Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3 ... 29
|
4
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Type 1 blokk ØK
|
på: juli 22, 2019, 21:35:34 pm
|
Hvis jeg får tak i 90,5 blokk fra Baboon i Oslo har jeg en ferdig linieborret 1600 blok liggende jeg ikke trenger.
Er i utgangspunktet ute etter en helt standard en. Skal sjekke litt rundt. Jeg sender deg en pling om det blir interessant. Takk enn så lenge 
|
|
|
7
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod Dragrace prosjekt NÅ MED TURBO! Sutututut
|
på: januar 28, 2019, 21:40:29 pm
|
Får gjort litt innimellom her da. Har lenge vært litt skeptisk på rådeboltene på rådene mine fra AA performance. Etter litt etterforskning og litt gode råd, fikk jeg en god deal på ett sett med gromme rådebolter. Arp 2000 kvaliteten på en 5/16 bolt skal være ganske bra og tåle relativt mye juling. Men i og med at jeg har ganske stor borring og tyngden på stempler blir deretter ble jeg anbefalt å gå "ett hakk opp" for å være mer sikker. En annen ting er jo at kryssboltene er endel tyngre en "vanlig" så greit å ha en råde som ikke hopper av og gjør dagen sur.
[attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod Dragrace prosjekt NÅ MED TURBO! Sutututut
|
på: januar 10, 2019, 16:38:40 pm
|
Hold det renere enn man tror man klarer. Jeg kåla noe j*vlig i starten. Holder heller litt mindre amp enn nødvendig og bruker lenger tid. Suger å brenne igjennom.
Må vel bygge om mitt til nye bilen. Gleder meg faktisk litt.
Ja renslighet er veldig viktig for alu (og all sveis forøvrig). Bruker pedal som jeg pulserer med selv så jeg kan regulere temperaturen på smeltebadet. Men jeg bruker relativt høy små på smeltepulsene. Bruker også 1.6mm pinner.
|
|
|
14
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod Dragrace prosjekt NÅ MED TURBO! Sutututut
|
på: januar 10, 2019, 16:35:36 pm
|
Ser bøllete ut dette her! Gleder meg til å se og høre det i gang :-) Alu sveising har jeg et elsk/hat forhold til. Av og til går det veldig bra, mens andre ganger går det så i dass at jeg bare legger fra meg og går hjem  Men det er utrolig kjekt når man får det til. Litt mer krevende enn rustfritt og sort stål. Takk! Gleder meg selv jeg  Men det er mye jobb igjen. Det jeg gruer meg mest til er å sveise inn forsterkninger på toppene og på blokka for ekstra bolter. Men jeg skal nok få det til  har en hel gjeng med ferdig slipte tungsten som jeg har tilgjengelig 😂
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod Dragrace prosjekt NÅ MED TURBO! Sutututut
|
på: januar 10, 2019, 15:58:15 pm
|
Moro med fler  Hva slags alurør har du brukt? Kan anbefale de fra speeding. Fine bøyer, enkle å sveise og 3mm gods gjør det enkelt å sveise sammen  Kjøpte ett sånn intercooler piping litt på eBay. Kosta vel ca 1000,- levert på døra etter halvannen uke. Faktisk veldig fine å sveise i. Etterhvert som jeg fikk taket på det ble jeg ganske fornøyd. Men det er nok ikke noe særlig mer enn 2mm gods.
|
|
|
17
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod Dragrace prosjekt NÅ MED TURBO! Sutututut
|
på: januar 09, 2019, 22:50:17 pm
|
se her ja  De store boksene som står omtrent der luftfilter er på "vanlige" motorer; er det intercoolere ? Drit-tøft. Får lyst til å prøve alu-sveis selv her. Har jo en turbo liggende i skapet.... Stemmer! I og med at turboen havnet der den er ble det dårlig plass til en større, så da ble det to mindre vannkjølte. Disse skal visstnok holde til 250-300 hk hver. Alu tig er morro! Veldig belønnende når man begynner å få det til
|
|
|
19
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod Dragrace prosjekt NÅ MED TURBO! Sutututut
|
på: januar 09, 2019, 19:45:48 pm
|
Takk for interessen!
Greier ikke å lage en fullverdig byggetråd her men skal legge ut bilder underveis. Her er mesteparten av rørsystemet klart"ish". Er noen omgjøringer som skal gjøres. Og ikke døm sveisene mine for hardt. Dette er første gang jeg har sveist noe som helst i alu.
[attachment=1]
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 56 Mod *lavkost* Dragrace prosjekt
|
på: mai 11, 2018, 12:26:24 pm
|
Jau!
Etter at rådene har vært til sjekkings hos skinne ble det klart for mer montering. Satt i råder og montert nye sylinderforinger. Satt på ett random sett topper for å klemme ned tettningsguffa mellom sylindre og blokk. Toppene er klare i etterpå etter en oppfrisking av seter og ventiler.
|
|
|
|