Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 10
|
1
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Erfaring med Biltemajekk???
|
på: mai 26, 2009, 21:24:04 pm
|
Jeg skulle kjøpe jekk for mangen år siden og den gang fant jeg ut at jekkene var de samme i mangen tilfeller. Bare ulik lakk,navn og pris. Det samme gjelder ofte for kompressorer. Veldig vanlig man ser utstyr og verktøy kommer fra samme fabrikk men med ulik design/logo. Prisen kan skille på 1000,- av og til.
|
|
|
8
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Når sist ble du lurt?
|
på: april 18, 2009, 23:51:41 pm
|
Har spottet en del vrak vw splittbusser fra togene til NSB da man har god tid til å se på naturen. Det frustrerende er at man ikke kan parkere toget litt der og da. 
|
|
|
10
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Seter til JHU
|
på: april 02, 2009, 16:56:17 pm
|
Et tips er at Gasolin har fått noen stilige klassiske seter i sitt sortiment det siste året.
|
|
|
11
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Jalle's Helårsbil
|
på: april 02, 2009, 16:08:50 pm
|
De som er å få kjøpt i handelen i dag er laget av polyurethane som er et plast materiale. Denne plasten tilføres en dose med mykner og kan være ulik mengde fra produsent til produsent . Fargen kan like godt være rosa som grønn og er også et slags tilsatt stoff. Jeg har lagt merk til at det er mangen som klager på de røde polyforingene uten å nevne merke så jeg antar hardheten er det avgjørende og at de ulike produsentene velger noe av den samme hardheten på de røde. Jeg har selv noen av de røde polyforinger som er laget av Bugpack og de er knall harde. Jeg har ikke valgt å bruke de ennå så om de holder vet jeg ikke. Men jeg holder en knapp på polyforinger som har mykheten til de fabrikksorginale gummiforingene enn så lenge. Polyforinger som utsettes for sterke kjemiske påkjenninger kan gå i oppløsning ,men også ved feil produksjon/dårlig blanding/støp fra produsent kan spille inn. Hvor mangen produsenter er det av polyforinger til klassisk vw?
|
|
|
13
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Alu sveis med mig!!
|
på: mars 26, 2009, 19:01:04 pm
|
Med Tig har man større kontroll på varmen og er derfor foretrukket på tynn plater, men har du et par mm alu går det helt fint med Mig . Bare å øve litt så går det også greit.
|
|
|
16
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 79 Pickup "firmabilen"
|
på: mars 20, 2009, 19:45:04 pm
|
COOL! Sølvfangere er jo greit , men hva med en type RS look med litt svarte detaljer slik du nevner?Tror det kan være noe. Litt Porsche over dette. 
|
|
|
18
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: "Strøken" boble selges... NÅ MED BILDER...
|
på: mars 15, 2009, 13:14:49 pm
|
Hvilken modell er det egentlig ? da jeg stusset litt over at den har speilet montert på døra og ikke har "67 only" dørhåndtakene. Er dørene lik på begge sidene eller er den kanskje byttet en gang? Ooops , så det nå den ene døra er 67 og den andre er forskjellig. 
|
|
|
19
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke "bilfilm" er filmen over alle "bilfilmer"??
|
på: mars 15, 2009, 12:52:09 pm
|
Om man liker dragracing må man få med seg "Hot rod" fra 79.Tøffe scener som veksler fra inni bilene og utvendig . I filmen "car crach" fra 80 er det en bay med i en crash. Synes "The Duke of hazzard" var verdt å se selv om det er en moderne gammel bil film.
|
|
|
20
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke "bilfilm" er filmen over alle "bilfilmer"??
|
på: mars 15, 2009, 11:43:30 am
|
Om man liker spinning og biljakter kan jeg også anbefale "Crazy mary dirty larry" ,"Vanishing point" ny og gammel, og "double nickles". Det finnes mangen biljakt filmer med beach buggies og sand rails (søtti og tidlig åttitall) for de som liker slike vws.
|
|
|
21
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke "bilfilm" er filmen over alle "bilfilmer"??
|
på: mars 15, 2009, 00:18:24 am
|
Bilfilmer er kult! Har selv en masse av dem og mangler godt rundt 30 av dem. Heldigvis husker jeg mangen fra "back in the days". Om du liker drag/roadmovie kan jeg anbefale kult filmen"two lane blacktop". Flåklypa er selfølgelig en av de bedre. Liker også gamle race filmer som LE mans med Steve Mcueen.
|
|
|
26
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 79 Pickup "firmabilen"
|
på: mars 05, 2009, 23:31:58 pm
|
Dette bli bra! Bak går det vel fint ,men foran bør du vel ha wagenwest i tillegg til de dropp spindlene. Eller monter select a drop på den forstillinga du har og senk den bare litt.
|
|
|
27
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lite kompetanse på motorer - look som teller?
|
på: februar 28, 2009, 21:38:46 pm
|
Man trenger ikke finne opp hjulet nytt og det er greit nok i seg selv kan ikke se at noen har nevnt det heller . Og man kan ta tiden til hjelp å studere seg frem til et godt setup for en god og vellprøvd kombo slik som Endre har gjort. Slike vellprøvde kombo pakker kan man lese om overallt men kunnskapen bak lang håndverks erfaring kan ikke sidestilles. For å gjøre noe innovativt må det kjente studeres for så å kunne bryte konvensjonene ,og man har så noe nytt. Om det funker eller ikke er på et nivå utover den vanlige motorsammensetter.
|
|
|
28
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lite kompetanse på motorer - look som teller?
|
på: februar 28, 2009, 17:21:29 pm
|
Muligens litt på sidelinjen men i våre dager kan hvem som helst kaste seg inn i kunnskapasdebatter på nettet om ditt og datt , google er leksikonet og inngangsporten for totalt grønne. Å gå direkte til kilden og problemstillingene en rakett forsker studerer har blitt vane og alt som er lest er verdi for egen geni konklusjon. Men det er et men, leste nettopp en linje knyttet til et bilde i et profilert vw blad .infoen var elementær feil (stil)på første rad og vrang lære ,men men . Personlig kan jeg ikke noe om motorer av betydning men synes det er kult med en rask boble enten det er av look eller funksjon. 
|
|
|
29
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lite kompetanse på motorer - look som teller?
|
på: februar 28, 2009, 10:44:14 am
|
Ulf , det står "mye til " men det betyr ikke at det er umulig å sette ny rekorder  . Noen få i verden er på det planet men folk flest kjører ikke rallykross og 402 for å sette nye rekorder.Å ha det gøy med god sportsånd og en mulighet for å vise seg litt er det viktigste. Selvinnsikt er den beste lærdommen.
|
|
|
30
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lite kompetanse på motorer - look som teller?
|
på: februar 28, 2009, 09:58:15 am
|
"Stor motor i en classic vw handler bare om look " Det å spinne av gårde, burne eller ta seg noen striper noen ganger i året handler mye om show off. Det skal mye til å gjøre noe revolusjonerende med en boble . Og snakker vi om stilarter er de etterhvert blitt klassiske og variasjonene blir marginale og kun nyansert for nerder innen stilarten. Om man kjører en sliten orginalmotor så går den bare litt treigere enn en ny overhalt en, og den går jo ikke fort.,..Eller så går den ikke i det heletatt,He,he. Da det er dyrt for stor motor og tekniske oppgraderinger er det nok mange som som fokuserer på stilen da det kan koste alt fra 1,- krone og oppover. Man kan få en litt kul bil med å bytte hjul , kanskje et ratt og noe annet. Jeg mener at om man hele tiden skal ri på en bølge av nye og revolusjonerende bobler og motorer går man muligens fort lei og ingenting blir bra nok.
|
|
|
|