Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 7
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla 73
|
på: mai 12, 2022, 21:22:33 pm
|
Klarer jammen ikke å selge den. Tok den på en liten kveldstur i finværet, og vi ble enige om at den får bli der den er  [attachment=1]
|
|
|
4
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Gullbobla vurderes solgt
|
på: mai 05, 2022, 10:46:28 am
|
Motor: 1641 ccm (overhalt for få km siden, ingen oljelekkasjer) Scat C35 kam Lett portede topper Empi 44 gassere Elektronisk tenning Tri-mil eksos Elektrisk bensinpumpe Laget luker for tilgang til gassere
Godkjent senket Pen i lakken. Litt mørkere enn original gullfarge. Finner bare en liten boble.. Anlegg med bt, 12" og to 6x9". Overdøver motoren greit. Girspak typ Empi kort Oljetrykk, Oljetemp og turteller Varme fungerer, ikke eksos i kupeen. Går bra og har fin lyd. Bremser fungerer godt.
Følger med: Nye skrapelister To bensinvarmere (ikke testet) Gamle forseter med lav rygg ++
Ting jeg ville forbedret: Tepper er litt slitt. Toppene med ventilføringer kunne trengt en overhaling. Tikker noen ganger når den blir varm. Kunne hatt godt av litt høyere komp, litt hardere ventilfjærer som passer kam. Ventilene lekker ikke. Er enn veldig liten lyd fra høyre hjullager bak. Såvidt hørbar
[attachment=1]
|
|
|
5
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Gullbobla 73
|
på: mai 05, 2022, 10:44:20 am
|
Nå var det lenge siden tråden ble oppdatert! I løpet av denne tiden har det ikke skjedd stort annet enn at den mekaniske bensinpumpa er byttet ut med en elektrisk. Det gjør ihvertfall bobla mer lettstartet når den er kald og leverer bensin helt fra jeg vrir på nøkkelen. Motor:1641 ccm (overhalt for få km siden, ingen oljelekkasjer) Scat C35 kam Lett portede topper Empi 44 gassere Elektronisk tenning Tri-mil eksos Elektrisk bensinpumpe Laget luker for tilgang til gassere Godkjent senket Pen i lakken. Litt mørkere enn original gullfarge. Finner bare en liten boble.. Anlegg med bt, 12" og to 6x9". Overdøver motoren greit.  Girspak typ Empi kort Oljetrykk, Oljetemp og turteller Varme fungerer, ikke eksos i kupeen. Følger med:Nye skrapelister To bensinvarmere (ikke testet) Gamle forseter med lav rygg ++ Ting jeg ville forbedret: Tepper er litt slitt. Toppene med ventilføringer kunne trengt en overhaling. Tikker noen ganger når den blir varm. Kunne hatt godt av litt høyere komp, litt hardere ventilfjærer som passer kam. Ventilene lekker ikke. Er enn veldig liten lyd fra høyre hjullager bak. Såvidt hørbar [attachment=1]
|
|
|
8
|
Forum / Problemløseren / Sv: Elektronisk tenning
|
på: mai 03, 2022, 18:19:40 pm
|
Du må ha et ekstra ledd på fingrene dersom du skal komme til på doble gassere ja. 😄 Laget luker av nettopp den grunn. Ville ihvertfall sjekket tomgangsdyser. Høres som den får lite bensin. Jeg bor på Arås hvis du skulle være i nærheten en gang. 😊
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forgasser issu,
|
på: april 28, 2021, 11:44:36 am
|
Er det alle blandingsskruene? Dersom det hadde vært en ville jeg tatt ut og sjekket blandingsskruen at den ikke er skadet?. Sjekk at spjeldene har lik åpning når de er lukket. Er bypass skruen skrudd helt inn? Utenom det kan du sjekke om det er vakuum lekkasje. Ta ut idle dyse og pass på at O-ringen ikke er skadet.
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Sv: Weber IDF 40 på 1600, hoster og harker....?
|
på: august 21, 2020, 11:51:38 am
|
Har du balansert med vakuum måler? Først må du koble fra stagene på gasser og sjekke at forgasserne drar likt på tomgang. Juster med tomgangsskruen for å få de til å gå likt. Deretter må du finjustere blandeskruene. Må høre etter når motoren går lettest på hver av sylindrene.
|
|
|
23
|
Forum / Problemløseren / Sv: Weber IDF 40 på 1600, hoster og harker....?
|
på: august 19, 2020, 15:51:35 pm
|
Har plukket opp noen teorier her på forumet og en av de var at "pang-i-potta" på tomgang og normal cruise kommer av for lite bensin. For mye bensin smeller kun i kombinasjon av hull i eksos eller altfor sen tenning og aldri på tomgang eller normal kjøring.
|
|
|
27
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forgassere ved gass bådrag
|
på: juni 02, 2020, 12:28:20 pm
|
Du skal ha 3 - 3.5 psi så det er nok innafor. Er det nye forgassere? Jeg kjører med HPMX 44 på 1641 men har Main Gas 1.15 og Venturi 28mm. Hadde kjempeproblem med nøling og rykking i en periode, men det viste seg at noe satt opp/ned i forgasseren..  [attachment=1]
|
|
|
30
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensinpumpe
|
på: januar 31, 2020, 12:53:52 pm
|
Jeg fjernet den finmaskede filterhatten i tanken og satte et filter på utløpet isteden. Da er det litt lettere å sjekke om det er tett. Når det er sagt så har jeg akkurat samme problemet selv nå. Et eller annet struper bensintilførselen og gjør at bensintrykket forsvinner med jevne mellomrom. Kommer noen kilometer før den stopper - venter litt og kjører en bit til.
|
|
|
|