(SOLGT) Vurderer salg av min stormtrooper T5959 da ny bil er anskaffet. Bilen er solid, den blir aldri original, men det er lagt ned mye arbeid og deler i denne. Bilen er lakkert på profesjonelt lakkverksted i fargen Artic white, en Nissanfarge. Jeg har ikke funnet noe rust, karosseriet virker solid og bra. Innvendig er bilen tatt helt ned, dempematter i dører og dørk, ny isolasjon og nytt teppe. Alt av dørtrekk er byttet og setene har fått slip over-trekk i samme farge. Det er også nytt teppe i bagasjerom, samt VDO-instrument for tankmåler. Baklys har LED-belysning og nye glass NOS. «Pilene» har fått montert blinkende LED-lys for bedre sikkerhet. Motor er 1600 med standard eksos og overhalt forgasser. (Sendt til England for topp service). Det er sikkert noe jeg ikke har fått med, men for den som ikke er ute etter en originalbil er dette et solid utgangspunkt. Ganstercaps følger også med, samt at singagrunnet takgrind kan følge med mot pristillegg. Pris hbo over kr 60000.- Bilen står i Ålesund.
Har du tatt en kompresjonstest eller "leakdown" test på sylindrene? Tenker på om det kan være noe lekkasjer i sylinder eller ventiler på den ene siden.
Hei. Jeg har ikke tatt kompresjonstest, det skal gjøres. Tusen takk for svar og tips. Mvh Helge.
Hei. Jeg opplever at det er stor forskjell i temperatur på eksosutgang på venstre side og høyre side på min 1600CC motor. Spesielt ved tomgang er det merkbar stor forskjell. Måler ca 70-80 gr på høyre side og 150-170 gr på venstre side. Dette utgjevner seg noe ved gasspådrag. Pluggene viser også forskjell, mørke på venstre side og normalt på høyre. Ventiler er justert, forgasser er justert samt tenning. Noen som kan hjelpe med tiltak eller råd om årsak? På forhånd takk.