Vis innlegg
|
Sider: [1]
|
6
|
Bruktbørsen / Deler selges / Bay-bonanza
|
på: oktober 03, 2021, 19:25:17 pm
|
Rydder litt opp i delene som er til overs fra en 68 buss. - Hanskerom. Hull i ene hjørnet - 200 - SOLGT
- Blå dørtrekk. Ikke strøkne, men vil funke i en buss som ikke trenger å være strøken - 400
- Reservehjul med gammelt dekk som holder luft - 300
- Deluxe-lister. Mangler et hjørne og må restaureres - 200 - SOLGT
- Motorbjelke/mustache bar. Har vært lappet på tidligere. Bør gås over - 400 - SOLGT
- Forstilling. Mangler spindler, men ellers komplett med tromler - 2000
- Batterihylle - 100
- Repro kjøleblikk - 100 - SOLGT
- Vindusviskermodul. El ok, men litt ymse med stand ellers, derfor billig - 100
Send pm for bilder eller sjekk VW Norge på FB. Hentes i Oslo
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: mars 18, 2021, 14:56:24 pm
|
 Husker ikke caster, skal sjekke papirene neste gang jeg er i garasjen. Hvordan triksing gjorde du for å forbedre casteren? Trodde ikke det var så mye man kunne gjøre.
|
|
|
8
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: mars 18, 2021, 12:58:56 pm
|
Grattis med godkjenning!
Jeg har vært gjennom mye av det samme som deg, med senka og smalet forstilling. Var ikke fornøyd med kjørefølelsen, og da spesielt retningsstabilitet - også etter hjulstillingskontroll. Med litt dødgang måtte man hele tida sitte og passe på hvilken vei den hadde tenkt til å dra seg.
Hadde da alt nytt i forstilling, overhalt snekke, byttet center pin med foringer. Til slutt fikk jeg tak i en innkortet anti sway-bar, og det er det som har gitt den største forbedringen, sånn at jeg nå sier meg fornøyd. Bussen krenger mye mindre og er ikke så opptatt av å skulle dra deg ut i en tilfeldig retning.
Takker, Jeg har det smalna stabstaget fra french slammers, men jeg må fortsatt sitte å korrigere for hjulspor hele tiden. Den var faktisk mye bedre å kjøre før med to utslitte bærekuler, senkespindler og jalla justering av spissingen, så jeg sitter igjen med hypotesen om at puma senk reduserer caster vinkelen for mye. Tenker derfor å prøve med nye senkespindler for å se om jeg da får den nødvendige castervinkelen. I tillegg blir det godt med litt mykere fjæring.  Ja, caster er nok hovedproblemet. Det hjalp også litt med senkespindler for meg. Da kunne jeg også bruke Bilstein-demperne jeg hadde liggende som ble for stive for kun puma-senk.
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Subasika'en til Dalland
|
på: mars 17, 2021, 13:16:36 pm
|
Grattis med godkjenning!
Jeg har vært gjennom mye av det samme som deg, med senka og smalet forstilling. Var ikke fornøyd med kjørefølelsen, og da spesielt retningsstabilitet - også etter hjulstillingskontroll. Med litt dødgang måtte man hele tida sitte og passe på hvilken vei den hadde tenkt til å dra seg.
Hadde da alt nytt i forstilling, overhalt snekke, byttet center pin med foringer. Til slutt fikk jeg tak i en innkortet anti sway-bar, og det er det som har gitt den største forbedringen, sånn at jeg nå sier meg fornøyd. Bussen krenger mye mindre og er ikke så opptatt av å skulle dra deg ut i en tilfeldig retning.
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia
|
på: mars 15, 2019, 14:35:01 pm
|
Om du printer med PVA kan du legge den i vann etter du har støpt og la printen løse seg opp. Da kan du også printe den med støttestruktur inni. Men gramming er kanskje ikke hovedmålet her 
|
|
|
|