva du har
|
|
|
27
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Fuchs felger
|
på: november 24, 2018, 20:28:27 pm
|
Sitter på baksiden (inne i felgen)på spilene. Størrelsen på den ene, et på en annen og porschenr på den tredje.
|
|
|
|